|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Sobota 23.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Klement
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
26. júla 2013
Bezpečnejšie cesty a nové vlaky v Trnavskom kraji aj vďaka eurofondom
Projekty na území Trnavského kraja sú zamerané predovšetkým na odklonenie hustej tranzitnej dopravy z centier miest s cieľom minimalizovať negatívne vplyvy dopravy na život ich obyvateľov a na životné ...
Zdieľať
Bratislava 26. júla (OTS) - Projekty na území Trnavského kraja sú zamerané predovšetkým na odklonenie hustej tranzitnej dopravy z centier miest s cieľom minimalizovať negatívne vplyvy dopravy na život ich obyvateľov a na životné prostredie v nich. V rámci OPD 2007 – 2013 sa na území Trnavského kraja realizujú projekty zo zdrojov EÚ v celkovej výške 48,4 milióna eur (suma k 20. 6. 2013).
Cieľom tejto prioritnej osi je výstavba rýchlostných ciest a ciest I. triedy, ako aj modernizácia siete ciest I. triedy, ktoré pokrývajú viac ako polovicu všetkých dopravných výkonov na Slovensku. . I/51 Trnava - severný obchvat, II. a III. etapa . I/75 Galanta - obchvat, 2. a 3. etapa . Odstraňovanie nevyhovujúcich technických parametrov na cestách I. triedy . Rekonštrukcia križovatiek na cestách I. triedy . Eliminácia bezpečnostných rizík na cestách I. triedy (TT, NR) . Koncepcia a dokumentácia NSDI – pilotné riešenie
Nákup 32 nových moderných vlakových súprav s cieľom zvýšiť počet cestujúcich verejnou železničnou dopravou.
NAJVÝZNAMNEJŠIE PROJEKTY:
Obchvat v dĺžke 4,5 km, ktorý vznikal v troch etapách a stavebne bol ukončený v roku 2012, významne odľahčil centrum mesta od tranzitnej dopravy smerujúcej na Záhorie. Pred vybudovaním obchvatu prechádzalo denne centrom mesta až vyše 23.000 áut, čo veľmi negatívne ovplyvňovalo kvalitu života a bezpečnosť Trnavčanov. Existencia obchvatu významne prispela k zatraktívneniu celého regiónu aj z pohľadu investorov a prepravcov. Celkové oprávnené náklady na projekt: 16 miliónov eur, z toho Európska únia preplatí 13,6 milióna eur.
Na odklonenie hustej tranzitnej dopravy z centra mesta sa v roku 2015 môžu tešiť aj obyvatelia Galanty, kde aktuálne prebieha posledná, t. j. tretia etapa výstavby južného obchvatu mesta. V súčasnosti je centrum Galanty, ktorým denne prejde do 18.000 áut, značne preťažené. Celkové oprávnené náklady na projekt: 35,2 milióna eur, z toho Európska únia preplatí 29,9 milióna eur.
Do leta tohto roku bude zrekonštruovaných 376 kilometrov ciest I. triedy na celom území Slovenska, z toho niekoľko desiatok kilometrov v Trnavskom kraji. Základom eliminácie bezpečnostných rizík je výmena, doplnenie a skvalitnenie dopravného značenia, ako aj zlepšenie kvality povrchu a únosnosti vozovky. Celkové oprávnené náklady na projekt v Trnavskom a Nitrianskom kraji: 30,76 milióna eur, z toho Európska únia preplatí 26,1 milióna eur.
Nákup 32 nových moderných vlakových súprav, ktoré poskytujú cestujúcim ten najvyšší komfort a bezpečnosť, je súčasťou nadregionálneho projektu dotýkajúceho sa územia celého Slovenska. 10 moderných poschodových vlakov push-pull, z ktorých jeden odvezie 362 sediacich a 352 stojacich ľudí, jazdí na tratiach Trnava – Bratislava a Nové Zámky – Bratislava – Kúty. Celkové oprávnené náklady na projekt: 177 miliónov eur, z toho Európska únia preplatí 88,5 milióna eur.
Operačný program Doprava (OPD) predstavuje programový dokument Slovenskej republiky pre čerpanie pomoci z fondov Európskej únie v sektore dopravy na roky 2007 – 2013 (Kohézny fond, Európsky fond regionálneho rozvoja). Jeho globálnym cieľom je podpora trvalo udržateľnej mobility prostredníctvom rozvoja dopravnej infraštruktúry a rozvoja verejnej osobnej dopravy. Realizáciou tohto cieľa sa prispeje k zlepšeniu dostupnosti SR, jednotlivých regiónov a ich vzájomného prepojenia a k znižovaniu regionálnych disparít a k podpore rozvoja ekonomických aktivít a zvyšovaniu konkurencieschopnosti SR. OPD má na roky 2007-2013 vyčlenený celkový rozpočet 3,8 miliardy eur. Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR tieto financie zo zdrojov Európskej únie a štátneho rozpočtu prerozdeľuje na významné dopravné projekty, ako sú výstavba diaľnic, obnova ciest, modernizácia železníc, nákup nových vlakov či budovanie verejnej koľajovej dopravy v Bratislave a Košiciach. Prioritné osi OPD: PO1 - Železničná infraštruktúra PO2 - Cestná infraštruktúra (TEN-T) PO3 - Infraštruktúra intermodálnej prepravy PO4 - Infraštruktúra a dopravné prostriedky integrovaných dopravných systémov PO5 - Cestná infraštruktúra (rýchlostné cesty a cesty I. triedy) PO6 - Železničná verejná osobná doprava PO7 - Technická pomoc
Investícia do Vašej budúcnosti
Projekt technickej pomoci OPD "Poskytovanie služieb informačnej kampane Operačného programu Doprava 2007-2013" je spolufinancovaný z Európskeho fondu regionálneho rozvoja.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR
PO 5 – Cestná infraštruktúra (rýchlostné cesty a cesty I. triedy)
Cieľom tejto prioritnej osi je výstavba rýchlostných ciest a ciest I. triedy, ako aj modernizácia siete ciest I. triedy, ktoré pokrývajú viac ako polovicu všetkých dopravných výkonov na Slovensku. . I/51 Trnava - severný obchvat, II. a III. etapa . I/75 Galanta - obchvat, 2. a 3. etapa . Odstraňovanie nevyhovujúcich technických parametrov na cestách I. triedy . Rekonštrukcia križovatiek na cestách I. triedy . Eliminácia bezpečnostných rizík na cestách I. triedy (TT, NR) . Koncepcia a dokumentácia NSDI – pilotné riešenie
PO 6 – Železničná verejná osobná doprava
Nákup 32 nových moderných vlakových súprav s cieľom zvýšiť počet cestujúcich verejnou železničnou dopravou.
NAJVÝZNAMNEJŠIE PROJEKTY:
I/51 Trnava - severný obchvat, II. a III. etapa
Obchvat v dĺžke 4,5 km, ktorý vznikal v troch etapách a stavebne bol ukončený v roku 2012, významne odľahčil centrum mesta od tranzitnej dopravy smerujúcej na Záhorie. Pred vybudovaním obchvatu prechádzalo denne centrom mesta až vyše 23.000 áut, čo veľmi negatívne ovplyvňovalo kvalitu života a bezpečnosť Trnavčanov. Existencia obchvatu významne prispela k zatraktívneniu celého regiónu aj z pohľadu investorov a prepravcov. Celkové oprávnené náklady na projekt: 16 miliónov eur, z toho Európska únia preplatí 13,6 milióna eur.
I/75 Galanta - obchvat, 2. a 3. etapa
Na odklonenie hustej tranzitnej dopravy z centra mesta sa v roku 2015 môžu tešiť aj obyvatelia Galanty, kde aktuálne prebieha posledná, t. j. tretia etapa výstavby južného obchvatu mesta. V súčasnosti je centrum Galanty, ktorým denne prejde do 18.000 áut, značne preťažené. Celkové oprávnené náklady na projekt: 35,2 milióna eur, z toho Európska únia preplatí 29,9 milióna eur.
Eliminácia bezpečnostných rizík na cestách I. triedy (TT, NR)
Do leta tohto roku bude zrekonštruovaných 376 kilometrov ciest I. triedy na celom území Slovenska, z toho niekoľko desiatok kilometrov v Trnavskom kraji. Základom eliminácie bezpečnostných rizík je výmena, doplnenie a skvalitnenie dopravného značenia, ako aj zlepšenie kvality povrchu a únosnosti vozovky. Celkové oprávnené náklady na projekt v Trnavskom a Nitrianskom kraji: 30,76 milióna eur, z toho Európska únia preplatí 26,1 milióna eur.
Nákup nových vlakov
Nákup 32 nových moderných vlakových súprav, ktoré poskytujú cestujúcim ten najvyšší komfort a bezpečnosť, je súčasťou nadregionálneho projektu dotýkajúceho sa územia celého Slovenska. 10 moderných poschodových vlakov push-pull, z ktorých jeden odvezie 362 sediacich a 352 stojacich ľudí, jazdí na tratiach Trnava – Bratislava a Nové Zámky – Bratislava – Kúty. Celkové oprávnené náklady na projekt: 177 miliónov eur, z toho Európska únia preplatí 88,5 milióna eur.
Operačný program doprava
Operačný program Doprava (OPD) predstavuje programový dokument Slovenskej republiky pre čerpanie pomoci z fondov Európskej únie v sektore dopravy na roky 2007 – 2013 (Kohézny fond, Európsky fond regionálneho rozvoja). Jeho globálnym cieľom je podpora trvalo udržateľnej mobility prostredníctvom rozvoja dopravnej infraštruktúry a rozvoja verejnej osobnej dopravy. Realizáciou tohto cieľa sa prispeje k zlepšeniu dostupnosti SR, jednotlivých regiónov a ich vzájomného prepojenia a k znižovaniu regionálnych disparít a k podpore rozvoja ekonomických aktivít a zvyšovaniu konkurencieschopnosti SR. OPD má na roky 2007-2013 vyčlenený celkový rozpočet 3,8 miliardy eur. Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR tieto financie zo zdrojov Európskej únie a štátneho rozpočtu prerozdeľuje na významné dopravné projekty, ako sú výstavba diaľnic, obnova ciest, modernizácia železníc, nákup nových vlakov či budovanie verejnej koľajovej dopravy v Bratislave a Košiciach. Prioritné osi OPD: PO1 - Železničná infraštruktúra PO2 - Cestná infraštruktúra (TEN-T) PO3 - Infraštruktúra intermodálnej prepravy PO4 - Infraštruktúra a dopravné prostriedky integrovaných dopravných systémov PO5 - Cestná infraštruktúra (rýchlostné cesty a cesty I. triedy) PO6 - Železničná verejná osobná doprava PO7 - Technická pomoc
Investícia do Vašej budúcnosti
Projekt technickej pomoci OPD "Poskytovanie služieb informačnej kampane Operačného programu Doprava 2007-2013" je spolufinancovaný z Európskeho fondu regionálneho rozvoja.
Foto: OPD
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR