|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
03. júna 2013
Anonymita údajov o žiakoch bude v prieskume zachovaná
Anonymita osobných údajov žiakov bude zaručená pri depistážnom prieskume v rámci národného projektu Komplexný poradenský systém prevencie a ovplyvňovania sociálno-patologických javov v školskom ...
Zdieľať
Bratislava 3. júna (WEBNOVINY) - Anonymita osobných údajov žiakov bude zaručená pri depistážnom prieskume v rámci národného projektu Komplexný poradenský systém prevencie a ovplyvňovania sociálno-patologických javov v školskom prostredí.
Zdôraznila to Alžbeta Dianovská z Asociácie asociácia výchovných poradcov, ktorá je partnerom projektu Výskumného ústavu detskej psychológie a patopsychológie (VÚDPAP).
Dotazník má zmapovať problémové deti na školách. Podľa Dianovskej dotazník eviduje nejaké dieťa pod určitým číslom a potom sa zo školy odošle. "To číslo, ktoré je priradené ku žiakovi, nezistí nikto, iba triedny učiteľ," zdôraznila Dianovská.
Zoznam žiakov bude archivovaný v škole
Tento zoznam sa bude archivovať v trezore školy. "VÚDPAP nezaujíma konkrétne meno, VÚDPAP zaujíma to konkrétne číslo, koľko máme takýchto detí," dodala. Anonymita je podľa nej zaručená a všetko závisí od školy, odkiaľ informácie nemôžu uniknúť.
Učitelia v dotazníkoch vypĺňajú napríklad informácie o správaní sa detí, ich problémoch s učením či sociálnom znevýhodnení. Zdôraznila, že učitelia nebudú zisťovať žiadne informácie o žiakoch navyše.
Pripomenula, že ak je žiak integrovaný z dôvodu, že je zo sociálne znevýhodneného prostredia, tak triedny učiteľ o tom má informácie a taktiež disponuje údajmi napríklad o vzdelaní jeho rodičov. Ak tieto informácie nemá, nemusí ich podľa Dianovskej zisťovať. V dotazníkoch môžu učitelia pri jednotlivých otázkach uviesť aj možnosť, že nemajú takéto informácie.
Vyplnenie dotazníkov nie je pre učiteľov podľa Dianovskej povinné. "Ja si myslím, že je to na tej uvedomelosti pedagogickej obce," dodala. Pokiaľ nezmapujeme celé Slovensko, poradenský systém na Slovensku sa nepohne vpred, myslí si. Taktiež nie je možné pedagógov za vypĺňanie dotazníkov platiť.
Podľa VÚDPAP nie je možné z projektu financovať pracovnú činnosť triednych učiteľov, za ktorú poberajú špecializačný príplatok. Na projekte sa podieľa aj 1300 výchovných poradcov a ich výstupy budú odbornými výstupmi pre projekt. Podľa koordinátorky projektu Anny Surovej Čulíkovej budú za túto prácu z projektu aj platení.
Projekt má zmapovať výskyt problémových žiakov
Cieľom projektu za takmer 15 miliónov eur, ktorý potrvá do októbra 2015, je komplexná podpora systému výchovného poradenstva a prevencie na Slovensku. Projekt má zmapovať výskyt problémových žiakov a posilniť činnosť výchovných poradcov. Hlavným zámerom je, aby sa čo najväčšia časť detí, ktorých výchovný, vzdelávací, psychický, sociálny a kariérový vývin sa z rozličných príčin dostal do pásma ohrozenia, postupne úspešne začlenila na trh práce.
Hlavný manažér projektu Ľubomír Pálenik dodal, že cieľom je aj materiálna pomoc centrám pedagogicko-psychologického poradenstva na Slovensku. Dostanú nové metodiky a digitálne vybavenie za milióny eur. Gestor projektu z VÚDPAP Štefan Matula zdôraznil, že dôležitá je prevencia.
"Aby škola a poradenské zariadenia nehasili už to, čo horí, ale dokázali dopredu vytypovať, ktoré deti budú mať problémy s pravdepodobnosťou 80 percent," dodal. Podľa neho má projekt v prvom rade pomôcť zlepšiť podmienky práce učiteľov. "Potrebujeme vedieť, aký je ich aktuálny náhľad na správanie, najmä problémové, u ich žiakov," dodal.
Do projektu sa zapoja takmer všetky školy, s výnimkou Bratislavského kraja, asi 1300 škôl. Pôjde o 10-tisíc žiakov s poruchami správania, učenia, zdravotným znevýhodnením, či sociálne znevýhodneného prostredia. Do projektu sa zapojí aj 300 psychológov, 300 špeciálnych pedagógov či 500 rodičov.
Zdôraznila to Alžbeta Dianovská z Asociácie asociácia výchovných poradcov, ktorá je partnerom projektu Výskumného ústavu detskej psychológie a patopsychológie (VÚDPAP).
Dotazník má zmapovať problémové deti na školách. Podľa Dianovskej dotazník eviduje nejaké dieťa pod určitým číslom a potom sa zo školy odošle. "To číslo, ktoré je priradené ku žiakovi, nezistí nikto, iba triedny učiteľ," zdôraznila Dianovská.
Zoznam žiakov bude archivovaný v škole
Tento zoznam sa bude archivovať v trezore školy. "VÚDPAP nezaujíma konkrétne meno, VÚDPAP zaujíma to konkrétne číslo, koľko máme takýchto detí," dodala. Anonymita je podľa nej zaručená a všetko závisí od školy, odkiaľ informácie nemôžu uniknúť.
Učitelia v dotazníkoch vypĺňajú napríklad informácie o správaní sa detí, ich problémoch s učením či sociálnom znevýhodnení. Zdôraznila, že učitelia nebudú zisťovať žiadne informácie o žiakoch navyše.
Pripomenula, že ak je žiak integrovaný z dôvodu, že je zo sociálne znevýhodneného prostredia, tak triedny učiteľ o tom má informácie a taktiež disponuje údajmi napríklad o vzdelaní jeho rodičov. Ak tieto informácie nemá, nemusí ich podľa Dianovskej zisťovať. V dotazníkoch môžu učitelia pri jednotlivých otázkach uviesť aj možnosť, že nemajú takéto informácie.
Vyplnenie dotazníkov nie je pre učiteľov podľa Dianovskej povinné. "Ja si myslím, že je to na tej uvedomelosti pedagogickej obce," dodala. Pokiaľ nezmapujeme celé Slovensko, poradenský systém na Slovensku sa nepohne vpred, myslí si. Taktiež nie je možné pedagógov za vypĺňanie dotazníkov platiť.
Podľa VÚDPAP nie je možné z projektu financovať pracovnú činnosť triednych učiteľov, za ktorú poberajú špecializačný príplatok. Na projekte sa podieľa aj 1300 výchovných poradcov a ich výstupy budú odbornými výstupmi pre projekt. Podľa koordinátorky projektu Anny Surovej Čulíkovej budú za túto prácu z projektu aj platení.
Projekt má zmapovať výskyt problémových žiakov
Cieľom projektu za takmer 15 miliónov eur, ktorý potrvá do októbra 2015, je komplexná podpora systému výchovného poradenstva a prevencie na Slovensku. Projekt má zmapovať výskyt problémových žiakov a posilniť činnosť výchovných poradcov. Hlavným zámerom je, aby sa čo najväčšia časť detí, ktorých výchovný, vzdelávací, psychický, sociálny a kariérový vývin sa z rozličných príčin dostal do pásma ohrozenia, postupne úspešne začlenila na trh práce.
Hlavný manažér projektu Ľubomír Pálenik dodal, že cieľom je aj materiálna pomoc centrám pedagogicko-psychologického poradenstva na Slovensku. Dostanú nové metodiky a digitálne vybavenie za milióny eur. Gestor projektu z VÚDPAP Štefan Matula zdôraznil, že dôležitá je prevencia.
"Aby škola a poradenské zariadenia nehasili už to, čo horí, ale dokázali dopredu vytypovať, ktoré deti budú mať problémy s pravdepodobnosťou 80 percent," dodal. Podľa neho má projekt v prvom rade pomôcť zlepšiť podmienky práce učiteľov. "Potrebujeme vedieť, aký je ich aktuálny náhľad na správanie, najmä problémové, u ich žiakov," dodal.
Do projektu sa zapoja takmer všetky školy, s výnimkou Bratislavského kraja, asi 1300 škôl. Pôjde o 10-tisíc žiakov s poruchami správania, učenia, zdravotným znevýhodnením, či sociálne znevýhodneného prostredia. Do projektu sa zapojí aj 300 psychológov, 300 špeciálnych pedagógov či 500 rodičov.