|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
21. októbra 2010
Bezkontaktné platby by mali ponúknuť aj iné banky
Jedným z trendov v používaní platobných kariet v ďalších rokoch by mala byť na Slovensku bezkontaktná technológia PayPass. Do konca tohto roka by podľa obchodného ...
Zdieľať
Ilustračné foto: SITA/AP BRATISLAVA 21. októbra (WEBNOVINY) - Jedným z trendov v používaní platobných kariet v ďalších rokoch by mala byť na Slovensku bezkontaktná technológia PayPass. Do konca tohto roka by podľa obchodného riaditeľa MasterCard Europe pre Slovensko Milana Laitla mali ohlásiť tri banky pripravenosť na túto technológiu platieb a v prvom štvrťroku budúceho roka by k nim mali pribudnúť ďalšie tri banky. Na štvrtkovej tlačovej besede však Laitl zatiaľ mená bánk nekonkretizoval. Nový spôsob platenia predstavila spoločnosť MasterCard v spolupráci s Volksbank Slovensko v lete 2008. Služba PayPass je určená predovšetkým na rýchle platenie pri transakciách s menšími hodnotami do 20 eur.
Aspoň čiastočný záujem o využívanie technológie PayPass do budúcnosti deklarovalo v marcovom prieskumu spoločnosti MasterCard 68 % respondentov. Ako vo štvrtok uviedol Milan Laitl, v súčasnosti zhruba polovica zrealizovaných debetných transakcií spadá pod 20 eurový limit PayPass. Bezkontaktná forma platby je určená predovšetkým pre miesta, kde je dôležitá rýchlosť. Nová technológia taktiež umožňuje zmeniť pohľad na tradičnú formu platobnej karty a prináša nové formáty a prevedenia kariet. Keďže nie je potrebné vkladať kartu do čítačky, tvar a dizajn môže byť ľubovoľný.
Drvivá väčšina Slovákov vníma ako svoju prioritnú kartu práve debetnú kartu. Vo februárovom prieskume spoločnosti MasterCard sa takto vyjadrilo 97 % respondentov. "Pre veľké množstvo slovenských klientov predstavuje debetná karta hlavný a často jediný platobný nástroj, ktorý im umožňuje realizovať nielen samotné platby, ale taktiež výbery z bankomatu," konštatuje Laitl. Podľa údajov Slovenskej bankovej asociácie pripadá v súčasnosti na každého obyvateľa Slovenska v priemere jedna debetná karta.
Najčastejšie pritom spotrebitelia na Slovensku prostredníctvom debetnej karty utrácajú za potraviny, v prieskume to uviedlo až 72 % opýtaných. Nasledovalo oblečenie so 44 % a elektronika, za ktorú podľa prieskumu najčastejšie platilo 26 % respondentov. Na zoznam produktov, ktoré Slováci hradia debetnými kartami s vyššou frekvenciou, patria aj drogéria a kozmetika či nákup pohonných hmôt.
Spoločnosť MasterCard Europe je subjekt zodpovedný za riadenie obchodnej činnosti MasterCard Worldwide v Európe. MasterCard Europe, so sídlom v belgickom Waterloo, spolupracuje s 51 európskymi krajinami.
SITA
Aspoň čiastočný záujem o využívanie technológie PayPass do budúcnosti deklarovalo v marcovom prieskumu spoločnosti MasterCard 68 % respondentov. Ako vo štvrtok uviedol Milan Laitl, v súčasnosti zhruba polovica zrealizovaných debetných transakcií spadá pod 20 eurový limit PayPass. Bezkontaktná forma platby je určená predovšetkým pre miesta, kde je dôležitá rýchlosť. Nová technológia taktiež umožňuje zmeniť pohľad na tradičnú formu platobnej karty a prináša nové formáty a prevedenia kariet. Keďže nie je potrebné vkladať kartu do čítačky, tvar a dizajn môže byť ľubovoľný.
Drvivá väčšina Slovákov vníma ako svoju prioritnú kartu práve debetnú kartu. Vo februárovom prieskume spoločnosti MasterCard sa takto vyjadrilo 97 % respondentov. "Pre veľké množstvo slovenských klientov predstavuje debetná karta hlavný a často jediný platobný nástroj, ktorý im umožňuje realizovať nielen samotné platby, ale taktiež výbery z bankomatu," konštatuje Laitl. Podľa údajov Slovenskej bankovej asociácie pripadá v súčasnosti na každého obyvateľa Slovenska v priemere jedna debetná karta.
Najčastejšie pritom spotrebitelia na Slovensku prostredníctvom debetnej karty utrácajú za potraviny, v prieskume to uviedlo až 72 % opýtaných. Nasledovalo oblečenie so 44 % a elektronika, za ktorú podľa prieskumu najčastejšie platilo 26 % respondentov. Na zoznam produktov, ktoré Slováci hradia debetnými kartami s vyššou frekvenciou, patria aj drogéria a kozmetika či nákup pohonných hmôt.
Spoločnosť MasterCard Europe je subjekt zodpovedný za riadenie obchodnej činnosti MasterCard Worldwide v Európe. MasterCard Europe, so sídlom v belgickom Waterloo, spolupracuje s 51 európskymi krajinami.
SITA