|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 15.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Leopold
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
07. novembra 2009
Bábätká plačú s odlišnými akcentmi, tvrdí štúdia
Novorodeniatka sa učia jazyk už v maternici a narodia sa s niečím, čo by sme mohli nazvať akcentom, píše sa v novej štúdii o plačúcich bábätkách. Fakt, že plod počuje a zvyká si na jazyk už v ...
Zdieľať
BRATISLAVA 7. novembra (WEBNOVINY) - Novorodeniatka sa učia jazyk už v maternici a narodia sa s niečím, čo by sme mohli nazvať akcentom, píše sa v novej štúdii o plačúcich bábätkách. Fakt, že plod počuje a zvyká si na jazyk už v maternici, nie je ničím novým. Niekoľko štúdií ukázalo, že keď je bábätko krátko po narodení vystavené rozličným jazykom, zvyčajne bude naznačovať preferencie voči jazyku, ktorý počúvalo počas svojho "pobytu" v maternici. No rozlíšenie reči a schopnosť rozprávať či "plakať" ňou sú dve odlišné veci.
Tím vedený Kathleen Wermke z nemeckej univerzity skúmal "melódie" plaču 60-tich zdravých novorodencov - 30 francúzskych a 30 nemeckých. Výskumníci vedeli, že pre Francúzov je typické dvíhať melódiu na konci slov a fráz, zatiaľ čo Nemci robia presný opak. Takisto vedeli, že melódia, alebo intonácia v prípade hovorenej reči, zohráva kľúčovú úlohu pri učení sa jazyka. Zo štúdie vyplynulo, že melódie novorodencov mali rovnakú intonáciu, ako jazyky, ktoré bábätká počúvali v maternici. Napríklad plač francúzskych novorodencov sa zvykol zakončovať rastúcim tónom. "Je očividné, že dlhý proces učenia sa jazyka začína už s vnímaním a produkciou melódie ľudskými plodmi a deťmi," uzavrela Wermke.
Informáciu zverejnil internetový portál nationalgeographic.com.
SITA
Tím vedený Kathleen Wermke z nemeckej univerzity skúmal "melódie" plaču 60-tich zdravých novorodencov - 30 francúzskych a 30 nemeckých. Výskumníci vedeli, že pre Francúzov je typické dvíhať melódiu na konci slov a fráz, zatiaľ čo Nemci robia presný opak. Takisto vedeli, že melódia, alebo intonácia v prípade hovorenej reči, zohráva kľúčovú úlohu pri učení sa jazyka. Zo štúdie vyplynulo, že melódie novorodencov mali rovnakú intonáciu, ako jazyky, ktoré bábätká počúvali v maternici. Napríklad plač francúzskych novorodencov sa zvykol zakončovať rastúcim tónom. "Je očividné, že dlhý proces učenia sa jazyka začína už s vnímaním a produkciou melódie ľudskými plodmi a deťmi," uzavrela Wermke.
Informáciu zverejnil internetový portál nationalgeographic.com.
SITA