|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
04. februára 2016
Automobil spred štvrť storočia s automatickým parkovacím asistentom
Volkswagen Futura predbehol svoju dobu. Mal krídlové dvere, praktický interiér a karosárske prevedenie MPV/van. Volkswagen na ňom odprezentoval techniku, ktorú vidíme v sériovej výrobe až dnes.
Zdieľať
Volkswagen Futura bol koncept, ktorý mal za úlohu odprezentovať širokej verejnosti predstavu automobilky o modeli Golf pre 21. storočie. Koncept bol oficiálne uvedený na autosalóne vo Frankfurte ešte v roku 1989, kedy boli ostatné automobily skôr hranaté, dizajnérsky nie celkom vydarené a trpeli na množstvo drobných nedostatkov v kvalite interiéru.
Práve v tom čase prišla automobilka Volkswagen so svojou predstavou blízkej budúcnosti, ktorá sa zatiaľ naplnila iba čiastočne. Nemecká automobilka síce stále vyrába a s veľkým úspechom predáva modely patriace pod rodinu Golf, štandardne však nevyrába verzie s krídlovými dverami. Jeden takýto model sme síce mohli vidieť na motoristickom podujatí GTI Treffen, tam špeciálny automobil niesol pomenovanie Golf GTE Sport. Niektoré technológie z vtedajšieho konceptu však prichádzajú do sériovej výroby, model Futura teda predbehol svoju dobu o nejakých dvadsať rokov.
Parkovací asistent a vstavaný radar
Koncept Futura takmer upadol do zabudnutia. Dokonca si trúfame tvrdiť, že väčšine ľudí názov tohto úžasného vozidla vôbec nič nehovorí aj napriek tomu, že modely značky Volkswagen poznajú pomerne dobre.Keď bol koncept v roku 1989 predstavený na autosalóne vo Frankfurte, patril medzi najatraktívnejšie a najžiadanejšie exponáty. Patril medzi tých niekoľko vozidiel, ktoré boli lákadlom celého autosalónu. Vo veľkej miere k tomu dopomohol marketing značky, ale aj príťažlivý dizajn karosérie a množstvo modernej techniky.
V technickej výbave konceptu Futura boli napríklad okná so špeciálnou fóliou medzi sklenými plátmi, ktoré dokázali zredukovať prepúšťanie tepla zo slnečného žiarenia do interiéru až o 60 percent.
Rodinný van mal pohon všetkých štyroch kolies a jeho agregátom bol 1,7-litrový motor s maximálny výkonom 82 konských síl. V tých časoch sa ešte nehovorilo o downsizingu toľko, čo dnes, napriek tomu už v roku 1989 Volkswagen hovoril o svojom 1,7-litrovom štvorvalci ako o motore budúcnosti. Zaujímavosťou tiež bolo natáčanie všetkých štyroch kolies, túto technológiu dnes s pompou uviedol Renault vo svojom najlepšom modeli Talisman.
Futura vážila iba jednu tonu, mala praktický interiér s veľkým batožinovým priestorom a LCD displejmi a dvere a steny vozidla boli vybavené veľkými presklenými plochami.
Technologický pokrok má vždy význam
Keby sa bol Volkswagen Futura dočkal sériovej výroby, jeho cena by bola na prelome 80. a 90. rokov astronomická. Dnes však máme rovnakú techniku v autách, ktoré stoja do desaťtisíc eur, čo poukazuje na skutočnosť, že dizajnérske úlety a zdanlivo zbytočné technologické míľniky majú vždy význam.