|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
02. októbra 2020
Automobilovú výrobu na Slovensku ovplyvní záujem trhu, ale neočakávajú rovnaký scenár z prvej vlny COVID-19
Stabilitu automobilovej výroby na Slovensku bude ovplyvňovať záujem trhu. Ako ďalej pre agentúru SITA uviedol generálny sekretár Zväzu automobilového ...
Zdieľať
2.10.2020 (Webnoviny.sk) - Stabilitu automobilovej výroby na Slovensku bude ovplyvňovať záujem trhu. Ako ďalej pre agentúru SITA uviedol generálny sekretár Zväzu automobilového priemyslu SR Ján Pribula, v rámci druhej vlny sa nedá očakávať, že sa zopakuje stav z jari tohto roku, keď výroby a prakticky celé ekonomiky zastali.
“Neočakávame, že sa budú zatvárať predajne, čo bolo hlavným iniciátorom vlny zatvárania výrob vozidiel a dielov v celej Európe. Priemysel, ale aj obyvatelia sa postupne naučili žiť s pandémiou, prijali sa a dodržiavajú sa hygienické opatrenia, pomocou ktorých bolo umožnené fungovanie celého systému dodávateľov dielov, služieb, ale aj finalistov,“ povedal.
V súčasnosti už nabehli tak samotné automobilky ako aj ich dodávatelia po dovolenkovom období na plný výkon. Ďalší vývoj a čísla na konci roku budú podľa zväzu závisieť od dopytu. Ten je v súčasnosti ovplyvňovaný aj stimulačnými opatreniami, ktoré prijali alebo prijímajú vlády mnohých európskych krajín.
"Tieto opatrenia sú smerované na obnovu vozidlového parku predovšetkým prostredníctvom vozidiel s nízkymi alebo nulovými emisiami. Je treba povedať, že tu Slovensko zaostáva a myslíme si, že jedným zo smerov, ako by malo Slovensko využiť prostriedky z fondov na obnovu je aj naplnenie záväzkov v oblasti znižovania emisií, okrem iného aj z dopravy," poukázal sekretár.
Zväz v rámci problémov v automobilom sektore dlhodobo upozorňuje na nízku konkurencieschopnosť Slovenska. Tá sa podľa Pribulu koronakrízou nezlepšila, naopak vo viacerých ohľadoch sa zhoršila, keď k už deklarovaným vysokým nákladom zamestnávateľov a nedostatku pracovnej sily pristúpili ďalšie oblasti.
Konkurencieschopnosť mala znížiť aj neskorá a nedostatočná štátna pomoc, ktorá podľa zväzu nedosahovala štandard iných európskych štátov.
Zo strany štátu by zástupcovia automobilového priemyslu privítali okrem iného stanovenie jasných pravidiel dočasného „kurzarbeitu“ a pokračovanie v znižovaní daňovo-odvodovej záťaže podnikateľov.
Zdroj: Webnoviny.sk - Automobilovú výrobu na Slovensku ovplyvní záujem trhu, ale neočakávajú rovnaký scenár z prvej vlny COVID-19 © SITA Všetky práva vyhradené.
Naučili sa žiť s pandémiou
“Neočakávame, že sa budú zatvárať predajne, čo bolo hlavným iniciátorom vlny zatvárania výrob vozidiel a dielov v celej Európe. Priemysel, ale aj obyvatelia sa postupne naučili žiť s pandémiou, prijali sa a dodržiavajú sa hygienické opatrenia, pomocou ktorých bolo umožnené fungovanie celého systému dodávateľov dielov, služieb, ale aj finalistov,“ povedal.
V súčasnosti už nabehli tak samotné automobilky ako aj ich dodávatelia po dovolenkovom období na plný výkon. Ďalší vývoj a čísla na konci roku budú podľa zväzu závisieť od dopytu. Ten je v súčasnosti ovplyvňovaný aj stimulačnými opatreniami, ktoré prijali alebo prijímajú vlády mnohých európskych krajín.
"Tieto opatrenia sú smerované na obnovu vozidlového parku predovšetkým prostredníctvom vozidiel s nízkymi alebo nulovými emisiami. Je treba povedať, že tu Slovensko zaostáva a myslíme si, že jedným zo smerov, ako by malo Slovensko využiť prostriedky z fondov na obnovu je aj naplnenie záväzkov v oblasti znižovania emisií, okrem iného aj z dopravy," poukázal sekretár.
Nízka konkurencieschopnosť Slovenska
Zväz v rámci problémov v automobilom sektore dlhodobo upozorňuje na nízku konkurencieschopnosť Slovenska. Tá sa podľa Pribulu koronakrízou nezlepšila, naopak vo viacerých ohľadoch sa zhoršila, keď k už deklarovaným vysokým nákladom zamestnávateľov a nedostatku pracovnej sily pristúpili ďalšie oblasti.
Konkurencieschopnosť mala znížiť aj neskorá a nedostatočná štátna pomoc, ktorá podľa zväzu nedosahovala štandard iných európskych štátov.
Zo strany štátu by zástupcovia automobilového priemyslu privítali okrem iného stanovenie jasných pravidiel dočasného „kurzarbeitu“ a pokračovanie v znižovaní daňovo-odvodovej záťaže podnikateľov.
Zdroj: Webnoviny.sk - Automobilovú výrobu na Slovensku ovplyvní záujem trhu, ale neočakávajú rovnaký scenár z prvej vlny COVID-19 © SITA Všetky práva vyhradené.