|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
03. augusta 2013
Avia má nádej na záchranu, zaujímajú sa o ňu ruskí investori
Aj keď tento týždeň opustilo automobilku Avia zhruba 140 jej zamestnancov a výroba sa v Česku tak oficiálne skončila, v areáli ostalo ešte 20 vývojárov a nádej pre firmu stále ...
Zdieľať
Ilustračné foto Foto: avia.cz
Praha 3. augusta (TASR) - Aj keď tento týždeň opustilo automobilku Avia zhruba 140 jej zamestnancov a výroba sa v Česku tak oficiálne skončila, v areáli ostalo ešte 20 vývojárov a nádej pre firmu stále žije.O prevzatie výrobného areálu vrátane značky Avia totiž indickí majitelia rokujú s ruskými investormi. Pre denník Mladá fronta DNES to povedal bývalý výkonný riaditeľ podniku Tomáš Jiřička, ktorý je teraz okrem iného externým poradcom indického vlastníka Avie – firmy Ashok Leyland.
Ide o skupinu ruských finančných investorov, ktorá nemá priamy vzťah k výrobe nákladných vozidiel, ale hľadá investičné príležitosti. Meno však Jiřička nechcel prezradiť kvôli práve prebiehajúcim rokovaniam. Tie by sa podľa predbežných odhadov mali ukončiť do konca augusta.
"Ak by sa rozhodli do podniku vstúpiť, má Avia reálnu šancu na pokračovanie výroby," dodal Jiřička. Tá sa s ubiehajúcim časom pochopiteľne zmenšuje, či už kvôli odchodu zamestnancov, alebo pre rastúcu nedôveru na trhu nielen medzi zákazníkmi, ale aj distribútormi.
Za ukončením výroby sú okrem iného problémy materskej skupiny Ashok Leyland, ktorá zápasí s poklesom dopytu na domácom trhu. Tretí najväčší indický výrobca nákladných áut prerobil len za 2. štvrťrok tohto roka v prepočte takmer 0,5 miliardy Kč (19,26 milióna eur). Chce preto prepúšťať, znižovať mzdy a šetrí aj na svojich zahraničných investíciách vrátane Avie, ktorú v minulých rokoch takmer stále dotoval. Indovia kúpili automobilku v roku 2006 od firmy Daewoo a do čiernych čísiel sa odvtedy dostala len v roku 2009. Jej kumulovaná strata na konci minulého roka predstavovala 1,2 miliardy Kč.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR