![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Pondelok 24.2.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Matej
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
09. februára 2017
Baníci prerazili aj druhú rúru tunela Žilina
Razenie tunela, archívna snímka.
Zdieľať

S razbou tunela Žilina sa podľa nej začalo v novembri 2014, najskôr zo západného portálu. "Skutočne veľmi zložité geologické prostredie si vyžiadalo aj razbu z východného portálu a začalo sa protirazenie oboch tunelových rúr," uviedla hovorkyňa NDS.
Pripomenula, že tunel má dĺžku 687 metrov a je dvojrúrový pre obidva smery jazdy. "Súčasťou diaľnice je aj tunel Ovčiarsko (2367 metrov), ktorý prerazili v apríli 2016. V nepretržitej prevádzke pracuje na tuneloch 90 ľudí – pracuje sa aj v nočných hodinách. Na 11 km dlhom diaľničnom úseku sa strieda popri dvoch tuneloch 11 mostov. Po dobudovaní tohto úseku ušetrí motorista deväť minút," doplnila Žgravčáková.
Úsek diaľnice D1 z Hričovského Podhradia po Lietavskú Lúčku stavia konzorcium firiem Ovčiarsko v zložení Doprastav, Strabag, Váhostav–SK a Metrostav. Cena za jeho vybudovanie je 427 miliónov eur. Projekt je financovaný zo zdrojov Európskej únie a štátneho rozpočtu.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR