|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 18.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Eugen
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
04. júna 2013
Angličtina nemá byť povinná, žiaci si majú jazyk vybrať
Žiaci na prvom stupni základných škôl by mali dostať možnosť vybrať si prvý cudzí jazyk. Zhodli sa na tom odborníci v oblasti cudzích jazykov na medzinárodnej konferencii k národnému ...
Zdieľať
BRATISLAVA 4. júna (WEBNOVINY) - Žiaci na prvom stupni základných škôl by mali dostať možnosť vybrať si prvý cudzí jazyk.
Zhodli sa na tom odborníci v oblasti cudzích jazykov na medzinárodnej konferencii k národnému projektu Vzdelávanie učiteľov základných škôl v oblasti cudzích jazykov v súvislosti s Koncepciou vyučovania cudzích jazykov v základných a stredných školách.
V súčasnosti sa žiaci na 1. stupni základnej školy musia povinne učiť anglický jazyk bez ohľadu na fakt, či školy dokážu zabezpečiť kvalifikovaného učiteľa anglického jazyka, alebo nie.
Hlavná požiadavka odborníkov v oblasti vyučovania cudzích jazykov na konferencii preto bola, aby si žiaci na prvom stupni mohli vybrať z cudzích jazykov, ktoré sa na škole vyučujú. Táto požiadavka vyplýva aj z odporúčaní Rady Európy o zabezpečení vzdelávania a odporúčaní Európskej komisie.
V národnom projekte sa učitelia vzdelávali nielen v anglickom jazyku. Pre školskú prax by malo byť v školskom roku 2013/2014 pripravených približne 3 287 učiteľov cudzieho jazyka na 1. stupni ZŠ. Z tohto počtu by malo byť 85 percent učiteľov anglického jazyka, 11,7 percenta nemčinárov, 2,2 percenta učiteľov ruského jazyka a 1,1 percenta tvoria učitelia románskych jazykov ako je francúzština, španielčina a taliančina.
Vyučovanie cudzích jazykov na 1. stupni ZŠ si vyžaduje aj pripravených učiteľov v oblasti cudzích jazykov. Podľa odborníkov je nutné doplniť študentom elementárnej pedagogiky na vysokých školách ako ďalší predmet cudzí jazyk. "Ak má učiteľ prvého stupňa kvalifikovane vyučovať žiakov tento predmet, je nutné ho na túto skutočnosť odborne pripraviť. Požiadavka súvisela s faktom, že dieťa má právo na kvalitné vzdelávanie a školy by ho mali žiakom zabezpečiť práve prostredníctvom kvalifikovaného učiteľa," uviedla Ivana Gregorová zo Štátneho pedagogického ústavu.
Základné školy okrem prvého cudzieho jazyka začínajú od 6. ročníka učiť aj druhý cudzí jazyk. Počet hodín určený pre tento predmet je však veľmi nízky. Učitelia nemajú šancu za jednu hodinu týždenne žiaka naučiť komunikovať v druhom cudzom jazyku na požadovanej úrovni. Práve preto odborníci žiadali zvýšiť časovú dotáciu pre vyučovací predmet druhý cudzí jazyk v rámcových učebných plánoch.
Uvedené závery boli prijaté na medzinárodnej konferencii Vzdelávanie učiteľov základných škôl v oblasti cudzích jazykov v kontexte rozvoja plurilingvizmu a interkulturality, ktorá sa konala v rámci národného projektu Vzdelávanie učiteľov základných škôl v oblasti cudzích jazykov v súvislosti s Koncepciou vyučovania cudzích jazykov v základných a stredných školách. Projekt je spolufinancovaný zo zdrojov EÚ a bol schválený 16. septembra 2008. Jeho cieľom je znížiť nekvalifikovanosť učiteľov prvého stupňa základných škôl v oblasti vyučovania cudzích jazykov, ktorá v roku 2008 bola takmer 95 percent.
Zhodli sa na tom odborníci v oblasti cudzích jazykov na medzinárodnej konferencii k národnému projektu Vzdelávanie učiteľov základných škôl v oblasti cudzích jazykov v súvislosti s Koncepciou vyučovania cudzích jazykov v základných a stredných školách.
V súčasnosti sa žiaci na 1. stupni základnej školy musia povinne učiť anglický jazyk bez ohľadu na fakt, či školy dokážu zabezpečiť kvalifikovaného učiteľa anglického jazyka, alebo nie.
Hlavná požiadavka odborníkov v oblasti vyučovania cudzích jazykov na konferencii preto bola, aby si žiaci na prvom stupni mohli vybrať z cudzích jazykov, ktoré sa na škole vyučujú. Táto požiadavka vyplýva aj z odporúčaní Rady Európy o zabezpečení vzdelávania a odporúčaní Európskej komisie.
V národnom projekte sa učitelia vzdelávali nielen v anglickom jazyku. Pre školskú prax by malo byť v školskom roku 2013/2014 pripravených približne 3 287 učiteľov cudzieho jazyka na 1. stupni ZŠ. Z tohto počtu by malo byť 85 percent učiteľov anglického jazyka, 11,7 percenta nemčinárov, 2,2 percenta učiteľov ruského jazyka a 1,1 percenta tvoria učitelia románskych jazykov ako je francúzština, španielčina a taliančina.
Vyučovanie cudzích jazykov na 1. stupni ZŠ si vyžaduje aj pripravených učiteľov v oblasti cudzích jazykov. Podľa odborníkov je nutné doplniť študentom elementárnej pedagogiky na vysokých školách ako ďalší predmet cudzí jazyk. "Ak má učiteľ prvého stupňa kvalifikovane vyučovať žiakov tento predmet, je nutné ho na túto skutočnosť odborne pripraviť. Požiadavka súvisela s faktom, že dieťa má právo na kvalitné vzdelávanie a školy by ho mali žiakom zabezpečiť práve prostredníctvom kvalifikovaného učiteľa," uviedla Ivana Gregorová zo Štátneho pedagogického ústavu.
Základné školy okrem prvého cudzieho jazyka začínajú od 6. ročníka učiť aj druhý cudzí jazyk. Počet hodín určený pre tento predmet je však veľmi nízky. Učitelia nemajú šancu za jednu hodinu týždenne žiaka naučiť komunikovať v druhom cudzom jazyku na požadovanej úrovni. Práve preto odborníci žiadali zvýšiť časovú dotáciu pre vyučovací predmet druhý cudzí jazyk v rámcových učebných plánoch.
Uvedené závery boli prijaté na medzinárodnej konferencii Vzdelávanie učiteľov základných škôl v oblasti cudzích jazykov v kontexte rozvoja plurilingvizmu a interkulturality, ktorá sa konala v rámci národného projektu Vzdelávanie učiteľov základných škôl v oblasti cudzích jazykov v súvislosti s Koncepciou vyučovania cudzích jazykov v základných a stredných školách. Projekt je spolufinancovaný zo zdrojov EÚ a bol schválený 16. septembra 2008. Jeho cieľom je znížiť nekvalifikovanosť učiteľov prvého stupňa základných škôl v oblasti vyučovania cudzích jazykov, ktorá v roku 2008 bola takmer 95 percent.