|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 5.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Imrich
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
03. januára 2013
Bagre aj snežné skútre už musia mať ešpézetky
Od januára musia mať tabuľku s evidenčným číslom takmer všetky vozidlá, sktorými chce ich majiteľ jazdiť po cestách. Nová povinnosť sa dotkne napríklad snežných skútrov, pracovných strojov v ...
Zdieľať
BRATISLAVA 3. januára (WEBNOVINY) - Od januára musia mať tabuľku s evidenčným číslom takmer všetky vozidlá, sktorými chce ich majiteľ jazdiť po cestách. Nová povinnosť sa dotkne napríklad snežných skútrov, pracovných strojov v stavebníctve či prípojných vozidiel. Uľahčí sa tak identifikácia vozidiel aj ich pohyb v cudzine.
Cieľom novej právnej úpravy je, aby boli všetky motorové vozidlá jazdiace na pozemných komunikáciách, evidované. "Vďaka tomu budú všetky vozidlá rýchlo a ľahko identifikovateľné, čo pomôže napríklad pri pátraní po ukradnutých vozidlách. Rovnako sa zvýši aj bezpečnosť cestnej premávky, keďže vozidlá s evidenčnými číslami musia absolvovať technické kontroly. Dôležitý je i ekologický rozmer, lebo bude potrebné vykonávať aj emisné kontroly," povedal štátny tajomník ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Andrej Holák.
Spresnil, že technickú ani emisnú kontrolu nemusia absolvovať samohybné pracovné stroje. Samohybné pracovné stroje vďaka označeniu tabuľkou so zvláštnym evidenčným číslom už po novom nebudú potrebovať výnimky na prejazd po všetkých cestách II. triedy a po cestách I. triedy (okrem pondelka až piatka od 7.00 do 9.00 hod. a v piatok a v nedeľu od 16.00 do 20.00 hod.) .
Zároveň sa uľahčí aj pohyb a registrácia v zahraničí. Vozidlá prihlásené do evidencie a vybavené evidenčným číslom totiž získajú harmonizovaný registračný doklad, ktorý je v medzinárodnej premávke plne akceptovaný a umožňuje jazdiť do cudziny. Navyše v rámci voľného pohybu tovaru v EÚ môžu byť tieto vozidlá bez akýchkoľvek problémov preregistrované do ostatných členských štátov.
Povinnosť prihlásiť do konca roka 2012 do evidencie všetky vozidlá stanovila novela zákona o podmienkach prevádzky vozidiel v premávke na pozemných komunikáciách. Týka sa vozidiel v kategóriách L, M, N, O, T, C, R, Ps a Ls (vrátane motocyklov, traktorov, pracovných strojov, snežných skútrov a pod.), ktoré neboli prihlásené do evidencie vozidiel a mali vydané technické osvedčenie vozidla, pričom ich majiteľ chce používať v cestnej premávke po 1. januári 2013. Rozumejú sa tým nielen klasické cesty, ale aj lesné či poľné cesty.
Výnimku z tejto povinnosti majú len vozidlá kategórie L1e vyrobené pred 1. januárom 2000, teda malé motocykle, ktorých konštrukčná rýchlosť neprevyšuje 45 km/h a zdvihový objem motora neprekračuje 50 cm3. Povinnosť zaevidovať ich bola odložená do konca roka 2020. Odklad do konca 2016 získali aj vozidlá kategórie Ps (pracovné stroje samohybné) používané v poľnohospodárstve.
Ide napríklad o obilné kombajny, stroje na zberanie zemiakov či hrozna. Výnimka neplatí pre ostatné pracovné stroje samohybné, ktoré sa používajú v stavebníctve, pri opravách vodovodov, plynovodov, elektrických káblov, opravách ciest a podobne, informoval hovorca ministerstva dopravy Martin Kóňa.
Cieľom novej právnej úpravy je, aby boli všetky motorové vozidlá jazdiace na pozemných komunikáciách, evidované. "Vďaka tomu budú všetky vozidlá rýchlo a ľahko identifikovateľné, čo pomôže napríklad pri pátraní po ukradnutých vozidlách. Rovnako sa zvýši aj bezpečnosť cestnej premávky, keďže vozidlá s evidenčnými číslami musia absolvovať technické kontroly. Dôležitý je i ekologický rozmer, lebo bude potrebné vykonávať aj emisné kontroly," povedal štátny tajomník ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Andrej Holák.
Spresnil, že technickú ani emisnú kontrolu nemusia absolvovať samohybné pracovné stroje. Samohybné pracovné stroje vďaka označeniu tabuľkou so zvláštnym evidenčným číslom už po novom nebudú potrebovať výnimky na prejazd po všetkých cestách II. triedy a po cestách I. triedy (okrem pondelka až piatka od 7.00 do 9.00 hod. a v piatok a v nedeľu od 16.00 do 20.00 hod.) .
Zároveň sa uľahčí aj pohyb a registrácia v zahraničí. Vozidlá prihlásené do evidencie a vybavené evidenčným číslom totiž získajú harmonizovaný registračný doklad, ktorý je v medzinárodnej premávke plne akceptovaný a umožňuje jazdiť do cudziny. Navyše v rámci voľného pohybu tovaru v EÚ môžu byť tieto vozidlá bez akýchkoľvek problémov preregistrované do ostatných členských štátov.
Povinnosť prihlásiť do konca roka 2012 do evidencie všetky vozidlá stanovila novela zákona o podmienkach prevádzky vozidiel v premávke na pozemných komunikáciách. Týka sa vozidiel v kategóriách L, M, N, O, T, C, R, Ps a Ls (vrátane motocyklov, traktorov, pracovných strojov, snežných skútrov a pod.), ktoré neboli prihlásené do evidencie vozidiel a mali vydané technické osvedčenie vozidla, pričom ich majiteľ chce používať v cestnej premávke po 1. januári 2013. Rozumejú sa tým nielen klasické cesty, ale aj lesné či poľné cesty.
Výnimku z tejto povinnosti majú len vozidlá kategórie L1e vyrobené pred 1. januárom 2000, teda malé motocykle, ktorých konštrukčná rýchlosť neprevyšuje 45 km/h a zdvihový objem motora neprekračuje 50 cm3. Povinnosť zaevidovať ich bola odložená do konca roka 2020. Odklad do konca 2016 získali aj vozidlá kategórie Ps (pracovné stroje samohybné) používané v poľnohospodárstve.
Ide napríklad o obilné kombajny, stroje na zberanie zemiakov či hrozna. Výnimka neplatí pre ostatné pracovné stroje samohybné, ktoré sa používajú v stavebníctve, pri opravách vodovodov, plynovodov, elektrických káblov, opravách ciest a podobne, informoval hovorca ministerstva dopravy Martin Kóňa.
Bagre aj snežné skútre už musia mať ešpézetky - diskusné fórum čitateľov