|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
26. novembra 2016
Audi plánuje revolúciu: Z jeho fabrík by mali zmiznúť klasické linky
Bolo to v roku 1913, keď Henry Ford priniesol revolúciu vo forme montážnej linky. Bez nej by sa dnes nemohlo ročne vyrábať 90 miliónov vozidiel. Člen predstavenstva Audi ...
Zdieľať
Ilustračné foto. Foto: TASR/AP
Ingolstadt 26. novembra (TASR) - Bolo to v roku 1913, keď Henry Ford priniesol revolúciu vo forme montážnej linky. Bez nej by sa dnes nemohlo ročne vyrábať 90 miliónov vozidiel. Člen predstavenstva Audi Hubert Waltl chce teraz spustiť novú revolúciu a úplne zrušiť montážnu linku. Autá by sa mali už ako karoséria pohybovať autonómne po továrni. Informovala o tom agentúra DPA.V tvrdom konkurenčnom boji prinášajú automobilky na trh čoraz viac modelov, motorov, rôznych variantov a výbavy. V prémiovej triede už prakticky neexistujú dve identické vozidlá, napríklad, BMW 7 je dostupný v desiatich miliónoch variantov. Sotva však chýba správny diel, pokazí sa niektorý stroj, alebo sa musí linka prestavať pre nový model, celá výroba sa zastaví.
Namiesto linky bude v továrňach 200 montážnych bodov. Karoséria sa položí na prepravný vozík, ktorý sa autonómne bude pohybovať medzi jednotlivými bodmi. "Presne tak, ako sa zákazník v supermarkete postaví k pokladnici, kde je najkratší rad, bude sieťovo prepojený vozík vyhľadávať stanice s najnižším vyťažením," vysvetľuje technik Audi Fabian Rusitschka.
Na rozdiel od montážnej linky nebude musieť auto zastaviť na každej stanici. Napríklad, vozidlá pre Afriku nebudú musieť zastaviť na montážnej stanici, kde sa inštaluje vyhrievanie sedadiel. Tesnenie dverí na dvojdverových verziách je namontované rýchlejšie než na štvordverových. "Vozidlo rýchlejšie opustí stanicu, celkové vyťaženie sa zvýši a za deň vyrobíme viac áut," dodáva Rusitschka.
Výraznú úľavu to prinesie aj samotným zamestnancom, ktorí, napríklad, v koncerne VW musia pracovať v 60-sekundovom takte. V nových montážnych bodoch by mohli pracovať aj telesne postihnutí ľudia a nemuseli by sa obávať, že zdržaním zavinia zastavenie celej linky.
Všetky údaje z celej továrne sa v budúcnosti budú zhromažďovať v riadiacej centrále, ktorá v štýle riadiacej veže na letisku bude ovládať autonómne prepravné vozíky a vysokozdvižné vozíky a nasmeruje ich do správnej oblasti. Audi dokonca vo svojej hlavnej továrni v Ingolstadte testuje drony, ktoré môžu menšie diely rýchlo dopraviť na miesto.
Keby to bolo možné, Waltl by rád previedol Henryho Forda montážnymi halami a vypočul si jeho názor.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR