|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
Ilustračná snímka. Foto: TASR/Henrich Mišovič
Bratislava 21. januára (TASR) - V roku 2015 sa na Slovensku zaregistrovalo 77.968 nových osobných automobilov, čo predstavuje medziročný nárast o 7,9 %. Slovenský trh s novými osobnými automobilmi zaznamenal vlani niekoľko trendových zmien.Ako uviedol dnes v Bratislave na stretnutí s novinármi Karel Sklenář, konateľ spoločnosti ŠKODA AUTO Slovensko, o rast celkového trhu sa postarali predovšetkým firemní zákazníci, ktorí spolu s privátnymi zaregistrovali v porovnaní s rokom 2014 o takmer 8 % viac nových automobilov, čo je dôležitý kvalitatívny indikátor.
Podľa neho základné predpoklady rastu automobilového trhu v minulom roku ponúkla priaznivá ekonomická situácia na Slovensku a jej stabilný výhľad. Rast reálnych miezd, ochota firiem aj domácností investovať, rekordne nízke ceny pohonných látok. Navyše, trh sa zaobišiel bez reštrikčných opatrení, ktoré by pozitívne predpoklady utlmili.
"Na trh navyše prišlo veľa nových modelov s modernými technológiami a krásnym dizajnom. Dôležitým faktorom bola aj rastúca kvalita a rozsah ponúkaných služieb či výhodné a dostupné finančné produkty," zdôraznil Sklenář.
Ďalším pozitívnym signálom je viac registrácií nových automobilov v porovnaní s ojazdenými. Omladzovanie automobilového parku je nevyhnutným predpokladom pre bezpečnejšiu, úspornejšiu a ekologickejšiu mobilitu na Slovensku. Zároveň stále chýba väčšia podpora v oblasti alternatívnych pohonov.
"Vidím obrovský potenciál v automobiloch s pohonom na stlačený zemný plyn, ktoré momentálne predstavujú jednoznačne najdostupnejšiu formu ekologickej mobility. Ich podiel po uvedení nášho modelu Octavia G-TEC na CNG významne narástol," povedal Sklenář.
Postupný trend zmeny preferencií zákazníkov na Slovensku sa v minulom roku naplno prejavil. Rastúcu kúpyschopnosť Slovákov potvrdzuje okrem iného aj dynamický rast segmentu SUV, ktorý je už druhým najväčším na Slovensku, hneď za segmentom nižšej strednej triedy.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR