|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
30. septembra 2013
Autá pre štátnych funkcionárov nemajú stáť viac ako 40.000 eur
Štátne inštitúcie a podniky, ale aj mestá, obce a vyššie územné celky by nemali pre seba kupovať autá drahšie ako 40.000 eur. V novele zákona o cenách to navrhujú Richard Sulík a Ľubomír Galko ...
Zdieľať
Bratislava 30. septembra (TASR) - Štátne inštitúcie a podniky, ale aj mestá, obce a vyššie územné celky by nemali pre seba kupovať autá drahšie ako 40.000 eur. V novele zákona o cenách to navrhujú Richard Sulík a Ľubomír Galko (SaS), ktorí chcú takto zamedziť nehospodárnemu nakladaniu s finančnými prostriedkami. Právnou normou sa bude parlament zaoberať na októbrovej schôdzi.
Liberáli sú presvedčení, že osobné motorové vozidlo je v prvom rade spotrebným tovarom určeným na plnenie každodenných úloh, "pričom tento prvoradý účel možno v plnej miere dosiahnuť aj pri dodržaní limitu 40.000 eur". Podľa ich slov táto cena zohľadňuje nielen skutočnosť, že auto by malo zodpovedať spoločenskému statusu zastávanej funkcie, ale aj skutočnosť, že jeho cena by mala rešpektovať aj možnosti štátneho rozpočtu a životnú úroveň väčšiny obyvateľstva.
Sulík a Galko vysvetľujú, že limit na úrovni 40.000 eur je kompromisný a ústretový s cieľom získať podporu väčšiny poslancov NR SR. SaS však do budúcna vidí priestor aj na jeho ďalšie znižovanie.
Limit ale nemusí platiť vždy, ministerstvo financií má podľa novely dostať možnosť udeliť výnimku v niektorých špecifických prípadoch, keď je to nevyhnutné. Má ísť o prípady ako ochrana bezpečnosti štátu a štátom chránených záujmov, ochrana ústavných činiteľov či ochrana verejného poriadku.
Otázka cenových limitov na limuzíny bola aj predmetom referenda z roku 2010, ktoré bolo pre nízku účasť neplatné. SaS sa tam ľudí pýtala, či súhlasia s tým, aby štátne inštitúcie nesmeli kupovať autá nad hodnotu 40.000 eur.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR
Vládne limuzíny Foto: TASR
Liberáli sú presvedčení, že osobné motorové vozidlo je v prvom rade spotrebným tovarom určeným na plnenie každodenných úloh, "pričom tento prvoradý účel možno v plnej miere dosiahnuť aj pri dodržaní limitu 40.000 eur". Podľa ich slov táto cena zohľadňuje nielen skutočnosť, že auto by malo zodpovedať spoločenskému statusu zastávanej funkcie, ale aj skutočnosť, že jeho cena by mala rešpektovať aj možnosti štátneho rozpočtu a životnú úroveň väčšiny obyvateľstva.
Sulík a Galko vysvetľujú, že limit na úrovni 40.000 eur je kompromisný a ústretový s cieľom získať podporu väčšiny poslancov NR SR. SaS však do budúcna vidí priestor aj na jeho ďalšie znižovanie.
Limit ale nemusí platiť vždy, ministerstvo financií má podľa novely dostať možnosť udeliť výnimku v niektorých špecifických prípadoch, keď je to nevyhnutné. Má ísť o prípady ako ochrana bezpečnosti štátu a štátom chránených záujmov, ochrana ústavných činiteľov či ochrana verejného poriadku.
Otázka cenových limitov na limuzíny bola aj predmetom referenda z roku 2010, ktoré bolo pre nízku účasť neplatné. SaS sa tam ľudí pýtala, či súhlasia s tým, aby štátne inštitúcie nesmeli kupovať autá nad hodnotu 40.000 eur.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR