|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Sobota 16.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Agnesa
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
30. januára 2006
AN-24 nemalo zariadenie na varovanie pred priblížením k zemi
Havarované vojenské lietadlo AN-24 nebolo vybavené zariadením, ktoré pilota varuje pred nebezpečným priblížením sa k zemi. Lietadlo malo rad ďalších zariadení, ktoré pilota informujú o jeho ...
Zdieľať
BRATISLAVA 30. januára (WN/SITA) - Havarované vojenské lietadlo AN-24 nebolo vybavené zariadením, ktoré pilota varuje pred nebezpečným priblížením sa k zemi. Lietadlo malo rad ďalších zariadení, ktoré pilota informujú o jeho aktuálnej polohe ako napríklad meteorologický radar, či rádiovýškomer, povedal dnes na tlačovej besede vedúci oddelenia modernizácie správy vzdušného prieskumu Ľudovít Mikuška. Pri rozhodovaní o tom, prečo v prvej fáze modernizácie nebolo potrebné zariadenie namontovať sa podľa neho vychádzalo z toho, že " lietadlo je natoľko bezpečné a má také prístrojové vybavenie, ktoré mu zaručujú bezpečné lietanie a pristávanie". Mikuška tiež povedal, že podľa platných leteckých predpisov spomínané zariadenie na palube tohto lietadla nebolo predpísané a v najbližšom čase ani nebolo požadované. S jeho zabudovaním sa počítalo až v ďalšej fáze modernizácie.
Hlavný inžinier letectva vzdušných síl Jaroslav Kuča doplnil, že každý pilot je v rámci výcviku vycvičený na riešenie zvláštnych prípadov za letu, takže vie ako má postupovať a reagovať. Súčasne s týmto výcvikom prebieha aj výcvik riadiacich lietania, aby pilotovi vedeli pomôcť a doviesť ho bezpečne na zem.
V rámci generálnej opravy sú demontované všetky agregáty, ktorých je na lietadle zhruba tisíc, a sú podrobené kontrole a testom na špeciálnych zariadeniach, povedal Kuča. Pokiaľ niektorý nevyhovie v akomkoľvek parametre, automaticky je vyradený a nahradený novým, ktorý ho spĺňa. Rovnako aj drak lietadla je podrobený dôkladnej defektoskopii všetkých častí od špičky trupu až po koniec trupu. Všetky ťažké agregáty ako motory, reduktory sú podrobované tiež generálnym opravám.
Lietadlá AN-24 nalietali od poslednej generálnej opravy v priemere 1 350 hodín.
K lietadlám AN-24 Mikuška povedal, že i keď sa hovorí o ich morálnej zastaralosti, sú stále bezpečné. Dokumentoval to na príklade najznámejšieho vojenského dopravného lietadla C 130 Herkules. Od roku 1954 z vyše 2 400 kusov vyrobených Herkulesov malo haváriu celkom 281, čo je asi 13 percent. Pri 1 332 vyrobených AN 24 od roku 1959 bolo 130 katastrof, čo je okolo deväť percent.
FOTO:SITA