Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

07. februára 2008

Analýza hlavných trendov odvetvia telekomunikácie na rok 2008



Podľa správy skupiny Deloitte Touche Tohmatsu „Prognózy v telekomunikáciách – trendy TMT na rok 2008“ budú mať digitálne komunikácie väčší objem, pestrosť a náš spôsob života bude od nich závisieť viac ako kedykoľvek predtým.



Zdieľať
„Výhľad telekomunikačného odvetvia na rok 2008 je premenlivý. Tohtoročné prognózy zahŕňajú vplyv možného hospodárskeho poklesu na toto odvetvie, rastúcu životaschopnosť komunikácie typu „machine-to-machine“ na trhu, ktorej katalyzátorom je bezprostredný príchod desaťdolárových mobilných telefónov, nárast mobilného gigantu na nových trhoch, výhľady GSM po 21 rokoch od jeho spustenia a neistý vzťah medzi šírkou pásma a tržbami na trhu širokopásmového pripojenia,“ uviedol Juan Carlos Garcia, partner pre odvetvie telekomunikácií spoločnosti Deloitte Slovensko.
 
Korisť predátorom
Kríza úverov, tzv. „credit crunch“, v roku 2008 možno stlmí celkové tempo fúzií a akvizícií, ale snaha rásť prostredníctvom akvizícií v telekomunikačnom odvetví nezoslabne. Aj keď etablovaní svetoví mobilní operátori budú naďalej vyhľadávať akvizície, v roku 2008 sa úlohy vymenia. Lídri na nových trhoch sa môžu zmeniť z koristi na predátora, keď im peňažné príjmy od stovák miliónov nových zákazníkov poskytnú „ochranu“ proti zvýšeným úrokovým sadzbám vyvolaným krízou úverov.
 
Otázka potreby rýchlosti
Diskusia o tom, ako rýchlo v telekomunikáciách znamená dosť rýchlo, bude v roku 2008 pravdepodobne rovnako živá ako v predchádzajúcich rokoch. Obavy z nákladov na financovanie však spôsobia, že telekomunikačné spoločnosti a jej akcionári sa oveľa razantnejšie budú dožadovať  vysvetlenia komerčného významu väčšej rýchlosti. Telekomunikačné spoločnosti by mali byť opatrné a honbu za technicky dosiahnuteľnými limitmi neuprednostňovať pred neúprosnou potrebou rentability.
 
Akým smerom sa poberie mobilný systém GPS
V roku 2008 by ceny za moduly GPS mali klesnúť na pár dolárov a počet prístrojov, ktoré obsahujú túto technológiu, sa má rapídne zvýšiť. Mobilné odvetvie môže v roku 2008 prehliadnuť viacero závažných rozdielov medzi tým, ako sa satelitná navigácia využíva v osobných vozidlách a ako ju využívajú chodci. Teda aj keď sa v tomto roku vyexpeduje a predá zvyšujúci sa počet mobilných telefónov s GPS, aj keď pôjde o nový výrobok, ich využitie môže byť ojedinelé. Môže to znamenať dodatočné náklady bez uspokojivej pridanej hodnoty.
 
 
 
Využívanie vzrastajúcej potreby nových médií komunikovať
V roku 2008 budú mať digitálne komunikácie väčší objem a pestrosť. Náš spôsob života bude od nich závisieť viac ako kedykoľvek predtým. Nové mediálne spoločnosti, napr. sociálne siete, pseudosvety a blogy pravdepodobne ponúknu služby, ktoré budú iniciovať veľký rozsah tradičných a novších foriem komunikácie. Všetky tieto trendy ubezpečujú telekomunikačné odvetvie o tom, že dopyt po komunikáciách bude ešte väčší ako doteraz. Dopyt po nových médiách však môže tiež zvýrazniť neschopnosť telekomunikačného odvetvia lepšie tento dopyt speňažiť. Komunikačné spoločnosti sa možno zamyslia nad tým, prečo v roku 2008 ešte stále ponechávajú novým mediálnym spoločnostiam príliš veľký podiel z komunikačných tržieb.
 
Plnoletosť GSM
GSM bude mať 7. septembra 21 rokov. Očakáva sa, že vyše 700 GSM sietí vo viac ako 200 krajinách sveta prenesie vyše 16 miliárd minút hovorov a 6 miliárd SMS správ. V tomto istom roku sa očakáva, že vyhliadky GSM zostanú rovnako náročnými, akými boli po iné roky. V roku 2008 by mobilní GSM operátori mali vyvinúť nové stratégie pre každý aspekt svojho podnikania, vytvárať nové vzťahy a pracovať ako nikdy predtým, aby si udržali pozíciu lídra.
 
Prognózy na rok 2008 vychádzajú z interných aj externých informácií pochádzajúcich z rozhovorov s klientmi členských firiem Deloitte, z príspevkov od viac ako 6 000 partnerov, riaditeľov a senior manažérov členských firiem Deloitte, ktorí sa špecializujú na TMT, a z rozhovorov s odvetvovými analytikmi a vedúcimi predstaviteľmi mediálneho sektora po celom svete.
 
 
Výsledky prieskumu sú k dispozícii na www.deloitte.com/predictions2008.

   Tlač    Pošli

   

Súvisiace články:


 Deloitte Touche Tohmatsu analyzuje najvýznamnejšie trendy v mediálnom sektore na rok 2008 (7. 2. 2008)
 Analýza hlavných trendov odvetvia technológie na rok 2008 (7. 2. 2008)



nasledujúci článok >>
Členstvo v NATO znamená pre Albánsko investície
<< predchádzajúci článok
Analýza hlavných trendov odvetvia technológie na rok 2008