|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
Ilustračná snímka. Foto: TASR/AP
Bratislava 25. marca (TASR) – V minulom roku banky na Slovensku menili cenníky 39-krát. Priemerne to boli dve zmeny na banku ročne. Upozornil na to portál Finančná hitparáda, podľa ktorého za tým možno hľadať niekoľko dôvodov. Nie vždy však ide o snahy banky zvyšovať zisk vďaka vyšším poplatkom.Banky najčastejšie upravujú cenníky na prelome rokov, ale úpravy robia aj priebežne počas roka, podľa vývoja situácie na trhu, napríklad aj z dôvodu zmien v legislatíve. "Za zmenou poplatkov netreba hneď vidieť len príležitosť banky, ako zvyšovať zisk, ale aj ovplyvňovanie návykov klientov," priblížil analytik portálu Martin Švidroň. Jedným z takýchto prípadov je napríklad presmerovanie klientov do online a mobilného sveta. "Operácie, ako prevody a platby na pobočke, zbytočne vyťažujú pracovníkov banky, ktorí sa zatiaľ môžu venovať predaju ďalších produktov. Kým napríklad jednorazový príkaz na úhradu v pobočke banky môže stáť aj štyri eurá, elektronicky to môže byť aj zadarmo," vysvetlil Švidroň.
Potom sú napríklad poplatky za služby s hotovosťou, ktoré sú z roka na rok v bankách drahšie, keďže aj banka má so spracovaním hotovosti vyššie náklady v porovnaní s bezhotovostným stykom. "To isté platí aj pre rôzne výpisy a potvrdenia v pobočke, ale aj výpisy zasielané poštou. Banky skôr preferujú elektronickú komunikáciu, a tá je zvyčajne zadarmo," objasnil Švidroň.
Častou zmenou prechádzajú aj podmienky na získanie zľavy za vedenie balíka služieb k bežnému účtu. Keďže tento produkt využívajú všetci, banky sa prostredníctvom neho snažia obstáť v konkurenčnom boji, ale aj nalákať klienta na ďalšie produkty. "Klient si tak vie znížiť poplatok a získať zľavu z poplatku za vedenie balíka služieb až do výšky 50 % alebo 100 % z poplatku," tvrdí Švidroň.
V súčasnosti majú klienti veľa spôsobov, ako dokážu kontrolovať svoju banku. "Či už pravidelným porovnávaním, alebo prostredníctvom služby, ktorá okamžite posiela zmeny poplatkov banky klientovi na email," dodal Švidroň.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR