|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Streda 25.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Dnes je 1. Sviatok vianočný
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
25. novembra 2005
Ázijské turné zavŕšia v Bahrajne
Rozhovor s automobilovým pretekárom Miroslavom Konôpkom
Zdieľať
Na ďalších vytrvalostných pretekoch seriálu MS FIA GT Championship v Bahrajne bude dnes štartovať v triede GT 2 na automobile Porsche 996 GT3-RS aj jediná slovenská posádka Miroslav Konôpka - Štefan Rosina (Autoracing club Bratislava/Matador Pneusport tím).
Po tom, ako ste na prvých z troch pretekoch na ázijskom turné v čínskom Zhu-Hai získali za 6. miesto tri body do hodnotenia majstrovstiev sveta, ďalšie preteky v Dubaji ste už nedokončili.
- Ešte predtým musím povedať, že preteky sme absolvovali na supermodernom okruhu, ktorý vybudoval štát. Spočiatku sa nám darilo, prepracovali sme sa na 5. miesto a reálne útočili na 4. priečku. Žiaľ, v poslednej tretine pretekov nám praskla v jednej skackavej otáčke v stúpaní poloos, vypadli sme. Stalo sa to ešte aj ďalším štyrom posádkam. Keby sme sa s autom dostali do boxu, dalo sa to vymeniť
a pokračovať ďalej v pretekoch. Boli sme z toho sklamaní, ale taký je motošport, nezlyhávajú iba ľudia, ale aj technika.
Aké máte pocity z prvých tréningov na okruhu v Bahrajne?
- Trať je najmodernejšia, akú som kedy videl. Sú na nej dlhé rovinky, ale zákruty nie sú také rýchle ako na okruhoch v Európe. V meraných časoch sme sa pohybovali okolo ôsmej pozície, to však nebolo podstatné, nejazdili sme na doraz. Tréningové jazdy pritom sprevádzali veľké teploty. Mali sme aj príležitosť sledovať tréningy jedného z testovacích pilotov tímu formuly 1 Ferrari, Luca Badoera. Stajňa Ferrari mala hneď vedľa nás box, tak sme trochu „očumovali“. Ako sme sa dozvedeli, tím Ferrari je osobným hosťom tunajšieho korunného princa.
Pred štartom ázijského turné ste hovorili aj o taktike v tom, že vy preteky odštartujete, keďže sa lepšie vyznáte v tlačenici a mladší spolujazdec Štefan Rosina potom bude jazdiť rýchlejšie na zisk čo najlepšej pozície.
- Tak tomu bolo v Zhu-Hai
a v Dubaji, ale keďže sa nám v druhých pretekoch pokazilo auto a ja som poverčivý, pozície si zmeníme. Odštartuje Štefan a ja budem dorážať jazdcov pred nami.
Koľko posádok by malo byť dnes na štarte?
- Dvadsaťšesť.
Ako využívate voľný čas v tejto exotickej krajine?
- Dubaj bol veľmi kozmopolitný,
a moderný, Bahrajn je skôr uzavretejší, tichší. Je to taká veľká dedina, kde niet čo robiť. More je špinavé, hotely sú v meste, turistický raj to nie je. Ale my si veľmi nevyberáme, prvoradé sú tréningy a preteky.
Kedy sa vrátite na Slovensko?
- V piatok sú preteky, v nedeľu-pondelok by sme chceli byť už doma. Možno by sme sa vrátili bez auta. Ak sa vyhneme havárii, alebo nás nepostihne veľká porucha, nechali by sme naše Porsche v úschove v Dubaji
a poslali doň iba nový motor. Máme totiž v pláne účasť na premiérovom ročníku januárových dvadsaťštyrihodinových pretekoch práve v Dubaji.
Karol Pátek
- Ešte predtým musím povedať, že preteky sme absolvovali na supermodernom okruhu, ktorý vybudoval štát. Spočiatku sa nám darilo, prepracovali sme sa na 5. miesto a reálne útočili na 4. priečku. Žiaľ, v poslednej tretine pretekov nám praskla v jednej skackavej otáčke v stúpaní poloos, vypadli sme. Stalo sa to ešte aj ďalším štyrom posádkam. Keby sme sa s autom dostali do boxu, dalo sa to vymeniť
a pokračovať ďalej v pretekoch. Boli sme z toho sklamaní, ale taký je motošport, nezlyhávajú iba ľudia, ale aj technika.
Aké máte pocity z prvých tréningov na okruhu v Bahrajne?
- Trať je najmodernejšia, akú som kedy videl. Sú na nej dlhé rovinky, ale zákruty nie sú také rýchle ako na okruhoch v Európe. V meraných časoch sme sa pohybovali okolo ôsmej pozície, to však nebolo podstatné, nejazdili sme na doraz. Tréningové jazdy pritom sprevádzali veľké teploty. Mali sme aj príležitosť sledovať tréningy jedného z testovacích pilotov tímu formuly 1 Ferrari, Luca Badoera. Stajňa Ferrari mala hneď vedľa nás box, tak sme trochu „očumovali“. Ako sme sa dozvedeli, tím Ferrari je osobným hosťom tunajšieho korunného princa.
Pred štartom ázijského turné ste hovorili aj o taktike v tom, že vy preteky odštartujete, keďže sa lepšie vyznáte v tlačenici a mladší spolujazdec Štefan Rosina potom bude jazdiť rýchlejšie na zisk čo najlepšej pozície.
- Tak tomu bolo v Zhu-Hai
a v Dubaji, ale keďže sa nám v druhých pretekoch pokazilo auto a ja som poverčivý, pozície si zmeníme. Odštartuje Štefan a ja budem dorážať jazdcov pred nami.
Koľko posádok by malo byť dnes na štarte?
- Dvadsaťšesť.
Ako využívate voľný čas v tejto exotickej krajine?
- Dubaj bol veľmi kozmopolitný,
a moderný, Bahrajn je skôr uzavretejší, tichší. Je to taká veľká dedina, kde niet čo robiť. More je špinavé, hotely sú v meste, turistický raj to nie je. Ale my si veľmi nevyberáme, prvoradé sú tréningy a preteky.
Kedy sa vrátite na Slovensko?
- V piatok sú preteky, v nedeľu-pondelok by sme chceli byť už doma. Možno by sme sa vrátili bez auta. Ak sa vyhneme havárii, alebo nás nepostihne veľká porucha, nechali by sme naše Porsche v úschove v Dubaji
a poslali doň iba nový motor. Máme totiž v pláne účasť na premiérovom ročníku januárových dvadsaťštyrihodinových pretekoch práve v Dubaji.
Karol Pátek