|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
30. decembra 2009
Americký „Big Block“ končí
V Spojených štátoch amerických platí pre motory jedno pravidlo, ktoré znie: „Objem ničím nenahradíš“. Američania sa tejto zásady držia už celé desaťročia, dokonca ešte aj v súčasnosti. ...
Zdieľať
BRATISLAVA 30. decembra - V Spojených štátoch amerických platí pre motory jedno pravidlo, ktoré znie: „Objem ničím nenahradíš“. Američania sa tejto zásady držia už celé desaťročia, dokonca ešte aj v súčasnosti. Práve tento motor, prezývaný jednoducho „Big Block“, patril medzi najväčšie z najväčších agregátov. Koniec jeho výroby je preto významnou udalosťou.
Slávny „Big Block“ bol prvýkrát predstavený ešte v roku 1958. Počas dlhých 51 rokov sa vyrábal v niekoľkých objemových prevedeniach. Zdvihový objem valcov sa pohyboval od 396 do 496 kubických palcov (približne 6,5 až 8,1 litra). „Najväčší z najväčších“ si našiel svoje miesto pod kapotami rovnako legendárnych áut, ako napríklad Chevrolet Corvette, Camaro, Chevelle, či Impala.
Posledný vyrobený motor bol podpísaný všetkými pracovníkmi z továrne Tonawanda v New Yorku, kde tieto agregáty vznikali. Na „večný odpočinok“ bude uložený v značkovom múzeu GM v Sterling Heights, v štáte Michigan.
Ondrej Rabatin
Slávny „Big Block“ bol prvýkrát predstavený ešte v roku 1958. Počas dlhých 51 rokov sa vyrábal v niekoľkých objemových prevedeniach. Zdvihový objem valcov sa pohyboval od 396 do 496 kubických palcov (približne 6,5 až 8,1 litra). „Najväčší z najväčších“ si našiel svoje miesto pod kapotami rovnako legendárnych áut, ako napríklad Chevrolet Corvette, Camaro, Chevelle, či Impala.
Posledný vyrobený motor bol podpísaný všetkými pracovníkmi z továrne Tonawanda v New Yorku, kde tieto agregáty vznikali. Na „večný odpočinok“ bude uložený v značkovom múzeu GM v Sterling Heights, v štáte Michigan.
Ondrej Rabatin