05. januára 2008
Skupina majstrov slova zvolila za Slovo roku výraz "subprime", ktorý sa používa na označenie riskantnej alebo nie práve najvýhodnejšej pôžičky, hypotéky, či investície. "Subprime už istú chvíľu používajú bankári. Dnes však už každý vie, o čom sa hovorí, ak niekto povie 'subprime'. Toto slovo ovplyvňuje všetky druhy ľudí na rôznych miestach," uviedol Wayne Glowka, hovorca skupiny a dekan Reinhardt College vo Waleske. Členovia Americkej spoločnosti pre nárečia pri debatovaní o tom, ktoré slovo vyberú, strávili dva dni. Na výber mali budúceho víťaza "subprime" ako aj "Facebook" (univerzitný spoločenský portál pre študentov), "green" (zelená), "Googleganger" (človek, ktorý sa užívateľovi internetu zobrazí pri zadaní vlastného mena do vyhľadávača - je spojením slov Google a nemeckého doppelgänger, teda "dvojník"), či "waterboarding" (forma mučenia, keď človeka pripútajú k doske a lejú na neho vodu, takže má pocit, že sa topí).
Americkú spoločnosť pre nárečia založili v roku 1889. Tvoria ju lingvisti, jazykovedci, historici a rôzni iní učenci. Slovo roka začali zo zábavy vyberať v roku 1990. V roku 2006 zvíťazilo v tejto kategórii "plutoed", čo v preklade znamená degradovaný alebo znehodnotený.
(SITA)