|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 15.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Leopold
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
12. mája 2012
Armáda šetrí, vojakom sa skomplikuje let do Afganistanu
Vojakov slúžiacich v misii ISAF v Afganistane začne armáda dopravovať odlišným spôsobom ako doteraz - časť trasy absolvujú v nákladnom lietadle. Vojaci pritom doteraz lietali do misie a ...
Zdieľať
BRATISLAVA 12. mája (WEBNOVINY) – Vojakov slúžiacich v misii ISAF v Afganistane začne armáda dopravovať odlišným spôsobom ako doteraz - časť trasy absolvujú v nákladnom lietadle.
Vojaci pritom doteraz lietali do misie a z nej chartrovými linkami v bežných dopravných lietadlách. Agentúru SITA na to upozornili vojaci z misie, ktorí netajili, že sa im to nepozdáva.
"Namiesto toho, aby som letel po polroku práce v misii slušne a priamo, tak nás pošlú domov nákladným letom cez Kirgizsko," posťažoval sa jeden z nespokojných vojakov.
Ozbrojené sily tvrdia, že novým spôsobom dopravy vojakov by mohli ročne ušetriť až dva milióny eur. Pri hľadaní vnútorných finančných rezerv pre rotácie našich vojakov z operácie ISAF chcú využiť program LIFT and SUSTAINMENT, čo je letecký most medzi Afganistanom a Kirgizskom.
"Namiesto toho, aby som letel po polroku práce v misii slušne a priamo, tak nás pošlú domov nákladným letom cez Kirgizsko," posťažoval sa jeden z nespokojných vojakov.
Využívajú ho na dopravu vojakov členských štátov NATO, predovšetkým USA. „Tento program je poskytovaný bezodplatne a prináša nemalé úspory, ktoré je možné využiť na nákup iného materiálu na zlepšovanie životných podmienok a bezpečnosti našich vojakov v operácii ISAF,“ konštatoval hovorca Ozbrojených síl SR Milan Vanga.
Hovorca upozornil, že leteckú dopravu medzi Slovenskom a Kirgizskom zorganizujú pomocou prenajatej civilnej spoločnosti osobnými lietadlami až po rotačnú základňu v Kirgizsku. Medzi touto prestupnou stanicou a Afganistanom majú vojaci lietať vojenskými dopravnými lietadlami typu C-130 a C-17, prispôsobenými na prepravu osôb.
Tieto lietadlá sa podľa Vangu bežne využívajú pre prepravu vojsk všetkých národností pôsobiacich v operácii ISAF. Medzipristátie je podľa jeho slov v záujme prepravcu. Vzhľadom na vzdialenosť a typ lietadla aj doposiaľ bývalo medzipristátie v Turecku alebo Uzbekistane. Vojenskými dopravnými lietadlami lieta aj šéf slovenskej armády.
"Spomenuté typy lietadiel využívajú naši vojaci aj v rámci presunov v priestore operácie. Všetci rotujúci vojaci, ich velitelia ako i funkcionári z nadriadených zložiek vykonajú prepravu spoločne. Pri návštevách našich vojakov v operáciách osobne taktiež využívam vojenské dopravné lietadlá, ktoré sú prispôsobené na prepravu osôb aj techniky a materiálu," uviedol náčelník Generálneho štábu OS SR Peter Vojtek.
Po zavedení nového systému dopravy vojakov predpokladajú, že sa rotácia predĺži, maximálne o desať dní. Vanga dodal, že na dopravu jednej rotácie zvyčajne vynaložia prostriedky vo výške takmer pol milióna eur.
Vojaci pritom doteraz lietali do misie a z nej chartrovými linkami v bežných dopravných lietadlách. Agentúru SITA na to upozornili vojaci z misie, ktorí netajili, že sa im to nepozdáva.
"Namiesto toho, aby som letel po polroku práce v misii slušne a priamo, tak nás pošlú domov nákladným letom cez Kirgizsko," posťažoval sa jeden z nespokojných vojakov.
Ozbrojené sily tvrdia, že novým spôsobom dopravy vojakov by mohli ročne ušetriť až dva milióny eur. Pri hľadaní vnútorných finančných rezerv pre rotácie našich vojakov z operácie ISAF chcú využiť program LIFT and SUSTAINMENT, čo je letecký most medzi Afganistanom a Kirgizskom.
"Namiesto toho, aby som letel po polroku práce v misii slušne a priamo, tak nás pošlú domov nákladným letom cez Kirgizsko," posťažoval sa jeden z nespokojných vojakov.
Využívajú ho na dopravu vojakov členských štátov NATO, predovšetkým USA. „Tento program je poskytovaný bezodplatne a prináša nemalé úspory, ktoré je možné využiť na nákup iného materiálu na zlepšovanie životných podmienok a bezpečnosti našich vojakov v operácii ISAF,“ konštatoval hovorca Ozbrojených síl SR Milan Vanga.
Hovorca upozornil, že leteckú dopravu medzi Slovenskom a Kirgizskom zorganizujú pomocou prenajatej civilnej spoločnosti osobnými lietadlami až po rotačnú základňu v Kirgizsku. Medzi touto prestupnou stanicou a Afganistanom majú vojaci lietať vojenskými dopravnými lietadlami typu C-130 a C-17, prispôsobenými na prepravu osôb.
Tieto lietadlá sa podľa Vangu bežne využívajú pre prepravu vojsk všetkých národností pôsobiacich v operácii ISAF. Medzipristátie je podľa jeho slov v záujme prepravcu. Vzhľadom na vzdialenosť a typ lietadla aj doposiaľ bývalo medzipristátie v Turecku alebo Uzbekistane. Vojenskými dopravnými lietadlami lieta aj šéf slovenskej armády.
"Spomenuté typy lietadiel využívajú naši vojaci aj v rámci presunov v priestore operácie. Všetci rotujúci vojaci, ich velitelia ako i funkcionári z nadriadených zložiek vykonajú prepravu spoločne. Pri návštevách našich vojakov v operáciách osobne taktiež využívam vojenské dopravné lietadlá, ktoré sú prispôsobené na prepravu osôb aj techniky a materiálu," uviedol náčelník Generálneho štábu OS SR Peter Vojtek.
Po zavedení nového systému dopravy vojakov predpokladajú, že sa rotácia predĺži, maximálne o desať dní. Vanga dodal, že na dopravu jednej rotácie zvyčajne vynaložia prostriedky vo výške takmer pol milióna eur.