|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
03. augusta 2010
Američanov viac láka minulosť ako budúcnosť
Väčšina Američanov sa domnieva, že kvalita života dospelých ľudí mladších ako 30 rokov nebude taká dobrá, ako majú ich rodičia, vyplynulo z najnovšieho prieskumu. Viac než 60 ...
Zdieľať
Foto: SITA/AP
BRATISLAVA 3. augusta (WEBNOVINY) - Väčšina Američanov sa domnieva, že kvalita života dospelých ľudí mladších ako 30 rokov nebude taká dobrá, ako majú ich rodičia, vyplynulo z najnovšieho prieskumu. Viac než 60 percent ľudí sa na budúcnosť pozerá pesimisticky a 71 percent Američanov mladších ako 30 rokov sa vyjadrilo, že by sa radšej vrátili späť v čase, ako by mali skočiť do budúcnosti. "Je zaujímavé, ako silno ľudia cítia, že veci okolo nich sa zhoršujú a obzerajú sa späť," uviedol 35-ročný Michael Hogan, ktorý prieskum viedol. "Teraz je čas vysokej nezamestnanosti, ľudia končia školy a majú len veľmi málo pracovných možností," dodal. Podľa jeho názoru sa im preto minulosť javí upokojujúcejšie. Hoci je pre mladých Američanov minulosť lákavá, iba 50 percent ľudí nad 65 rokov uviedlo, že by sa chcelo vrátiť späť v čase.
Celoštátny prieskum uskutočnený na vzorke 1 167 dospelých ľudí, ktorý zahŕňal aj otázky týkajúce sa kultúry, životného štýlu či politiky tiež odhalil, že ak by ľudia mali možnosť zobrať si niečo so sebou do posmrtného života, 25 percent by si vzalo domáceho miláčika, 47 percent fotoalbum a iba deväť percent si chcelo so sebou vziať mobilné telefóny iPhone alebo Blackberry. "Našou myšlienkou bolo klásť ľuďom provokatívnejšie otázky, nad ktorými sa museli zamyslieť, no s použitím vedeckých prieskumných metód," povedal Hogan. "Pokúšame sa určiť náladu, ktorá v krajine vládne," dodal.
Napriek tomu, že si opýtaní zvykli idealizovať minulosť, veria pokrokovo zmýšľajúcim ľuďom. Tridsaťtri percent sa domnieva, že internetoví podnikatelia si svoje vysoké platy zaslúžia. Za nimi nasledovali športové hviezdy s 15 percentami a bankári s 12 percentami. Iba osem percent ľudí si ale myslí, že si svoje platy zaslúžia filmové hviezdy.
SITA/Reuters
Celoštátny prieskum uskutočnený na vzorke 1 167 dospelých ľudí, ktorý zahŕňal aj otázky týkajúce sa kultúry, životného štýlu či politiky tiež odhalil, že ak by ľudia mali možnosť zobrať si niečo so sebou do posmrtného života, 25 percent by si vzalo domáceho miláčika, 47 percent fotoalbum a iba deväť percent si chcelo so sebou vziať mobilné telefóny iPhone alebo Blackberry. "Našou myšlienkou bolo klásť ľuďom provokatívnejšie otázky, nad ktorými sa museli zamyslieť, no s použitím vedeckých prieskumných metód," povedal Hogan. "Pokúšame sa určiť náladu, ktorá v krajine vládne," dodal.
Napriek tomu, že si opýtaní zvykli idealizovať minulosť, veria pokrokovo zmýšľajúcim ľuďom. Tridsaťtri percent sa domnieva, že internetoví podnikatelia si svoje vysoké platy zaslúžia. Za nimi nasledovali športové hviezdy s 15 percentami a bankári s 12 percentami. Iba osem percent ľudí si ale myslí, že si svoje platy zaslúžia filmové hviezdy.
SITA/Reuters