Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

04. apríla 2014

Až 45 % slovenských riaditeľov verí v zlepšenie svetovej ekonomiky



Vrcholoví manažéri pôsobiaci na Slovensku majú oveľa viac optimizmu než pred rokom.



Zdieľať
Bratislava 4. apríla (TASR) - Vrcholoví manažéri pôsobiaci na Slovensku majú oveľa viac optimizmu než pred rokom.


Kým vlani len 15 % generálnych riaditeľov na Slovensku očakávalo, že sa vývoj svetovej ekonomiky v nasledujúcom roku zlepší, v súčasnosti v zlepšenie svetovej ekonomiky v budúcom roku verí až 45 % riaditeľov. Vyplýva to z najnovšieho "Slovenského CEO prieskumu", ktorý uskutočnila poradenská spoločnosť PwC v spolupráci s magazínom Forbes.

Očakávania generálnych riaditeľov sa zlepšili aj v oblasti rastu slovenských firiem. Prieskum ukázal, že v nasledujúcich 12 mesiacoch si až 40 % manažérov myslí, že výnosy ich firiem na Slovensku s určitosťou vzrastú, 36 % šéfov v prieskume uviedlo možnosť, že "skôr áno".

Najvýraznejšie by sa pritom pod rast firiem mohli podpísať inovácie. Až 38 % generálnych riaditeľov ich totiž označilo ako svoju prvotnú voľbu pri snahách zvýšiť rast firiem. Okrem inovácií však vidia riaditelia rastovú príležitosť pre ich firmy aj vo zvýšení podielu spoločností na trhoch, na ktorých už pôsobia. Myslí si to 46 % respondentov.

Krízové roky generálnych riaditeľov taktiež naučili, že investície do prevádzkovej efektívnosti sú nevyhnutné, aby úspešne zvládli konkurenčný boj. Viac ako polovica (54 %) ich zaradila medzi svoje tri hlavné investičné priority. Medzi ne patrí tiež neustále vylepšovanie služieb zákazníkom (48 %), napríklad implementáciou nových technológií. Práve nové technológie si medzi investičnými prioritami najviac polepšili. Kým vlani ich do svojho výberu zaradila necelá tretina oslovených manažérov v prieskume, tentoraz to bolo 44 %. Do výskumu, vývoja a inovácií chce v nasledujúcich 12 mesiacoch investovať zhruba tretina oslovených slovenských generálnych riaditeľov.

Na investovanie do technológií a na sústredenie sa na poskytovanie lepších služieb zákazníkom sa pritom už v súčasnosti orientujú viaceré firmy na Slovensku. "Telekomunikačné firmy bojujú o klienta na webe už dávno a s novými digitálnymi stratégiami sa pridávajú aj energetické firmy. Banky sa snažia diferencovať inovatívnymi mobilnými aplikáciami a niektoré im venujú podstatnú časť svojej komunikácie. Spoločným menovateľom je jednoduchosť prístupu, mobilita a nová služba," skonštatoval v správe pre médiá partner poradenskej spoločnosti PwC Alexander Šrank.


Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Úročenie gréckeho a portugalského dlhu pokračuje v poklese
<< predchádzajúci článok
Ukrajinská ekonomika môže v roku 2015 vzrásť o 3 %