|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 21.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Elvíra
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
19. januára 2010
Až 98 % podnikov na Slovensku má internet
Až 93 % firiem v Európskej únii, ktoré majú desať a viac zamestnancov, malo začiatkom roka 2009 prístup na internet a 82 % týchto firiem využívalo širokopásmové ...
Zdieľať
Foto: SITA/AP
BRATISLAVA 19. januára (WEBNOVINY) - Až 93 % firiem v Európskej únii, ktoré majú desať a viac zamestnancov, malo začiatkom roka 2009 prístup na internet a 82 % týchto firiem využívalo širokopásmové pripojenie. V roku 2008 sa 12 % obratu podnikov vytvorilo prostredníctvom elektronického obchodu. Informoval o tom v utorok štatistický úrad Európskej únie Eurostat. Najviac firiem s pripojením na internet v januári 2009 bolo vo Fínsku, a to až 100 %. Nasledovali Slovensko, Rakúsko a Dánsko, v ktorých malo pripojenie na internet 98 % podnikov, a Nemecko, kde internet využívalo 97 % firiem.
Menej ako 90 % podnikov bolo pripojených na internet iba v šiestich krajinách EÚ. Išlo o Rumunsko (72 %), Bulharsko (83 %), Lotyšsko a Maďarsko (zhodne 87 %), Cyprus (88 %) a Grécko (89 %). Širokopásmové pripojenie malo najviac podnikov vo Fínsku (94 %), Španielsku a na Malte (zhodne 93 %) a Francúzsku (92%). Na Slovensku využíva takéto pripojenie 78 % podnikov. Menej ako 60 % podnikov malo širokopásmové pripojenie v Rumunsku (40%), Litve (57 %) a Poľsku (58 %).
Elektronický obchod sa v roku 2008 na celkovom obrate firiem najviac podieľal v Írsku, a to až 26 percentami. Nasledovali Fínsko a Švédsko (zhodne 18 %), Česko, Nemecko a Veľká Británia (zhodne 15 %), Maďarsko (14 %) a Francúzsko (13 %). Na Slovensku elektronický obchod tvoril 11 % celkového obratu firiem. Najmenej sa na celkovom obrate podnikov podieľal v Bulharsku a na Cypre (zhodne 1 %). Technológiu s rádiofrekvenčnou identifikáciou (RFID), ktorá umožňuje napríklad sledovanie prepravovaného tovaru, začiatkom roka 2009 využívali 3 % firiem EÚ. Najviac sa táto technológia využívala v Holandsku, kde ju používalo 9 % firiem, vo Fínsku (8 %), na Slovensku, v Nemecku, Rakúsku a Španielsku ( zhodne 4 %). Najmenej technológiu využívali podniky v Rumunsku, Grécku a na Cypre (zhodne 1 %).
SITA
BRATISLAVA 19. januára (WEBNOVINY) - Až 93 % firiem v Európskej únii, ktoré majú desať a viac zamestnancov, malo začiatkom roka 2009 prístup na internet a 82 % týchto firiem využívalo širokopásmové pripojenie. V roku 2008 sa 12 % obratu podnikov vytvorilo prostredníctvom elektronického obchodu. Informoval o tom v utorok štatistický úrad Európskej únie Eurostat. Najviac firiem s pripojením na internet v januári 2009 bolo vo Fínsku, a to až 100 %. Nasledovali Slovensko, Rakúsko a Dánsko, v ktorých malo pripojenie na internet 98 % podnikov, a Nemecko, kde internet využívalo 97 % firiem.
Menej ako 90 % podnikov bolo pripojených na internet iba v šiestich krajinách EÚ. Išlo o Rumunsko (72 %), Bulharsko (83 %), Lotyšsko a Maďarsko (zhodne 87 %), Cyprus (88 %) a Grécko (89 %). Širokopásmové pripojenie malo najviac podnikov vo Fínsku (94 %), Španielsku a na Malte (zhodne 93 %) a Francúzsku (92%). Na Slovensku využíva takéto pripojenie 78 % podnikov. Menej ako 60 % podnikov malo širokopásmové pripojenie v Rumunsku (40%), Litve (57 %) a Poľsku (58 %).
Elektronický obchod sa v roku 2008 na celkovom obrate firiem najviac podieľal v Írsku, a to až 26 percentami. Nasledovali Fínsko a Švédsko (zhodne 18 %), Česko, Nemecko a Veľká Británia (zhodne 15 %), Maďarsko (14 %) a Francúzsko (13 %). Na Slovensku elektronický obchod tvoril 11 % celkového obratu firiem. Najmenej sa na celkovom obrate podnikov podieľal v Bulharsku a na Cypre (zhodne 1 %). Technológiu s rádiofrekvenčnou identifikáciou (RFID), ktorá umožňuje napríklad sledovanie prepravovaného tovaru, začiatkom roka 2009 využívali 3 % firiem EÚ. Najviac sa táto technológia využívala v Holandsku, kde ju používalo 9 % firiem, vo Fínsku (8 %), na Slovensku, v Nemecku, Rakúsku a Španielsku ( zhodne 4 %). Najmenej technológiu využívali podniky v Rumunsku, Grécku a na Cypre (zhodne 1 %).
SITA