|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Streda 6.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Renáta
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
21. decembra 2006
AUA chce podpísať dohodu o vyrovnaní do konca roka 2006
Majoritný vlastník Slovenských aerolínií, a.s. (SA), letecká spoločnosť Austrian Airlines (AUA), požaduje podpísanie dohody o vyrovnaní záväzku SR do konca tohto roka. "Dozorná rada AUA ...
Zdieľať
BRATISLAVA 21. decembra (WEBNOVINY) - Majoritný vlastník Slovenských aerolínií, a.s. (SA), letecká spoločnosť Austrian Airlines (AUA), požaduje podpísanie dohody o vyrovnaní záväzku SR do konca tohto roka. "Dozorná rada AUA poverila rakúskych partnerov urobiť všetky kroky potrebné k tomu, aby sa nepokračovalo v podnikaní Slovenských aerolínií, ak nebude podpísaná dohoda o urovnaní záväzku. Tieto kroky majú vykonať do konca roka 2006," povedal po štvrtkovom rokovaní s rakúskou stranou minister dopravy Ľubomír Vážny. Podľa neho to v praxi znamená, že nastupujú rôzne scenáre. "Jeden zo scenárov je, že rakúsky partner podá návrh na konkurz spoločnosti a Slovenské aerolínie prestanú podnikať," komentoval Vážny. Pripustil, že jedným zo scenárov môže byť aj spätné odkúpenie balíka akcií, ktoré drží AUA. "Tento scenár je však málo pravdepodobný," doplnil.
Minister podľa svojich slov chcel, aby sa záväzok Slovenska vo výške 171 mil. Sk vyriešil z tohtoročného rozpočtu. "Vláda sa však rozhodla, že dá prednosť iným výdavkom," povedal minister. Kabinet sa pritom materiálom o vysporiadaní zaoberal trikrát, trikrát aj rokovanie prerušil. Najbližšie sa má otázkou podľa ministra zaoberať až na druhom zasadnutí vlády v budúcom roku, teda 17. januára. K vyriešeniu situácie má podľa Vážneho pomôcť aj vytvorenie expertnej skupiny za účasti rezortov dopravy a financií, ktorá bude hľadať východiská, ak rakúska strana bude vedieť počkať.
Záväzky, ktoré si AUA nárokuje, vyplývajú z dodatku zmluvy podpísanej v septembri 2004. Podľa ministra to súvisí aj s úverom, ktorý si spoločnosť vzala v roku 2004. Slovenská strana sa v dodatku zaviazala zaplatiť Rakúšanom všetky záväzky nad hodnotu 200 mil. Sk. "Vysvetlil som rakúskym partnerom, že aj oni si musia uvedomiť, že vstúpili do chybného kontraktu a že vláda sa nebude k tomuto problému stavať tak ústretovo, ako si to oni predstavovali. Bol to totiž chybný krok predchádzajúcej vlády," zdôraznil minister s tým, že tak rakúska, ako aj slovenská strana pristúpili ku kontraktu, kde sa predávala "mačka vo vreci".
V lete roku 2004 hrozil Slovenským aerolíniám krach pre absolútny nedostatok finančných zdrojov. Manažment prepravcu vtedy vyčíslil potrebu bezodkladného získania finančných prostriedkov na krytie urgentných prevádzkových nákladov a záväzkov vo výške 120 mil. Sk a ďalších 80 mil. Sk na úplnú ekonomickú stabilizáciu. Z tohto dôvodu sa podpísala zmluva medzi SA, AUA a rezortom dopravy. Slovenské aerolínie pritom hospodársky rok 2004 ukončili so stratou z prevádzkovej činnosti približne 400 mil. Sk a rok 2005 so stratou okolo 235 mil. Sk. Predpoklad na rok 2006 je, že hospodársky výsledok z prevádzkovej činnosti bude nulový s odchýlkou približne 10 mil. Sk. "Materiál o vyrovnaní záväzkov som predkladal aj kvôli tomu, že SA majú šancu na ozdravenie," uzavrel Vážny.
SITA