Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Zaujímavosti

02. februára 2007

Apple vo svojich reklamách zosmiešňuje už aj Vistu



Takmer rok malo možnosť televízne i internetové publikum vidieť spŕšku reklám spoločnosti Apple útočiacich na hlavného konkurenta - počítače so systémom Windows. S tohtotýždňovým vydaním ...



Zdieľať

BRATISLAVA 2. februára (WEBNOVINY) - Takmer rok malo možnosť televízne i internetové publikum vidieť spŕšku reklám spoločnosti Apple útočiacich na hlavného konkurenta - počítače so systémom Windows. S tohtotýždňovým vydaním Visty nie sú nové spoty o nič priateľskejšie. V jednom z nich, je postava predstavujúca osobný počítač oblečená v rúchu pre pacientov a rozpráva o tom, že sa pripravuje na to, aby podstúpila vážnu operáciu pri prechode na nový operačný systém spoločnosti Microsoft. Neskôr stretne postavu predstavujúcu Macintosh a povie mu, že ak sa nepreberie, môže si zobrať jeho "obvody". V ďalšej z reklám muž predstiera, že je Macintosh a hovorí osobnému počítaču ako ho obdivuje až kým jeho skutočný predstaviteľ nevkročí a prekvapene sa neopýta, čo sa deje. Falošný Macintosh na to odpovie: "Nič. Som iba fanúšik".

Spoločnosť Microsoft uviedla Vistu do predaja vo štvrtok. Ide o prvú novú verziu operačného systému Windows po piatich rokoch. Okrem iného sú údajne jeho súčasťou aj úplne nový grafický dizajn, lepší vyhľadávací systém, lepšia bezpečnosť a nové multimediálne nástroje. V súčasnosti používatelia nielen osobných počítačov, ale aj Macintoshov upozorňujú na to, že väčšina týchto noviniek dávno v operačnom systéme Apple existovala. Spoločnosť sa pritom na jar chystá vydať novú verziu operačného systému Mac OS s kódovým označením Leopard.

Séria reklám "ja som Mac a ja som PC" debutovala na jar minulého roku. Sú pritom súčasťou kampane namierenej na to, aby používatelia Windows prešli na platformu Macintoshu. Napriek tomu je však tento operačný systém stále najpoužívanejší. V štvrtom kvartáli minulého roku vzrástol podiel Apple na americkom trhu o 4,7 percenta, čo je o 3,6 percenta viac ako minulý rok. Zatiaľ nie je jasné, či na to mali vplyv aj tieto reklamy. Analytici však tvrdia, že zohrali dôležitú úlohu vo zvýšení povedomia u spotrebiteľov.

Mnohí ľudia kritizovali spoty pre ich až prílišnú uštipačnosť. Niekoľkí odborníci, vrátane bloggerov, ktorí sú sami používatelia Windows však priznávajú, že sú celkom zábavné.

SITA/AP


   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Výsluch Mikuláša Č. trikrát prerušený
<< predchádzajúci článok
Sienna Miller vo filmovej scéne so skutočným sexom