|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 15.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Leopold
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
15. apríla 2012
Andrej Holák je za zrýchlenie výstavby diaľníc
Urýchlenie výstavby diaľnic a modernizáciu železničnej siete považuje za svoju prioritu štátny tajomník ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Andrej Holák (Smer-SD). ...
Zdieľať
BRATISLAVA 15. apríla (WEBNOVINY) - Urýchlenie výstavby diaľnic a modernizáciu železničnej siete považuje za svoju prioritu štátny tajomník ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Andrej Holák (Smer-SD).
Zdôvodňuje to tým, že len s kvalitnou infraštruktúrou môže byť podporený hospodársky rast v regiónoch.
"Treba výrazne zrýchliť a zefektívniť prípravu a výstavbu nadradenej cestnej infraštruktúry. Budeme musieť analyzovať aj ďalší postup ohľadne fungovania podriadených organizácií, konkrétne Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia a Letiska M. R. Štefánika v Bratislave," priblížil Holák svoje predstavy pre agentúru SITA.
Štátny tajomník považuje za potrebné zdynamizovať proces prípravy výstavby diaľnic a obstarávania. "Treba legislatívne vstúpiť do procesov majetkovo-právneho vysporiadania aj zákona o verejnom obstarávaní. Je nemysliteľné, aby jeden obstarávací proces trval trištvrte roka, to nám výstavbu infraštruktúry zbytočne predlžuje," pokračoval Holák. Za prioritu medzi zdrojmi financovania diaľničnej výstavby označil čerpanie eurofondov a využitie súčasných kapacít. Treba však podľa neho zvážiť aj ďalšie financovanie formou projektov verejno-súkromného partnerstva (PPP), ale aj iné možnosti financovania, ktoré budú k dispozícii.
Smer o privatizácii neuvažuje
V prípade zadlžených štátnych železničných spoločností na ministerstve momentálne dávajú do poriadku vstupné dáta. "Máme k dispozícii rôzne, často protirečivé údaje z ministerstva a podriadených organizácií. Po ich uprataní pripravíme a predstavíme adekvátne riešenia," avizoval Holák. Uvedomuje si pritom dôležitosť riešenia situácie, keďže železničná doprava je bezpečná a ekologická, podporuje ju aj Európska únia. "Je dôležité, aby po diaľnici nejazdili tisícky áut s jedným cestujúcim, ale aby mala cestujúca verejnosť adekvátnu kvalitnú alternatívu," dodal štátny tajomník.
Problémom v rámci železničného sektora je najmä ďalšia perspektíva nákladného prepravcu Cargo. Jeho fungovanie zaťažuje aj štátna pôžička vo výške 166 mil. eur ešte z čias prvej Ficovej vlády. Predchádzajúci minister dopravy Ján Figeľ (KDH) chcel do leta tohto roka nájsť pre Cargo strategického partnera, ktorý by v spoločnosti získal najmenej 66 % akcií. Pád vlády Ivety Radičovej a predčasné parlamentné voľby však zastavili aj prípravu tohto zámeru. Smer-SD podľa vyjadrení jeho lídra a premiéra Roberta Fica s privatizáciou strategických podnikov neuvažuje.
Holák chce využiť odborné znalosti
"Vieme, že musíme tento problém akútne riešiť, aj vzhľadom na krízu a pokles prepravných výkonov, ktorý sa nevyhnutne prejavuje v hospodárení Carga," nadviazal Holák. Ako pripomenul, na ministerstve čaká neuzavretá súťaž na výber poradcu na vstup strategického partnera. "Musíme zhodnotiť všetky podklady a potom prijmeme najvhodnejšie riešenie," dodal.
Holák sa na ministerstvo dopravy vrátil po necelých dvoch rokoch. Na tomto ministerstve bol vedúcim služobného úradu pri ministrovi Ľubomírovi Vážnom počas prvej vlády Roberta Fica. "Vzhľadom na moje predchádzajúce pôsobenie v rezorte v rokoch 2006 až 2010 chcem využiť svoje skúsenosti a odborné znalosti na dosiahnutie cieľov, ktoré som spomínal vyššie," odvetil na otázku, prečo prijal ponuku na post štátneho tajomníka.
Ministra dopravy Jána Počiatka pozná Holák ako profesionála a tímového hráča. "S ministrom aj druhým štátnym tajomníkom Františkom Palkom nás spája podobný vek aj názory na manažérske a projektové riadenie, preto očakávam veľmi efektívnu a plodnú spoluprácu na riešení problémov, ktorých je v rezorte veľa," uviedol Holák. Uplynulé dva roky pôsobil ako asistent poslanca Martina Glváča, ktorý sa v novej Ficovej vláde stal ministrom obrany. Holák má od leta 2010 poradenskú firmu Levela, s.r.o., ktorá podľa neho v súčasnosti nie je aktívna a plánuje ju v najbližšom čase zrušiť.
Zdôvodňuje to tým, že len s kvalitnou infraštruktúrou môže byť podporený hospodársky rast v regiónoch.
"Treba výrazne zrýchliť a zefektívniť prípravu a výstavbu nadradenej cestnej infraštruktúry. Budeme musieť analyzovať aj ďalší postup ohľadne fungovania podriadených organizácií, konkrétne Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia a Letiska M. R. Štefánika v Bratislave," priblížil Holák svoje predstavy pre agentúru SITA.
Štátny tajomník považuje za potrebné zdynamizovať proces prípravy výstavby diaľnic a obstarávania. "Treba legislatívne vstúpiť do procesov majetkovo-právneho vysporiadania aj zákona o verejnom obstarávaní. Je nemysliteľné, aby jeden obstarávací proces trval trištvrte roka, to nám výstavbu infraštruktúry zbytočne predlžuje," pokračoval Holák. Za prioritu medzi zdrojmi financovania diaľničnej výstavby označil čerpanie eurofondov a využitie súčasných kapacít. Treba však podľa neho zvážiť aj ďalšie financovanie formou projektov verejno-súkromného partnerstva (PPP), ale aj iné možnosti financovania, ktoré budú k dispozícii.
Smer o privatizácii neuvažuje
V prípade zadlžených štátnych železničných spoločností na ministerstve momentálne dávajú do poriadku vstupné dáta. "Máme k dispozícii rôzne, často protirečivé údaje z ministerstva a podriadených organizácií. Po ich uprataní pripravíme a predstavíme adekvátne riešenia," avizoval Holák. Uvedomuje si pritom dôležitosť riešenia situácie, keďže železničná doprava je bezpečná a ekologická, podporuje ju aj Európska únia. "Je dôležité, aby po diaľnici nejazdili tisícky áut s jedným cestujúcim, ale aby mala cestujúca verejnosť adekvátnu kvalitnú alternatívu," dodal štátny tajomník.
Problémom v rámci železničného sektora je najmä ďalšia perspektíva nákladného prepravcu Cargo. Jeho fungovanie zaťažuje aj štátna pôžička vo výške 166 mil. eur ešte z čias prvej Ficovej vlády. Predchádzajúci minister dopravy Ján Figeľ (KDH) chcel do leta tohto roka nájsť pre Cargo strategického partnera, ktorý by v spoločnosti získal najmenej 66 % akcií. Pád vlády Ivety Radičovej a predčasné parlamentné voľby však zastavili aj prípravu tohto zámeru. Smer-SD podľa vyjadrení jeho lídra a premiéra Roberta Fica s privatizáciou strategických podnikov neuvažuje.
Holák chce využiť odborné znalosti
"Vieme, že musíme tento problém akútne riešiť, aj vzhľadom na krízu a pokles prepravných výkonov, ktorý sa nevyhnutne prejavuje v hospodárení Carga," nadviazal Holák. Ako pripomenul, na ministerstve čaká neuzavretá súťaž na výber poradcu na vstup strategického partnera. "Musíme zhodnotiť všetky podklady a potom prijmeme najvhodnejšie riešenie," dodal.
Holák sa na ministerstvo dopravy vrátil po necelých dvoch rokoch. Na tomto ministerstve bol vedúcim služobného úradu pri ministrovi Ľubomírovi Vážnom počas prvej vlády Roberta Fica. "Vzhľadom na moje predchádzajúce pôsobenie v rezorte v rokoch 2006 až 2010 chcem využiť svoje skúsenosti a odborné znalosti na dosiahnutie cieľov, ktoré som spomínal vyššie," odvetil na otázku, prečo prijal ponuku na post štátneho tajomníka.
Ministra dopravy Jána Počiatka pozná Holák ako profesionála a tímového hráča. "S ministrom aj druhým štátnym tajomníkom Františkom Palkom nás spája podobný vek aj názory na manažérske a projektové riadenie, preto očakávam veľmi efektívnu a plodnú spoluprácu na riešení problémov, ktorých je v rezorte veľa," uviedol Holák. Uplynulé dva roky pôsobil ako asistent poslanca Martina Glváča, ktorý sa v novej Ficovej vláde stal ministrom obrany. Holák má od leta 2010 poradenskú firmu Levela, s.r.o., ktorá podľa neho v súčasnosti nie je aktívna a plánuje ju v najbližšom čase zrušiť.