![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Nedeľa 23.2.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Roman, Romana
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
09. januára 2015
Autopriemyslu budú najbližších desať rokov vládnuť obľúbené značky
Talianska automobilka Fiat.
Zdieľať

Viac ako tretina respondentov sa vyjadrila, že až do roku 2025 budú v autopriemysle s vysokou pravdepodobnosťou dominovať etablované značky. Ďalších 48 % opýtaných považuje tento scenár za dosť pravdepodobný. Podiel na trhu bude podľa odborníkov do roku 2020 zrejme získavať kórejská automobilka Hyundai-Kia, nasledovaná nemeckou skupinou Volkswagen.
Efektivita spotreby paliva je manažérmi z automobilového priemyslu vnímaná ako najdôležitejší faktor, ktorý spotrebitelia berú do úvahy. Rovnako to bolo aj v rokoch 2013 a 2014. Spotrebitelia kladú dôraz tiež na zvýšenú životnosť vozidla, bezpečnostné inovácie a pohodlie.
"Automobilový priemysel dnes cíti tlak z dvoch strán. Na jednej strane stále prísnejšie regulačné normy vyžadujú optimalizáciu tradičných pohonných technológií a veľké investície do alternatívnych pohonov. Na strane druhej spotrebiteľ čoraz viac vyžaduje pútavé technologické novinky," upozornil globálny líder KPMG pre automobilový priemysel Dieter Becker.
Prieskum ďalej ukázal, že top trendy v odvetví zostali za posledné tri roky rovnaké, dokonca posilnili na význame. Na vrchole rebríčka je rast trhu v rozvíjajúcich sa krajinách, nasleduje zmenšovanie a optimalizácia spaľovacích motorov.
Inovácie, ktoré podporujú prepojenie medzi vodičom a autom, sa umiestnili na siedmom až desiatom mieste. Viac ako tretina respondentov si myslí, že spotrebitelia budú do roku 2020 túžiť po plug-in riešeniach pre navigáciu, rozpoznávaní reči vodiča a mobilných internetových zariadeniach, štvrtina menovala osobné asistenčné služby.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR