|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 24.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Emília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
02. apríla 2019
Bezplatné poradenské centrá budú spotrebitelia využívať aj tento rok
Ilustračná snímka.
Zdieľať
Ilustračná snímka. Foto: TASR - Michal Svítok
Poprad 2. apríla (TASR) - Spotrebiteľské poradenské centrá Spoločnosti ochrany spotrebiteľov (S.O.S.) budú aj v roku 2019 k dispozícii spotrebiteľom v Prešovskom, Košickom, Trnavskom a Bratislavskom kraji. Petra Vargová Čakovská zo S.O.S. informovala, že štyri ich sídla v Poprade, Košiciach, Trnave a Bratislave aj v tomto roku bezplatne poradia spotrebiteľom pri viacerých problémoch.„Napr. pri nevybavení reklamácie chybných výrobkov a nekvalitných služieb, odstúpení od zmluvy, problémoch so zmluvami o dielo, neprijateľnými zmluvnými podmienkami, nekalými praktikami či inými problémami z oblasti spotrebiteľskej ochrany,“ vymenovala Vargová Čakovská. Dodala, že kontaktné osoby spotrebiteľom poradenstvo poskytujú v určených hodinách, ktoré sú zverejnené na stránke S.O.S. a po dohode aj mimo nich. Zodpovedajú otázky spotrebiteľov a v prípade mimosúdneho riešenia ich v komunikácii s predajcami či inštitúciami aj aktívne zastupujú. Bezplatné poradenstvo poskytujú osobne, mailom i telefonicky.
„V štyroch poradniach S.O.S. za deväť kalendárnych mesiacov minulého roka prijali spolu 414 podnetov. V prospech spotrebiteľov sa nám podarilo získať spolu rôznymi formami, ako je napr. vrátenie kúpnej ceny, výmena tovaru, zľava z ceny či iné finančné i nefinančné benefity spolu už vo výške 87.956 eur,“ sumarizuje predseda združenia Michal Fáber minuloročnú činnosť. Dodal, že problémy spotrebiteľov sa v roku 2018 najčastejšie týkali finančných služieb – bankových a nebankových úverov či poistenia. Druhú veľkú skupinu podnetov tvoria reklamácie obuvi. Nasleduje elektronika, najmä reklamácie mobilných telefónov a počítačov, problematické zmluvy o dodávke elektriny a plynu, predaj mimo prevádzkových priestorov, stavebné a remeselné práce, zmluvy o dielo či reklamácie nábytku, zájazdov a cestovných služieb. „Rastie aj počet reklamácií motorových vozidiel,“ upozornil Fáber.
S.O.S. poskytuje aj špecializované poradenstvo predajcom a poskytovateľom služieb, seniorom a zdravotne hendikepovaným. Minulý rok zorganizovali aj jednodenný tréning pre zástupcov spotrebiteľských združení a iných vzdelávacích inštitúcií s názvom Pripravení na spotrebiteľské právo, spolu s 20 vzdelávacími workshopmi. „Na nich sme malých a stredných podnikateľov oboznámili s európskou a slovenskou legislatívou na ochranu spotrebiteľa. Workshopy sa konali v Bratislave a Trnave a poslúžili ako výborná propagácia problematiky spotrebiteľsky ústretového prístupu v radoch obchodníkov,“ dodala Vargová Čakovská s tým, že v tejto aktivite plánuje združenie pokračovať aj v roku 2019.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR