![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Pondelok 7.4.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Zoltán
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
22. novembra 2014
Beaujolais sa vytráca z českých reťazcov
Barmanka nalieva víno Beaujolais Nouveau.
Zdieľať

Podľa týchto novín niektoré reťazce v Česku už dokonca prestali ponúkať mladé víno z Francúzska, ktoré malo ešte pred pár rokmi nad rozbiehajúcim sa projektom Svätomartinského navrch.
"Našou dlhodobou stratégiou je podpora tradície svätého Martina a podpora českých a moravských vinárov. V súlade s tým už niekoľko rokov beaujolais neponúkame," uviedol hovorca Kauflandu Michael Šperl s tým, že tento rok ponúkajú celkom 17 druhov vína predovšetkým z Moravy.
Od ponuky Beaujolais Nouveau upustilo v Česku rovnako ako vlani aj Tesco. Dôvodom je podľa hovorcu Jiřího Marečka aj úsilie podporovať lokálnych dodávateľov. "Môžeme povedať, že sa Svätomartinské vína tešia veľkej obľube. Tomu zodpovedá aj ich predaj. Za prvý týždeň od začiatku ich ponuky sme tento rok predali viac ako 50.000 fliaš," uviedol a dodal, že české Svätomartinské víno je zároveň lacnejšie ako dovážané Beaujolais Nouveau.
Klesajúcu tendenciu v predajoch beaujolais zaznamenáva aj Billa. "Dôvodom môže byť rastúca obľuba Svätomartinského vína aj to, že je cenovo nižšie než beaujolais," uviedla hovorkyňa Billy Lucie Borovičková.
"Svätomartinské vína sú stále viac vyhľadávané a domáce tradície tak postupne prekonávajú tradíciu dovážaného Beaujolais Nouveau," potvrdzuje Judita Urbánková, hovorkyňa Aholdu, ktorý v Česku prevádzkuje sieť Albert.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR