|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
06. decembra 2013
Až 97 percent Slovákov si na Vianoce želá technologické zariadenia
Prieskum, ktorý uskutočnila spoločnosť Microsoft na vzorke 10.431 respondentov z 18 európskych krajín vrátane Slovenska, ukázal, že notebooky a tablety patria na ...
Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR/Jozef Ďurník
Bratislava 6. decembra (TASR) - Prieskum, ktorý uskutočnila spoločnosť Microsoft na vzorke 10.431 respondentov z 18 európskych krajín vrátane Slovenska, ukázal, že notebooky a tablety patria na vrchol zoznamu želaní počas tohtoročných Vianoc. Paradoxom je, že pri rozhodovaní sa ohľadom výberu konkrétneho zariadenia necítia Európania dostatočnú sebaistotu.Podľa prieskumu až 78 % Európanov a dokonca až 97 % Slovákov uviedlo, že si na Vianoce prajú technologickú hračku. Avšak, zatiaľ čo takéto zariadenia sú najžiadanejšie, rozhodovanie sa pri ich nákupe je pre opýtaných oveľa stresujúcejšie. Práve široká ponuka zariadení notebookov, tabletov, tradičných PC, „phabletov“ a tabletov spôsobuje Slovákom, ale aj Európanom vo všeobecnosti, ťažšie rozhodovanie.
Výsledky prieskumu tiež ukazujú niektoré z hlavných dôvodov, prečo spotrebitelia považujú nakupovanie techniky za náročné. Takmer polovica (49 %) Európanov a až necelé dve tretiny (65 %) Slovákov si myslia, že nakupovanie výpočtovej techniky zaberá v porovnaní s ostatnými darčekmi najviac času. Niektorí ľudia sa dokonca neodvážia pridať techniku do nákupného zoznamu. Až jedna štvrtina Európanov a Slovákov má zároveň strach, že vybrať a kúpiť vhodné zariadenie trvá príliš dlho. Ďalšia štvrtina (27 %) Európanov, z toho iba 9 % Slovákov, pripúšťa, že nerozumie výberu a možnostiam, ktoré sú na trhu k dispozícii.
Zákazníci sa však neboja požiadať o pomoc pri výbere správneho darčeka pre svojich blízkych. Najčastejšie sa obracajú na online hodnotenia produktov. Zatiaľ čo iba necelá polovica (44 %) Európanov uvádza túto možnosť ako preferovaný zdroj hľadania informácií a odporúčaní na nákup, až dve tretiny (65 %) Slovákov využívajú online hodnotenie ako hlavný zdroj informácií. Tretina opýtaných (36 % Európanov a 32 % Slovákov) radšej vyhľadá zamestnancov priamo v obchode a ďalšia tretina (33 %) Európanov, resp. 42 % Slovákov, sa poradí so svojimi priateľmi - odborníkmi.
Pokiaľ ide o štatistiky porovnania pohlaví, z prieskumu vyplýva ďalšia zaujímavosť. Aj keď je tradičné myslieť si, že najlepšie zariadenia chcú najmä muži, prieskum dokázal, že aj dámy túžia na Vianoce po technike. Tá je na samom vrchu zoznamu prianí ako u mužov, tak aj u žien, a to s viaž než polovicou (54 %) u mužov a viac ako tretinou (38 %) u respondentiek. Slováci v tom majú dokonca jasnejšie. Po novom zariadení túži až 71 % mužov a 52 % žien.
Prieskum tiež ukázal rôzne zaujímavé porovnania v rámci európskych národov:
Talianski muži považujú nakupovanie výpočtovej techniky za viac stresujúce (56 %) ako ženy (25 %), zákazníci z Bosny považujú nakupovanie techniky za najpohodlnejšie (61 %), nasledovaní Chorvátmi (57 %) a Bulharmi (56 %). Na druhom konci sú Rusi, z ktorých iba 18 % uviedlo, že nemá problém nakupovať techniku.
Notebooky sú najžiadanejším technickým darčekom v Bulharsku (25 %). Tablety sú tesne druhé (23 %), kým smartfóny obsadzujú tretiu priečku s 20 %. Približne 28 % Chorvátov považuje nakupovanie oblečenia za viac stresujúcejšie ako nakupovanie výpočtovej techniky (21 %). Iba 5 % slovenských mužov nerozumie výberu a možnostiam, ktoré sú na trhu k dispozícii.
TASR informovala spoločnosť Microsoft Slovakia.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR