|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
Bagre ako všestranní pomocníci
Z bagrov môžete vďaka pripojiteľnému príslušenstvu urobiť univerzálnych pomocníkov. Prečítajte si, aké možnosti ponúkajú.
Zdieľať
Bager (správne nazývaný rýpadlo) možno vnímate len ako jednoúčelový stavebný stroj na výkopové práce. Existuje však množstvo druhov určených na rôzne činnosti. Môžete z nich navyše urobiť univerzálnych pomocníkov vďaka pripojiteľnému príslušenstvu. Prečítajte si, aké možnosti ponúkajú.
Nelíšia sa iba veľkosťou
Ako vyzerá bager, vie snáď každé dieťa – jednotlivé modely sa však nemusia líšiť iba v detailoch. Samozrejme, najvýznamnejší parameter, ktorý ich odlišuje, je veľkosť, resp. tonáž. Čím väčší bager, tým výkonnejší má motor, tým silnejšiu hydrauliku, a tým viac práce vykoná za rovnaký čas.
O minibagroch hovoríme pri hmotnosti do cca 10 t. Väčšie bagre potom môžu vážiť desiatky, tie najväčšie až stovky ton. Okrem štandardných existujú aj špeciálne typy prispôsobené na konkrétne práce:
Rýpadlo s predĺženým dosahom – Je vybavené predĺženým výložníkom, takže dosiahne ďalej než bežné rýpadlo (bager). Pre ilustráciu: bežný 40-tonový model má max. rypnú hĺbku 7 m a dosah 10,5 m. Model s podobnými parametrami a predĺženým dosahom má však max. rypnú hĺbku až 13 m a dosah až 18 m.
Demolačné rýpadlo – Má takisto ako rýpadlo s predĺženým dosahom dlhší výložník, je však konštruované, aby dosiahlo vysoko, nie ďaleko. Kabína sa navyše môže nakláňať smerom nahor, aby mal strojník lepší výhľad na demolovaný objekt.
Kolesové rýpadlo pre manipuláciu s materiálom – Je vybavené kolesovým podvozkom a kabínou vysúvajúcou sa nahor. Je to kvôli lepšiemu výhľadu na materiál, s ktorým strojník pracuje.
Do zastavanej oblasti radšej kolesá
Možno ste to nevedeli, ale viaceré stavebné stroje existujú v pásovej i kolesovej verzii. Výnimkou nie sú ani bagre. Výhodou tých pásových je, že si hravo poradia s takmer každým terénom, nech už ide o blato, sneh či ľad. Na druhej strane, oceľové pásy nie sú k povrchu, po ktorom sa pohybujú, také šetrné ako kolesá. Alternatívou sú gumové pásy, ktoré sa zase rýchlejšie opotrebujú. Nevýhodou pásových podvozkov je vo všeobecnosti nákladnejšia údržba a nízka max. rýchlosť (najviac pár km/h).
Najrýchlejšie kolesové bagre sa dokážu pohybovať aj „štyridsiatkou“, rýchlo sa teda presunú zo staveniska na stavenisko. Kolesá sú oproti pásom menej odolné a môžu dostať defekt. Sú však šetrné k povrchom, čo predurčuje kolesový bager predovšetkým do zastavaných oblastí s cestami a chodníkmi.
Bager ako univerzálny pomocník vďaka príslušenstvu
Bagre sú štandardne dodávané s tzv. podkopovými lyžicami, ktoré sú určené na výkopové práce, prípadne na presúvanie materiálu. Môžete k nim však pripojiť aj rôzne iné druhy lyžíc/lopát, prípadne ďalšie príslušenstvo.
Svahovacou lopatou môžete zarovnať terén na centimeter presne, hydraulické kladivo a nožnice vám pomôžu s demoláciami. Frézy zase zbrúsia skaly či asfalt, pomocou drapákov presuniete pevné materiály a pod. Ak príslušenstvo nemáte, prenajme vám ho požičovňa stavebných strojov.
Slovensko si polepšilo v rebríčku vnímania korupcie, výsledky však podľa TIS pôsobia rozpačito a prstom ukázali na Žilinku
Ministerstvo životného prostredia reaguje na výzvu OZ Za našu vodu, vo Vrakuni presadzuje systémové riešenia