|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 3.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Oldrich
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
19. apríla 2012
Automobilky majú vážny problém nájsť šikovných ľudí
Slovenský automobilový priemysel by privítal zmeny v oblasti vzdelávania, infraštruktúry a legislatívy. Ako zhodli členovia Združenia automobilového priemyslu (ZAP) SR, automobilky majú ...
Zdieľať
BRATISLAVA 19. apríla (WEBNOVINY) - Slovenský automobilový priemysel by privítal zmeny v oblasti vzdelávania, infraštruktúry a legislatívy.
Ako zhodli členovia Združenia automobilového priemyslu (ZAP) SR, automobilky majú vážny problém so získaním kvalifikovaných zamestnancov.
"Je naozaj cítiť, že tí kvalitní absolventi chýbajú, to sa týka stredných aj vysokých škôl. Uvidíme, ako k tomu postaví aj nová vláda," skonštatoval hovorca spoločnosti Volkswagen Slovakia Vladimír Machalík.
Ako dodal, ZAP predstavilo určitý program, ktorý by mal situácii napomôcť.
"Veríme, že sa to rozhýbe a budúci absolventi budú lepšie pripravení na prax," uviedol Machalík, podľa ktorého majú automobilky problémy s počtom a kvalitou absolventov najmä v technických smeroch.
Rovnaký názor má aj šéf oddelenia ľudských zdrojov žilinskej automobilky Kia Branislav Hadár. Podľa neho by mala celá spoločnosť vytvoriť školám také podmienky, aby mohli zachytiť nové trendy dynamického automobilového priemyslu.
"Školstvo sa musí prispôsobiť novým trendom, nemôže vychovávať ľudí, ktorí nie sú uplatniteľní v praxi," poznamenal.
Automobilky by privítali aj dostavbu diaľnic. "Katastrofálna situácia je od Strečna na východ," skonštatoval prezident ZAP Jozef Uhrík, podľa ktorého je dostavba diaľnic strategickou otázkou. "Dnes už nie sú sklady vo fabrikách, ale na kolesách," povedal Uhrík.
"Ak raz robíte Just In Time a zostanú vám kamióny pod Strečnom, v tom momente nie ste schopní dodať diely a výroba vám stojí," uviedol Hadár. Každé zastavenie výroby pritom pre fabriky predstavuje veľké náklady. Pre automobilky je dôležitá hlavne výstavba D1 a napojenie na sever, na Česko.
"Veríme, že sa o tom nebude už len hovoriť, ale že sa začne aj niečo reálne konať," skonštatoval hovorca Volkswagenu Machalík.
V oblasti legislatívy je podľa Uhríka potrebné zmeniť stavebný zákon, ktorý je vraj veľmi komplikovaný. "Ak by podľa neho chcel niekto stavať, musí začať stavať na čierno. Chýba nám inštitút predbežného stavebného povolenia, na čo sa sťažujú všetci investori," uzavrel Uhrík.
Ako zhodli členovia Združenia automobilového priemyslu (ZAP) SR, automobilky majú vážny problém so získaním kvalifikovaných zamestnancov.
"Je naozaj cítiť, že tí kvalitní absolventi chýbajú, to sa týka stredných aj vysokých škôl. Uvidíme, ako k tomu postaví aj nová vláda," skonštatoval hovorca spoločnosti Volkswagen Slovakia Vladimír Machalík.
Ako dodal, ZAP predstavilo určitý program, ktorý by mal situácii napomôcť.
"Veríme, že sa to rozhýbe a budúci absolventi budú lepšie pripravení na prax," uviedol Machalík, podľa ktorého majú automobilky problémy s počtom a kvalitou absolventov najmä v technických smeroch.
Rovnaký názor má aj šéf oddelenia ľudských zdrojov žilinskej automobilky Kia Branislav Hadár. Podľa neho by mala celá spoločnosť vytvoriť školám také podmienky, aby mohli zachytiť nové trendy dynamického automobilového priemyslu.
"Školstvo sa musí prispôsobiť novým trendom, nemôže vychovávať ľudí, ktorí nie sú uplatniteľní v praxi," poznamenal.
Automobilky by privítali aj dostavbu diaľnic. "Katastrofálna situácia je od Strečna na východ," skonštatoval prezident ZAP Jozef Uhrík, podľa ktorého je dostavba diaľnic strategickou otázkou. "Dnes už nie sú sklady vo fabrikách, ale na kolesách," povedal Uhrík.
"Ak raz robíte Just In Time a zostanú vám kamióny pod Strečnom, v tom momente nie ste schopní dodať diely a výroba vám stojí," uviedol Hadár. Každé zastavenie výroby pritom pre fabriky predstavuje veľké náklady. Pre automobilky je dôležitá hlavne výstavba D1 a napojenie na sever, na Česko.
"Veríme, že sa o tom nebude už len hovoriť, ale že sa začne aj niečo reálne konať," skonštatoval hovorca Volkswagenu Machalík.
V oblasti legislatívy je podľa Uhríka potrebné zmeniť stavebný zákon, ktorý je vraj veľmi komplikovaný. "Ak by podľa neho chcel niekto stavať, musí začať stavať na čierno. Chýba nám inštitút predbežného stavebného povolenia, na čo sa sťažujú všetci investori," uzavrel Uhrík.