|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 18.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Eugen
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
Predbehlo konkurenciu
Klasická limuzína pôsobí aj v pokoji vyslovene dynamicky. Jej dynamiku azda najviac podčiarkuje dvojica výfukov, vytŕčajúca spod zadného nárazníka a 17“ veľké hliníkové disky kolies. Nízke športové Subaru Legacy predbehlo svojím dizajnom predných reflektorov a bočnými smerovkami zabudovanými v spätných zrkadlách konkurenciu o pár rokov. Aj nový Passat používa rovnaké prvky, ale prišiel na trh o zopár mesiacov neskôr. Kombináciu okrúhleho hlavného svetlometu a pozdĺžnych diaľkových reflektorov teda prinieslo Subaru ako prvé.
Jazdecky aktívna limuzína
Subaru je mimoriadne jazdecky aktívna limuzína, dokonale reagujúca na pokyny svojho šoféra. Sadáte si do nízkych športových sedačiek a do rúk s láskou beriete športový trojramenný volant značky Momo. Dokáže perfektne prenášať všetky informácie z vozovky do rúk svojho pilota. Výborné jazdné vlastnosti sú tvorené najmä nízkym ťažiskom, ktoré je výsledkom plochej konštrukcie šesťvalcového motora typu boxer, spolu s ostatnými prvkami aktívneho pohonu všetkých kolies. Subaru Legacy vám určite ponúkne jazdné vlastnosti, ktoré potešia jazdcov aktívnych a športovo zameraných.
Šesťvalec boxer
Motor so zdvihovým objemom tri litre má pútavý zvuk a impozantný výkon - 245 k/185 kW. Maximálna rýchlosť vozidla je vďaka nemu až 237 km/h a zrýchlenie z 0 - 100 km/h zvláda jeden a pol tony ťažká limuzína za 8,2 s. Prenos na všetky štyri kolesá zaručuje päťstupňová automatická prevodovka. Táto, samozrejme, umožňuje aj radenie prevodových stupňov manuálne. Funguje bez akéhokoľvek trhania a radí pomerne rýchlo. Auto je technicky také dokonalé, že keby sme mu chceli niečo vytknúť, tak jedinou chybičkou krásy by bola len vyššia spotreba - nám vyšla takmer na 13 l/100 km.
Orientácia na vodiča
Interiér Subaru je vyslovene orientovaný na vodiča, čo len podčiarkuje filozofiu jazdecky aktívnej limuzíny. Kožené sedačky sú uložené nízko a majú výborné bočné vedenie. Ideálnu polohu si poľahky nastavíte pomocou komfortných ovládačov elektromotorčekov. Volant sa drží veľmi príjemne a manipuluje sa s ním úžasne citlivo. Nesie aj veľmi praktické diaľkové ovládanie rádia a na pravom boku má ovládanie tempomatu. Zaujalo nás aj podsvietenie prístrojov - štartovací rituál začínajú červeno žiariace ručičky, ktoré sa rýchlo pretočia až na doraz (ako na športových motocykloch) a až potom sa rozsvietia biele číslice. Celkom praktický je batožinový priestor limuzíny - s objemom 433 litrov. Veľmi pohodlne sa sedí aj vzadu, len nesmiete byť príliš vysoký - inak sa nevyhnete dotyku so stropom vozidla.
Bezpečnostná výbava
Subaru ťaží v oblasti aktívnej bezpečnosti najmä zo svojho pohonu 4x4 a výborných jazdných vlastností. Výbavu so systémami ESP, ABS a šesticou airbagov môžeme tiež len pochváliť. Rovnako aj systém ISOFIX, určený na uchytenie dvoch detských sedačiek, je samozrejmosťou.
Auto pre fajnšmekrov
Za Subaru Legacy s motorom 3,0 H6 zaplatíte nie práve málo -1 593 500 korún. Pri tejto exkluzívnej japonskej značke však získavate aj neopakovateľnú exkluzivitu, kompletnú sériovú výbavu a výborné jazdné vlastnosti. Subaru si podľa nás kupujú najmä individualisti so slušnými príjmami, ktorých taká maličkosť, akou je vyššia spotreba, proste nevzrušuje.
Adrian Toman
Súvisiace články:
Auto roka 2006 (29. 11. 2005)
Volkswagen vyrobil 24-miliónty Golf (29. 11. 2005)