|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 21.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Elvíra
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
Apple predbehol Google a drží prvé miesto v 10. ročníku BRANDZ 100
Apple predbehol Google a opäť získal titul "nacennejšia značka sveta" v tohtoročnom meraní BrandZ Top 100, ktoré dnes zverejnila agentúra Millward Brown a skupina WPP. Apple zvýšil hodnotu značky na ...
Zdieľať
Foto: BrandZ
Londýn 27. mája (OTS) - Apple predbehol Google a opäť získal titul "nacennejšia značka sveta" v tohtoročnom meraní BrandZ Top 100, ktoré dnes zverejnila agentúra Millward Brown a skupina WPP. Apple zvýšil hodnotu značky na 247 miliárd amerických dolárov, čo je rast o 67% za rok. Google (2. v poradí) taktiež vzrástol a dosiahol 9% rast hodnoty, ktorú zvýšil na 173,7 miliárd dolárov. Microsoft, ktorého súčasná hodnota značky je 115,5 miliárd dolárov, postúpil o jedno miesto na tretie s rastom hodnoty o 28%.Hoci AppleWatch dosiahli vynímočnej popularity, hlavným dôvodom rastu je iPhone 6. Súčet hodnôt 100 nacennejších značiek sveta je 3,3 biliónov dolárov, čo je 14% nárast oproti roku 2014 a 126% nárast za ostatných 10 rokov od prvého merania.
BrandZ Top 10 najcennejších značiek sveta 2015
Poradie 2015 | Značka | Kategória | Hodnota značky 2015 (Mil. $) | Zmena vs. 2014 | Poradie 2014 |
1 | Apple | Technológie | 246.992 | 67% | 2 |
2 | Technológie | 173.652 | 9% | 1 | |
3 | Microsoft | Technológie | 115.500 | 28% | 4 |
4 | IBM | Technológie | 93.987 | -13% | 3 |
5 | Visa | Platobné systémy | 91.962 | 16% | 7 |
6 | AT&T | Telekomunikácie | 89.492 | 15% | 8 |
7 | Verizon | Telekomunikácie | 86.009 | 36% | 11 |
8 | Coca-Cola* | Nealkoholické nápoje | 83.841 | 4% | 6 |
9 | McDonald’s | Rýchle občerstvenie | 81.162 | -5% | 5 |
10 | Marlboro | Tabak | 80.352 | 19% | 9 |
* Hodnota značky Coca-Cola zahŕňa Lights, Diets a Zero
Hlavné zhrnutia:
Technológie sú najrýchlejšie rastúcou kategóriou – o 24% za rok, s hodnotou viacej ako bilión dolárov, čo je takmer tretina hodnoty všetkých 100 najhodnotnejších značiek sveta.
Facebook je najrýchlejšie rastúcou značkou s 99%, ktorých dosiahol úspešnou stratégiou integrácie iných sociálnych aplikácií ako Instagram a WhatsApp, ako aj schopnosťou využiť svoje platformy k monetarizácii a cross-sellingu.
E-commerce zvýšila hodnotu značky keď Alibaba vstúpil do merania a prekonal Amazon – Čínsky e-shop Alibaba má hodnotu 66,4 miliárd dolárov, čo pomohlo zvýšiť hodnotu celkovú hodnotu značiek v kategórii maloobchod o 24% a prekonal Amazon aj Walmart. Alibaba a Amazon bez fyzických predajní sú cennejšie ako Walmart, s 11.000 predajní.
SAP a DEUTSCHE TELEKOM sú podľa merania BRANDZ najcennejšie európske značky
Európske značky naďalej dominujú kategórii luxusného tovaru
SAP a Deutsche Telecom sú najhodnotnejšie európske značky v desiatom ročníku meraní BrandZ Top 100 najcennejších značiek, ktoré dnes zverejnila agentúra Millward Brown a skupina WPP. Najvyššie priečky v európskom Top 10 získali telekomunikačné a technologické spoločnosti. SAP obsadil prvé miesto v Európe so 38,2 miliardami dolárov, čo je 5% nárast nasledujúci masívne investície do technológie cloud computing, zatialčo Deutsche Telecom drží druhé miesto.
Európske značky pokračujú v globálnej dominancii v kategórii luxusného tovaru s 8 z 10 nejhodnotnejších značiek sveta v tejto kategórii. Francúzka značka Louis Vuitton je tretia zo všetkých európskych značiek s hodnotou 27,4 miliardy dolárov a rastom 6%. Hermès zostáva v európskych Top 10 na 9. mieste, napriek poklesu o 13%, s hodnotou 18,9 miliard dolárov. Tradičná európska luxusná značka, Chanel, je 4. pomedzi BrandZ Top10 luxury značiek. Jej hodnota vzrástla o 15% na takmer 9 miliard dolárov. Ohrozenie európskej sily v tejto kategórii je vstup dvoch nových značiek Michael Kors a Tiffany, ktoré sú mimoeurópske.
Pomodzi ďalšími európskymi značkami, ktorým sa darí, je diskontný maloobchod ALDI, ktorý preukázal svoju hodnotu v ťažkých časoch a zvýšil hodnotu značky o 22% na 11,7 miliard dolárov. Ďalšie najsilnejšie rastúce značky v Európe sú DHL – rast o 19% na 16,3 miliard dolárov – ktorý rapidne rastie v Číne, Deutsche Telekom a ING Bank, oba o 18% na 33,8, resp. 11,6 miliardy dolárov.
BrandZ Top 10 najcennejších značiek európy 2015
Poradie 2015 | Značka | Kategória | Hodnota značky 2015 (Mil. $) | Zmena vs. 2014 | Poradie 2014 |
1 | SAP | Technológie | 38.225 | +5% | 1 |
2 | Deutsche Telekom | Telekomunikácie | 33.834 | +18% | 2 |
3 | Louis Vuitton | Luxusný tovar | 27.455 | +16% | 3 |
4 | BMW | Autá | 26.349 | +2% | 4 |
5 | L’Oréal Paris | Personal care | 23.376 | 0% | 5 |
6 | Zara | Oblečenie | 22.036 | -5% | 6 |
7 | Mercedes-Benz | Autá | 21.756 | +1% | 8 |
8 | Movistar | Telekomunikácie | 21.304 | +2% | 9 |
9 | Hermès | Luxusný tovar | 18.938 | -13% | 7 |
10 | Orange | Telekomunikácie | 17.384 | +12% | NEW |
Millward Brown poskytuje na Slovensku expertízu v oboroch rastu hodnoty značky a efektivity marketingovej komunikácie, založenú na metódach prieskumu trhu, pre klientov zo sektorov financie, telekomunikácie, rýchloobrátkový spotrebný tovar aď.
Prehľad BrandZ Top 100 najcennejších značiek si môžete prezrieť tu.
Kontakt pre médiá:
Jiří Svoboda, Senior Client Service Manager, Millward Brown
Jiri.svoboda@millwardbrown.com
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR