22. augusta 2016
Ilustračné foto Foto: TASR/APNew York 22. augusta (TASR) - Americké banky chcú znížiť počet svojich klientskych pobočiek. Pokúšajú sa presvedčiť klientov, aby viac využívali internetbanking. Zdá sa však, že mnohí zákazníci nie sú pripravení vzdať sa pravidelných návštev vo "
svojej banke". To komplikuje finančným ústavom snahu o "
zoštíhlenie" a s tým spojenú redukciu nákladov. Informovala o tom agentúra Reuters.
Banky v USA od roku 2009 znížili počet svojich pobočiek o 6 %, uviedol federálny úrad pre poistenie vkladov FDIC. Na konci minulého roka bolo v Spojených štátoch otvorených 93.283 bankových pobočiek, najmenej za celú dekádu.
Podľa analytikov musia banky ráznejšie zredukovať počet klientskych pobočiek, aby si udržali solídne zisky v čase, keď sú úrokové sadzby veľmi nízke a regulačné úrady požadujú od bánk vyššie kapitálové rezervy.
Riaditelia bánk však argumentujú, že pobočky majú stále dôležitú úlohu pri získavaní nových klientov. Ich zatvorenie by viedlo k poklesu tržieb a konečná strata na tržbách by bola väčšia ako úspory na nákladoch za zrušené prevádzky.
Podľa Medzinárodného menového fondu Spojené štáty sú, čo sa týka redukcie bankových pobočiek, niekde v strede v rámci vyspelých štátov. Banky v USA zatvorili relatívne viac pobočiek ako banky v Nemecku, Francúzsku alebo v Kanade, ale menej ako banky v Taliansku, Írsku či Grécku.
Jedným z dôležitých faktorov, ktorý hrá kľúčovú úlohu v procese redukcie pobočiek a nákladov, je aj to, že americkí zákazníci stále bežne používajú šeky a klientske pobočky ich musia spracovať.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR