![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Utorok 4.3.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Kazimír
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
04. augusta 2015
Banskobystrická regionálna správa ciest skončila v mínuse
Predseda Banskobystrického samosprávneho kraja Marian Kotleba, archívne foto
Zdieľať

"Do rozpočtu neprišlo šesť miliónov eur, naopak, ešte odišla ročná splátka dvoch úverov vo výške 1,2 milióna. Čiže o 7,2 milióna eur sme v mínuse 'len tak', vďaka minulému vedeniu BBSK na čele s pánom Maňkom," zhrnul Kotleba.
Podľa Beluského ich kritici zámerne zamlčiavajú niektoré informácie. "BBRSC je akciová spoločnosť, fungujeme na systéme objednávok, kto si čo objedná, to zrealizujeme. Najväčším odberateľom je VÚC, ktorý spravuje a udržiava cesty II. a III. triedy. V roku 2012 bol objem objednaných výkonov od VÚC vo výške 9,8 milióna eur bez DPH, v roku 2013 to bolo 9,7 milióna eur a vlani už za nového predsedu BBSK sa výkony zvýšili na 10,8 milióna eur," konštatoval Beluský.
"Druhým najväčším odberateľom je štátna SSC, keďže robíme výkony aj na cestách I. triedy. V roku 2012 si objednala výkony za takmer 5,2 milióna eur, v roku 2013 za 7,8 milióna eur, ale v roku 2014 iba za 2,8 milióna eur. To je pokles až päť miliónov eur bez DPH, šesť miliónov eur s DPH. Keď vám klesnú výkony v takom objeme, logicky nemôžete dosiahnuť taký výsledok hospodárenia než roky predtým," vysvetlil Beluský s tým, že BBRSC mala na výkony ako roky predtým nastavený objem zamestnancov, techniky, materiálu a pod.
Podľa Kotlebu dôležitou veličinou, ktorá zapríčinila stratu BBRSC, sú dva úvery, ktoré si vzalo bývalé vedenie. "V auguste v roku 2013 si zobralo úvery za viac ako šesť miliónov eur - jeden vo výške dva milióny a druhý vo výške 4,2 milióna eur. Ročná splátka istiny týchto úverov je 1,2 milióna eur a splácať sa začali až v roku 2014. Takže aj napriek takému výpadku, moji nominanti, keď už je o nich reč, dokázali uhrať hospodárenie so stratou cez 400.000 eur. Keby sme pokračovali v takom hospodárení ako minulé vedenie, bola by oveľa vyššia," zdôraznil Kotleba.
Beluský i Kotleba pripomenuli, že BBRSC sa podarilo aj v tomto roku ušetriť na nákupe posypového materiálu, keď cez komoditnú burzu nakúpili tonu soli za 68 eur, vlani to bolo 71 eur.
"Za bývalého vedenia sa nakupovala tona soli za 106 eur. Pri objeme spotrebovaného materiálu behom jednej zimy okolo 20.000 ton soli sme my už v roku 2014 ušetrili 700.000 eur," dodali.
V správe a údržbe BBRSC sú cesty II. a III. triedy v dĺžke 2556 km a 1107 mostných objektov, ktoré sú vo vlastníctve BBSK. Jej závody okrem Banskej Bystrice sídlia v Lučenci, v Rimavskej Sobote, Veľkom Krtíši, vo Zvolene a v Žiari nad Hronom.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR