|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
15. októbra 2014
Banky čoraz viac využívajú vzájomnú dôveru ľudí na sociálnych sieťach
Ľudia viac veria svojim známym a iným spotrebiteľom ako bankárom a finančným sprostredkovateľom v oblekoch a kravatách.
Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR/AP
Bratislava 15. októbra (TASR) – Ľudia viac veria svojim známym a iným spotrebiteľom ako bankárom a finančným sprostredkovateľom v oblekoch a kravatách. Aj z tejto skutočnosti vychádzajú tradičné i internetové banky na celom svete pri vyvíjaní nových produktov a služieb. Práve ich digitálne stratégie, a to, ako technológie ovplyvňujú bankový sektor a ako ich možno využiť v prospech zákazníka, je témou 12. ročníka konferencie Retail Banking Forum, ktorá sa koná v dňoch 15. a 16. októbra v Bratislave za účasti svetových lídrov bankového sektora.
Aktuálnym trendom v bankovníctve je podľa generálneho riaditeľa mBank pre SR a ČR Romana Truhlářa silná emancipácia spotrebiteľa, zvyšovanie jeho sebavedomia a schopnosti obslúžiť sa samostatne cez najrôznejšie kanály. "Táto emancipácia spôsobuje, že je menej potrebné otvárať nové bankové pobočky a radšej investovať do mobilného a internetového bankovníctva," uviedol pre TASR s tým, že čoraz populárnejším a využívanejším sa stáva aj poskytovanie poradenstva a služieb prostredníctvom sociálnych sietí.
Sociálne siete sú novým kanálom pre služby zákazníkom. Ako Truhlář zdôraznil, slúžia najmä na poradenstvo a výmenu informácií, a to nielen medzi bankou a spotrebiteľom. Ich hlavnú výhodu vidí vo vzájomnej interakcii medzi spotrebiteľmi. "Ak je produkt jednoduchý a ľahko vysvetliteľný, často na otázku rýchlejšie odpovedia ostatní užívatelia, ako stihne banka. Dôvera na sociálnych sieťach je často vyššia medzi sebou navzájom ako dôvera v inštitúcie," priblížil.
"Digitalizácia je kľúčovou oblasťou z hľadiska finančných služieb. Celý finančný sektor zažíva v posledných rokoch masívne zmeny, spojené s očakávaniami klientov. Klienti už neporovnávajú bankové služby medzi jednotlivými bankami, ale skôr uvažujú na základe svojej skúsenosti, ktorú majú s používaním digitálnych služieb," zhodnotil globálny manažér Citibank pre nové platformy Andres Wolberg-Stok.
Na podobnom princípe stavia aj ruská Instabank, ktorá nemá vlastnú bankovú licenciu ani infraštruktúru. "Jednoducho si sadnete za počítač, stiahnete si aplikáciu a stanete sa klientom našej banky. Okamžite dostanete virtuálnu kartu, môžete využívať naše služby a realizovať nákupy, či už prostredníctvom Facebooku alebo Twittera," priblížil jej zakladateľ a výkonný riaditeľ Roman Potemkin. Banka predáva produkty iných bánk na sociálnych sieťach, za čo inkasuje províziu.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR