|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
Ilustračná snímka Foto: TASR/AP
Bratislava 28. novembra (TASR) - Banky pravidelne prehodnocujú spoluprácu so sprostredkovateľskými spoločnosťami. Ich služby sa najnovšie rozhodla ďalej nevyužívať Prvá stavebná sporiteľňa (PSS). Klientov o tom informovala listom."Spoluprácu sme ukončili so všetkými sprostredkovateľskými spoločnosťami. Momentálne je jedinou cestou pre sprostredkovanie produktov výlučne naša vlastná odbytová sieť exkluzívnych finančných agentov," potvrdil pre TASR vedúci odboru komunikácie v PSS Radovan Slobodník. PSS túto zmenu odôvodnila tým, že chce zjednodušiť a zvýšiť kvalitu servisu. "Niektoré špecifické produkty mohla aj pred zrealizovaním tejto zmeny sprostredkovávať iba vlastná odbytová sieť. A to najmä z dôvodu technickej náročnosti a dlhodobej predajnej stratégie PSS. Klienti, ktorí boli v správe iba sprostredkovateľských spoločností, mohli byť o tieto produkty ochudobnení, alebo museli následne kontaktovať sprostredkovateľa našej odbytovej siete," vysvetlil Slobodník.
PSS má aktuálne k dispozícii takmer tisíc vlastných obchodných zástupcov. "V budúcnosti plánujeme zvyšovať kvalitu, zrýchľovať a zefektívňovať servis pre klientov elektronizáciou niektorých procesov, čo je technicky realizovateľné iba vo vlastnej odbytovej sieti," dodal Slobodník.
Ostatné banky uviedli, že spoluprácu so sprostredkovateľmi vyhodnocujú priebežne počas roka. "Banka spolupracuje s partnermi, ktorí majú dlhodobé plány, sú stabilnou súčasťou finančného systému a ich fungovanie je postavené na férovom princípe. V budúcom roku plánujeme posilniť spoluprácu práve so spoločnosťami, ktoré do svojho pôsobenia na trhu premietajú rovnaké hodnoty ako naša banka," priblížila hovorkyňa Slovenskej sporiteľne Marta Cesnaková. Pokračovanie spolupráce so sprostredkovateľmi potvrdila aj UniCredit Bank Czech republic and Slovakia. "Banka bude pokračovať v spolupráci s tretími stranami. Podiel zmlúv tvorí dôležitú časť produkcie banky," uviedla hovorkyňa banky Zuzana Ďuďáková.
V Tatra banke prevažuje podiel uzatvorených zmlúv cez pobočkovú sieť. "Spoluprácu so sprostredkovateľskými spoločnosťami pravidelne vyhodnocujeme a máme záujem naďalej ju rozvíjať. Podiel si udržiavame v optimálnej výške, pričom prevažuje podiel internej siete," skonštatovala hovorkyňa banky Zuzana Povodová.
Finančné domy priblížili, že sprostredkovateľov využívajú najmä pri získavaní nových klientov, či pri poskytovaní produktov, akými sú napríklad hypotéky. "Externý predaj je dôležitým doplnkom našej distribučnej stratégie a vhodne dopĺňa pobočkovú a online distribúciu. Spolupracujeme s výhradne preverenými spoločnosťami a agentmi," skonštatoval riaditeľ retailového bankovníctva vo VÚB Martin Techman.
Banky sa snažia udržať vyvážený podiel produktov, ktoré poskytnú klientom cez pobočky a cez sprostredkovateľov. "V niektorých oblastiach ako sú napríklad hypotéky je podiel porovnateľný s pobočkovou sieťou, v iných oblastiach je zatiaľ menej významný," doplnil Techman.
Prima banka Slovensko vyčíslila, že podiel externých sprostredkovateľov na nových obchodoch je dlhodobo na úrovni 50 %. "Služby externých sprostredkovateľov využívame iba pri poskytovaní hypoték," priblížila riaditeľka odboru marketingu a komunikácie banky Eva Čonková. Kvalita úverov cez sprostredkovateľov, s ktorými banka spolupracuje, je pritom podľa jej slov porovnateľná s kvalitou úverov zrealizovaných cez pobočky. Vyváženosť obchodov sa snaží udržať aj Slovenská sporiteľňa. "Za akceptovateľný podiel obchodov od externých obchodníkov považujeme hranicu 50 %," vyčíslila Cesnaková.
ČSOB sa snaží cez sprostredkovateľov získať aj nových klientov. "Externý kanál tvorí pre banku prínos primárne pri získavaní nových klientov, ktorí ešte nepoznajú výhody danej banky," doplnila hovorkyňa ČSOB Anna Jamborová. Aktuálna situácia na hypotekárnom trhu podľa nej spôsobuje zvýšený dopyt po hypotékach. "Klienti v snahe získať čo najlepšiu ponuku, často siahnu po službách externého partnera. Ak klient využije služby internej siete, je mu poskytnutá komplexná ponuka špecialistu banky," dodala Jamborová.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR