|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 15.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Leopold
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
16. októbra 2012
Bagre sa zahryzli do žiarskeho obchvatu
Národná diaľničná spoločnosť (NDS), a.s. začala oficiálne s výstavbou obchvatu Žiaru nad Hronom na rýchlostnej ceste R2. Stavebné práce naplánované na dva roky uskutoční ...
Zdieľať
BRATISLAVA 16. októbra (WEBNOVINY) - Národná diaľničná spoločnosť (NDS), a.s. začala oficiálne s výstavbou obchvatu Žiaru nad Hronom na rýchlostnej ceste R2.
Stavebné práce naplánované na dva roky uskutoční spoločnosť Strabag, s.r.o. za viac ako 26 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty.
Vysúťažená cena predstavuje okolo 47 % z odhadovaných nákladov vyše 56 mil. eur.
Obchvat odľahčí centrum mesta
Obchvat Žiaru by mal byť hotový v októbri 2014. Projekt bude financovaný zo zdrojov Európskej únie a štátneho rozpočtu cez Operačný program Doprava.
"V súčasnosti je celá doprava v smere od Prievidze v oboch smeroch vedená po ceste I/50 cez intravilán mesta Žiar nad Hronom. Vybudovaním úseku rýchlostnej cesty sa tranzitná doprava presunie z centra Žiaru nad Hronom na rýchlostnú cestu R2, ktorá bude slúžiť ako západný obchvat tohto mesta," informoval v pondelok hovorca NDS Marcel Jánošík.
Odklonením tranzitnej dopravy sa podľa neho znížia exhaláty, následne sa zlepší životné prostredie a bezpečnosť premávky pre motoristov, ako aj pre peších v samotnom centre mesta.
Stavať chceli deviati
Úsek obchvatu Žiaru na Hronom je súčasťou plánovanej trasy rýchlostnej cesty R2 od križovatky s diaľnicou D1 pri Trenčíne v smere na Bánovce nad Bebravou, Prievidzu, až po napojenie na rýchlostnú cestu R1 pri Žiari nad Hronom.
Úsek rýchlostnej cesty R2 v dĺžke 5,76 kilometra a polovičnom profile začne križovatkou Lovčica (Trubín), pokračovať bude západne od Žiaru nad Hronom, skončí sa napojením na rýchlostnú cestu R1 križovatkou Lovča a rýchlostná cesta R2 bude ďalej pokračovať v súbehu s R1.
Práce mali pôvodne začať v júli tohto roka.
NDS a Strabag podpísali zmluvu o výstavbe obchvatu 25. septembra. Tender začal v máji tohto roka a ponuky deviatich uchádzačov sa otvárali 20. júla. Strabag uspel vo verejnej súťaži spomedzi deviatich uchádzačov s najlacnejšou ponukou.
Územné rozhodnutie stavby obchvatu nadobudlo právoplatnosť v júni 2005 a stavebné povolenie začiatkom tohto roka. Pozemky pre obchvat sú úplne majetkovo-právne vysporiadané.
Stavebné práce naplánované na dva roky uskutoční spoločnosť Strabag, s.r.o. za viac ako 26 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty.
Vysúťažená cena predstavuje okolo 47 % z odhadovaných nákladov vyše 56 mil. eur.
Obchvat odľahčí centrum mesta
Obchvat Žiaru by mal byť hotový v októbri 2014. Projekt bude financovaný zo zdrojov Európskej únie a štátneho rozpočtu cez Operačný program Doprava.
"V súčasnosti je celá doprava v smere od Prievidze v oboch smeroch vedená po ceste I/50 cez intravilán mesta Žiar nad Hronom. Vybudovaním úseku rýchlostnej cesty sa tranzitná doprava presunie z centra Žiaru nad Hronom na rýchlostnú cestu R2, ktorá bude slúžiť ako západný obchvat tohto mesta," informoval v pondelok hovorca NDS Marcel Jánošík.
Odklonením tranzitnej dopravy sa podľa neho znížia exhaláty, následne sa zlepší životné prostredie a bezpečnosť premávky pre motoristov, ako aj pre peších v samotnom centre mesta.
Stavať chceli deviati
Úsek obchvatu Žiaru na Hronom je súčasťou plánovanej trasy rýchlostnej cesty R2 od križovatky s diaľnicou D1 pri Trenčíne v smere na Bánovce nad Bebravou, Prievidzu, až po napojenie na rýchlostnú cestu R1 pri Žiari nad Hronom.
Úsek rýchlostnej cesty R2 v dĺžke 5,76 kilometra a polovičnom profile začne križovatkou Lovčica (Trubín), pokračovať bude západne od Žiaru nad Hronom, skončí sa napojením na rýchlostnú cestu R1 križovatkou Lovča a rýchlostná cesta R2 bude ďalej pokračovať v súbehu s R1.
Práce mali pôvodne začať v júli tohto roka.
NDS a Strabag podpísali zmluvu o výstavbe obchvatu 25. septembra. Tender začal v máji tohto roka a ponuky deviatich uchádzačov sa otvárali 20. júla. Strabag uspel vo verejnej súťaži spomedzi deviatich uchádzačov s najlacnejšou ponukou.
Územné rozhodnutie stavby obchvatu nadobudlo právoplatnosť v júni 2005 a stavebné povolenie začiatkom tohto roka. Pozemky pre obchvat sú úplne majetkovo-právne vysporiadané.