|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 21.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Elvíra
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
30. novembra 2017
Autodopravcovia chcú rokovať s R. Ficom o problémoch a nehodovosti
Na snímke predseda vlády SR Robert Fico.
Zdieľať
Na snímke predseda vlády SR Robert Fico. Foto: TASR - Martin Baumann
Bratislava 30. novembra (TASR) - Nepriaznivé legislatívne podmienky pre autodopravcov, vysoká spotrebná daň na pohonné látky aj cestná daň, výška pokút za mýtne priestupky, neprimeraný nárast sadzieb povinného zákonného poistenia čI tragický vývoj dopravnej nehodovosti. Tieto a ďalšie problémy chce v otvorenom dialógu s premiérom Robertom Ficom (Smer-SD) riešiť Únia autodopravcov Slovenska (UNAS) a Ústredný automotoklub (ÚAMK) Slovenskej republiky.Ich zástupcovia sa na predsedu vlády obrátia otvoreným listom a zoznam otázok na rokovanie predložia aj Ministerstvu dopravy a výstavby (MDV) SR. Zástupcovia oboch organizácií o tom informovali na štvrtkovej tlačovej konferencii v Bratislave.
"Vážna situácia v doprave pretrváva už niekoľko rokov a je len otázka času, kedy sa stane skutočne pálčivým celospoločenským problémom," vyhlásil člen predsedníctva UNAS Stanislav Skala.
Vo veľkej miere na to podľa neho vplýva konkurencia z okolitých štátov Európskej únie (EÚ), mnoho slovenských autodopravcov musí preto svoje podnikanie ukončiť a hľadať si prácu v zahraničí. Neriešením situácie štát prichádza o veľké finančné zdroje, tvrdí zástupca UNAS.
"Je okrem iného potrebné zamerať sa na neprimerané zvyšovanie sadzieb povinného zákonného poistenia, sťažujúce legislatívne podmienky aj na vysokú spotrebnú daň na pohonné látky. V niektorých štátoch EÚ, napríklad v Poľsku, majú autodopravcovia dotované pohonné látky a ďalšie výhody. My sa však musíme vysporiadať aj s neexistenciou prípadných úľav na pokutách, s platením mýta na diaľniciach, vysokými cestnými daňami a zlým stavom ciest, čo má za následok tragický vývoj v oblasti dopravnej nehodovosti," dodal Skala. ÚAMK v tejto súvislosti uvádza, že počet obetí medziročne narástol o viac ako 5 percent, pričom ku koncu novembra ich bolo 226.
"Priamy dialóg s predsedom vlády žiadame preto, lebo naše už niekoľkoročné úsilie o efektívnu komunikáciu na príslušných štátnych inštitúciách neprinieslo potrebné výsledky. Ide nielen o zlepšenie podmienok pre autodopravcov, ale aj o prehodnotenie stavu motoristického hnutia na Slovensku," povedal prezident ÚAMK Juraj Smrečan, ktorý cíti absenciu kvalitnej dopravnej výchovy ako povinného vyučovacieho predmetu, ako aj nedostatky v súčasnom zákone o športe.
Okrem uvedených problémov žiadajú obe organizácie aj prijatie nového zákona, ktorý by 80 percent výberu mýta vrátil do rozvoja infraštruktúry, konkrétne do výstavby diaľnic, podobne ako v iných krajinách EÚ. V plnom rozsahu podporili iniciatívu Stredné Slovensko, ktorá vznikla začiatkom tohto roka. Jej hlavným cieľom je vyvinúť tlak na vládu, ministerstvo dopravy a vedenie Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS), aby sa dobudovala moderná cestná sieť a severojužné prepojenie Slovenska.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR