![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Pondelok 31.3.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Benjamín
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
27. marca 2019
ANALÝZA: Kandidáti mali v televízii porovnateľný priestor
Na snímke kandidáti na prezidenta SR Zuzana Čaputová a Maroš Šefčovič.
Zdieľať

"Zuzana Čaputová a Maroš Šefčovič získali pred druhým kolom volieb v spravodajstve štyroch celoplošných televízií porovnateľný priestor, pričom boli okrem TA3 zobrazení väčšinou neutrálne. Najviac priestoru im venovala Televízia Joj a najmenej TA3," uviedol Rasťo Kužel z organizácie MEMO 98. "Široké spektrum informácií o oboch kandidátoch tak umožnilo, aby sa voliči mohli kvalifikovane rozhodnúť," doplnil. Najviac informácií bolo podľa Kužela venovaných všeobecnej organizačnej rovine, témam kampane, ako aj volebným prieskumom.
Obaja kandidáti sa podľa odborníkov rozhodli na sociálnej sieti držať stratégie pozitívnej kampane, ktorú viedli od začiatku. "Najemotívnejšie príspevky Maroša Šefčoviča boli spojené s jeho manželkou Helenou, na ktorú sa zniesla kritika po tlačovej konferencii, na ktorej dávala výrazne najavo nespokojnosť s otázkami novinárov," vysvetlil Matej Kandrík zo STRATPOL-u.
Negatívne komentáre Šefčoviča smerovali podľa Kandríka k jeho protikandidátke, ktorej vytýkal nezáujem zúčastňovať sa na diskusiách, neskôr kritizoval nejasnosti v prípade jej koncipientskej praxe. "Väčšina príspevkov Zuzany Čaputovej obsahovala slová vďaky. Oproti kampani pred prvým kolom Čaputová pridávala viac neutrálnych príspevkov, neutrálne a vecné argumenty zvolila napríklad aj v prípade spochybňovanej koncipientskej praxe," uzavrel Kandrík.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR