|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
15. októbra 2015
Až 80 % Slovákov v roku 2015 dokázalo rozoznať domáce výrobky
Problém s rozoznávaním domácich a zahraničných výrobkov malo v roku 2015 už len 20 % občanov SR, kým vlani tento problém malo 37 % ľudí. "V tomto roku teda ...
Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR - archív
Bratislava 15. októbra (TASR) – Problém s rozoznávaním domácich a zahraničných výrobkov malo v roku 2015 už len 20 % občanov SR, kým vlani tento problém malo 37 % ľudí. "V tomto roku teda až 80 % opýtaných deklarovalo, že s rozpoznávaním domácich produktov nemá problém," vyplýva z prieskumu spoločnosti GfK, prezentovaného dnes v rámci kampane "S hrdosťou si pýtajme slovenské", pri príležitosti tohtoročného 2. ročníka Národného dňa na podporu ekonomiky Slovenska. Ešte v roku 2011 malo s rozoznávaním domácich a zahraničných výrobkov problém až 80 % občanov.Z prieskumu ďalej vyplynulo, že spotrebiteľmi najviac preferované slovenské výrobky sú v kategóriách mliečne výrobky, hydinové mäso a mäsové výrobky. V týchto troch kategóriách sú slovenské výrobky považované za kvalitnejšie ako zahraničné a zároveň aj najviac zákazníkov je ochotných si za ne priplatiť.
"Typickým spotrebiteľom, ktorý výrazne preferuje slovenské výrobky, je staršia žena z východného Slovenska," tvrdí prieskum. Viac ako 50 % spotrebiteľov si podľa prieskumu však myslí, že na pultoch obchodných reťazcov nie je dostatok slovenských potravín.
Z používaných označení ku kúpe slovenských potravín najviac motivuje označenie Značka kvality SK, až 90 % ľudí, kým v roku 2014 to bolo 77 %. Druhou v poradí motivácie bolo označenie Kvalita z našich regiónov (KzNR), ktorá v roku 2015 motivuje 72 % ľudí, kým vlani to bolo 65 %.
"Podarilo sa založiť tradíciu Národného dňa na podporu ekonomiky Slovenska, na čo sme veľmi hrdí a zajtra 16. októbra si majú opäť naši občania na Slovensku s hrdosťou pýtať slovenské, a takto podporiť našu ekonomiku, zlepšiť zamestnanosť, školstvo, zdravotníctvo. Za naším konaním, za naším nakupovaním sa odráža to, ako sa v budúcnosti budeme mať," uviedla predsedníčka občianskeho združenia Kvalita z našich regiónov Bohumila Tauchmannová.
Prieskum vykonala spoločnosť GfK Slovakia v čase od 30. septembra do 5. októbra 2015 na reprezentatívnej vzorke 500 respondentov, vo veku 15 až 79 rokov.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR