|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
27. mája 2013
Angela Merkelová chce milión elektroáut, Nemci na ne kašlú
Nemecká kancelárka Angela Merkelová opätovne potvrdila svoj zámer dosiahnuť, aby do konca tohto desaťročia bolo v krajine milión elektrických áut. Vyjadrila sa tak napriek slabému záujmu zo ...
Zdieľať
BERLÍN 27. mája (WEBNOVINY) - Nemecká kancelárka Angela Merkelová opätovne potvrdila svoj zámer dosiahnuť, aby do konca tohto desaťročia bolo v krajine milión elektrických áut.
Vyjadrila sa tak napriek slabému záujmu zo strany spotrebiteľov.
Nemecká vláda je hostiteľom dvojdňového stretnutia predstaviteľov automobilového odvetvia v Berlíne, ktorého cieľom je podporiť začínajúcu technológiu elektrických vozidiel. Merkelová svoj zámer potvrdila vo vyhlásení, pričom zdôraznila nutnosť cezhraničnej spolupráce.
"Jazdenie na elektrický pohon už nie je víziou, je to realitou. Tisíce áut je už na našich cestách a do konca budúceho roka budú nemeckí výrobcovia vozidiel mať na predaj prinajmenšom 16 sériovo vyrábaných elektrických áut," povedal Matthias Wissmann, šéf nemeckého združenia automobilového priemyslu.
Vlani sa však v Nemecku predalo menej ako 3 tis. elektrických automobilov. Z prieskumu nemeckého motoristického klubu ADAC uskutočneného na vzorke 1 000 vodičov vyplýva, že Nemci sa na technológiu elektrických áut pozerajú oveľa skeptickejšie ako pred dvoma rokmi a sú menej ochotní akceptovať také ťažkosti, ako je napríklad dlhý čas na dobíjanie.
Slabý záujem v Nemecku nie je ničím ojedinelým. Izraelská spoločnosť Better Place, ktorá uzavrela partnerstvo s francúzskou automobilkou Renault a zriadila sieť dobíjania batérií v Izraeli a Dánsku, podala v nedeľu na izraelskom súde žiadosť o likvidáciu. Renault však v pondelok vyhlásil, že tento krok nespochybňuje jeho vlastnú stratégiu elektrických áut.
Vyjadrila sa tak napriek slabému záujmu zo strany spotrebiteľov.
Nemecká vláda je hostiteľom dvojdňového stretnutia predstaviteľov automobilového odvetvia v Berlíne, ktorého cieľom je podporiť začínajúcu technológiu elektrických vozidiel. Merkelová svoj zámer potvrdila vo vyhlásení, pričom zdôraznila nutnosť cezhraničnej spolupráce.
"Jazdenie na elektrický pohon už nie je víziou, je to realitou. Tisíce áut je už na našich cestách a do konca budúceho roka budú nemeckí výrobcovia vozidiel mať na predaj prinajmenšom 16 sériovo vyrábaných elektrických áut," povedal Matthias Wissmann, šéf nemeckého združenia automobilového priemyslu.
Vlani sa však v Nemecku predalo menej ako 3 tis. elektrických automobilov. Z prieskumu nemeckého motoristického klubu ADAC uskutočneného na vzorke 1 000 vodičov vyplýva, že Nemci sa na technológiu elektrických áut pozerajú oveľa skeptickejšie ako pred dvoma rokmi a sú menej ochotní akceptovať také ťažkosti, ako je napríklad dlhý čas na dobíjanie.
Slabý záujem v Nemecku nie je ničím ojedinelým. Izraelská spoločnosť Better Place, ktorá uzavrela partnerstvo s francúzskou automobilkou Renault a zriadila sieť dobíjania batérií v Izraeli a Dánsku, podala v nedeľu na izraelskom súde žiadosť o likvidáciu. Renault však v pondelok vyhlásil, že tento krok nespochybňuje jeho vlastnú stratégiu elektrických áut.