|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 21.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Elvíra
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
12. septembra 2007
Až 98 % manažérov je za angažovanosť v podpore projektov
Až 98 % manažérov opýtaných v rámci prieskumu o stave firemnej filantropie na Slovensku uvažuje o podpore verejnoprospešných projektov pozitívne a myslí si, že je dôležité, aby sa ...
Zdieľať
BRATISLAVA 12. septembra (WEBNOVINY) - Až 98 % manažérov opýtaných v rámci prieskumu o stave firemnej filantropie na Slovensku uvažuje o podpore verejnoprospešných projektov pozitívne a myslí si, že je dôležité, aby sa firmy v tejto oblasti angažovali. Hlavné závery tohto prieskumu uverejnilo Fórum donorov. Ako uviedla projektová manažérka Fóra donorov Katarína Podracká, "prieskum sme tento rok realizovali už po tretí raz a teší nás rastúci záujem manažérov. Prieskum umožňuje nielen identifikovať, ktorým smerom sa slovenské firmy posúvajú, ale komparáciou s minuloročnými výsledkami môžeme sledovať aj trendy v tejto oblasti. Sú to informácie, ktoré pomáhajú v strategickom rozvoji firemnej filantropie na Slovensku".
Medzi najvýraznejšie medziročné zmeny patrí posun v oblastiach podpory. Kým v roku 2005 sa podpora firiem sústreďovala na aktivity zamerané na deti a mládež, vzdelávanie a výskum, kultúru a zdravie, v roku 2006 sa pozornosť firiem obrátila na aktivity súvisiace s kultúrou a umením (nárast o 17 % oproti roku 2005), športom a rekreáciou (nárast o 15 %) a sociálnymi službami (nárast o 10 %). Naopak, najväčší prepad zaznamenala podpora životného prostredia (pokles o 11 %).
Minuloročné pozitívne zistenia, že firmy začínajú čoraz častejšie uplatňovať profesionálny prístup aj v oblasti firemného darcovstva, sa potvrdili aj tento rok. Počet firiem, ktoré vytvárajú samostatné stratégie podpory verejnoprospešných aktivít stúpol aj v roku 2006. V prevažnej miere ide o firmy so zahraničným alebo prevažne zahraničným investorom a veľké firmy s viac ako 250 zamestnancami. V rámci prieskumu analyzovali aj proces, ktorý firmy volia pri posudzovaní a schvaľovaní žiadostí o podporu. Rozhodovanie o žiadostiach je vo väčšine firiem aj naďalej v rukách vedenia alebo majiteľa firmy, posilňuje sa však vplyv pracovníkov, ktorí v rámci firmy zastrešujú aktivity súvisiace s podporou verejnoprospešných projektov v procese rozhodovania.
Prieskum o stave a trendoch v oblasti firemnej filantropie na Slovensku uskutočnili Fórum donorov a týždenník TREND v období od júna do augusta 2007. Prieskum robili prednostne medzi TOP 200 najväčšími nefinančnými podnikmi a finančnými inštitúciami Slovenska podľa celkových tržieb za rok 2006. Dotazník k prieskumu tento rok zverejnili aj na webovej stránke Klubu firemných darcov, a preto bola možnosť zapojiť sa do prieskumu otvorená aj pre firmy, ktoré v TOP 200 nefigurujú. Prieskum sa robil metódou zaslania dotazníka s 19 otázkami z oblasti firemnej filantropie. Z oslovených spoločností vrátilo vyplnený dotazník 50 firiem.
SITA