|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
20. októbra 2013
Až 36 percent firiem očakáva horší hospodársky výsledok
Horší hospodársky výsledok v tomto roku oproti roku 2012 očakáva 36 percent firiem na Slovensku. Vyplynulo to z výsledkov prieskumu agentúry GfK Leadership Barometer Slovakia 2013, na ...
Zdieľať
BRATISLAVA 20. októbra (WEBNOVINY) - Horší hospodársky výsledok v tomto roku oproti roku 2012 očakáva 36 percent firiem na Slovensku.
Vyplynulo to z výsledkov prieskumu agentúry GfK Leadership Barometer Slovakia 2013, na ktorom sa v prvej polovici októbra zúčastnilo takmer 150 firiem pôsobiacich na Slovensku v rôznych odvetviach.
Naopak, lepšie hospodárenie podľa prieskumu predpokladá štvrtina firiem a približne tretina predpokladá rovnaký hospodársky výsledok.
Firmy sa v prieskume vyjadrili aj k otázke súčasných strategických priorít v riadení. Až polovica výkonných predstaviteľov firiem uviedla ako prioritu kvalitu produktov, efektívnu cenotvorbu a lojalitu zákazníkov.
Dôležitá je motivácia zamestnancov
Medzi dôležité aspekty firmy ďalej zaradili motiváciu zamestnancov a optimálne nastavenú štruktúru predaja. Agentúra GfK uviedla, že v roku 2010 svoju pozornosť firmy najviac upriamovali na optimálnu nákladovú štruktúru.
"Firmy si svoje domáce úlohy na strane nákladov urobili počas uplynulých troch rokov. Spoločnosti tiež zistili, že nie všetky inovácie znamenali posun vpred," viedol výkonný riaditeľ GfK pre Česko a Slovensko Martin Mravec.
Firmy si trúfajú svojím konaním v roku 2014 ovplyvniť sektor, v ktorom pôsobia. Myslí si to jedna zo štyroch firiem, pričom 60 % firiem uviedlo, že v priebehu nasledujúcich troch rokov sa v sektore zmení poradie najsilnejších firiem. Skoro dve tretiny z nich však pritom podľa prieskumu na to nemá pripravenú stratégiu.
Väčšina firiem nevyužíva sociálne médiá
Sociálne médiá sú zatiaľ pre väčšinu firiem neznáme. Prieskum odhalil, že len 23 % firiem na Slovensku naplno využíva potenciál sociálnych sietí a má na to prispôsobené všetky procesy.
Ďalších 40 % pracuje na implementácii a ostatné firmy ešte nezačali alebo sa len pomaly chystajú využívať ich možnosti.
Skupina GfK je jednou z najväčších prieskumných spoločností na svete. Pracuje pre ňu celkovo 13 tisíc ľudí. Na Slovensku spoločnosť pôsobí od roku 1991. Svoju činnosť týkajúcu sa prieskumu trhu začala na Slovensku vykonávať od roku 1993.
Vyplynulo to z výsledkov prieskumu agentúry GfK Leadership Barometer Slovakia 2013, na ktorom sa v prvej polovici októbra zúčastnilo takmer 150 firiem pôsobiacich na Slovensku v rôznych odvetviach.
Naopak, lepšie hospodárenie podľa prieskumu predpokladá štvrtina firiem a približne tretina predpokladá rovnaký hospodársky výsledok.
Firmy sa v prieskume vyjadrili aj k otázke súčasných strategických priorít v riadení. Až polovica výkonných predstaviteľov firiem uviedla ako prioritu kvalitu produktov, efektívnu cenotvorbu a lojalitu zákazníkov.
Dôležitá je motivácia zamestnancov
Medzi dôležité aspekty firmy ďalej zaradili motiváciu zamestnancov a optimálne nastavenú štruktúru predaja. Agentúra GfK uviedla, že v roku 2010 svoju pozornosť firmy najviac upriamovali na optimálnu nákladovú štruktúru.
"Firmy si svoje domáce úlohy na strane nákladov urobili počas uplynulých troch rokov. Spoločnosti tiež zistili, že nie všetky inovácie znamenali posun vpred," viedol výkonný riaditeľ GfK pre Česko a Slovensko Martin Mravec.
Firmy si trúfajú svojím konaním v roku 2014 ovplyvniť sektor, v ktorom pôsobia. Myslí si to jedna zo štyroch firiem, pričom 60 % firiem uviedlo, že v priebehu nasledujúcich troch rokov sa v sektore zmení poradie najsilnejších firiem. Skoro dve tretiny z nich však pritom podľa prieskumu na to nemá pripravenú stratégiu.
Väčšina firiem nevyužíva sociálne médiá
Sociálne médiá sú zatiaľ pre väčšinu firiem neznáme. Prieskum odhalil, že len 23 % firiem na Slovensku naplno využíva potenciál sociálnych sietí a má na to prispôsobené všetky procesy.
Ďalších 40 % pracuje na implementácii a ostatné firmy ešte nezačali alebo sa len pomaly chystajú využívať ich možnosti.
Skupina GfK je jednou z najväčších prieskumných spoločností na svete. Pracuje pre ňu celkovo 13 tisíc ľudí. Na Slovensku spoločnosť pôsobí od roku 1991. Svoju činnosť týkajúcu sa prieskumu trhu začala na Slovensku vykonávať od roku 1993.