|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Streda 25.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Dnes je 1. Sviatok vianočný
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
Obidve najväčšie americké automobilky General Motors (GM) a Ford čaká v roku 2006 to najlepšie na začiatku roka: na North American International Auto Show, ktorá sa začína dnes v Detroite, sa ukážu zo svojej najlepšej stránky. Za žiarivou fasádou však čakajú tieto automobilky v tomto roku obrovské hospodárske problémy. Obe musia zvrátiť negatívny trend, aby ich úplne neprevalcovali.
December ukázal, že žiadne zlepšenie ešte nie je na dohľad. GM a Ford strácajú naďalej podiely predovšetkým na domácom trhu a veľa peňazí. Ani zámer GM zatvoriť 12 závodov a zrušiť 30 000 pracovných miest neumlčal chýry o možnej platobnej neschopnosti. Ford chce zverejniť svoj sanačný program 23. januára. Počíta sa so zatvorením 10 závodov a prepustením okolo 30 000 ľudí.
Veľa práce čaká aj máloziskový nemecký gigant Volkswagen. Podľa šéfa Wolfganga Bernharda bude potrebovať na sanáciu ešte minimálne 5 rokov. Do
3 rokov chce Bernhard vyviesť hlavnú značku najväčšej automobilky v Európe z toho najhoršieho. Značke Volkswagen sa vďaka novým modelom áut podaril v záverečnom štvrťroku 2005 skok späť do zóny zisku. Tým sa viac ako vykompenzovali straty prvých
9 mesiacov. Bernhard však aj tak označil výsledok minulého roka za „úplne neuspokojivý“. Plánovaný počet miest, ktoré by sa mali zrušiť, Bernhard nevyčíslil. Očakáva sa, že VW vo svojich 6 západonemeckých závodoch zruší 10 000 miest, čo by bola jedna desatina zamestnancov.
Veľa práce čaká aj máloziskový nemecký gigant Volkswagen. Podľa šéfa Wolfganga Bernharda bude potrebovať na sanáciu ešte minimálne 5 rokov. Do
3 rokov chce Bernhard vyviesť hlavnú značku najväčšej automobilky v Európe z toho najhoršieho. Značke Volkswagen sa vďaka novým modelom áut podaril v záverečnom štvrťroku 2005 skok späť do zóny zisku. Tým sa viac ako vykompenzovali straty prvých
9 mesiacov. Bernhard však aj tak označil výsledok minulého roka za „úplne neuspokojivý“. Plánovaný počet miest, ktoré by sa mali zrušiť, Bernhard nevyčíslil. Očakáva sa, že VW vo svojich 6 západonemeckých závodoch zruší 10 000 miest, čo by bola jedna desatina zamestnancov.
(TASR)