Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Počítače

25. marca 2018

Američania neveria, že Facebook dodržiava zákony o ochrane súkromia


Tagy: Facebook

Facebook. Ilustračná snímka.



Zdieľať
Facebook. Ilustračná snímka. Foto: Teraz.sk
 
New York/San Francisco 25. marca (TASR) - Menej než polovica Američanov dôveruje sociálnej sieti Facebook, že dodržiava zákony o ochrane súkromia a osobných údajov. Vyplýva to z prieskumu verejnej mienky, ktorý minulý týždeň vykonali agentúry Reuters a Ipsos medzi 2237 respondentmi z celých USA.


Prieskum zistil, že oveľa menej Američanov dôveruje Facebooku než ostatným firmám, ktoré zhromažďujú údaje o používateľoch, napríklad Apple, Google, Amazon, Microsoft a Yahoo. Zhruba 41 % verí, že Facebook dodržiava zákony chrániace ich osobné údaje, kým až 66 % dôveruje skôr Amazonu, 62 % vyhľadávaču Google, 60 % Microsoftu a 47 % vyhľadávaču Yahoo.

Facebook sa snaží napraviť si reputáciu u klientov, reklamných partnerov, zákonodarcov a investorov po tom, čo sa pre jeho chybu dostali dáta 50 miliónov používateľov do rúk politickej konzultačnej spoločnosti Cambridge Analytica. Akcie siete minulý týždeň stratili 14 % hodnoty. Medzičasom získava veľkú pozornosť aj hnutie #DeleteFacebook (Zmažte Facebook), napríklad Elon Musk zrušil oficiálne profily svojich dvoch spoločností - Tesla a Space X. Zároveň sa množia žiadosti, aby sa výkonný riaditeľ Facebooku Mark Zuckerberg zúčastnil na vypočúvaní v Kongrese.

Podľa analytikov je zatiaľ priskoro tvrdiť, že nedôvera prinúti ľudí opustiť Facebook. "Je psychologicky ťažké odísť z platformy, akou je Facebook, pretože sa naozaj veľmi zakorenila v životoch ľudí," povedala analytička Debra Williamsonová z firmy eMarketer.

Jedným z dôvodov zhromažďovania osobných informácií internetovými firmami je zabezpečiť cielenú reklamu produktov a služieb ľuďom, ktorí ich pravdepodobne môžu chcieť. Facebook so svojimi vyše dvomi miliardami aktívnych používateľov vlani zarobil na reklame takmer 40,6 miliardy USD (32,89 miliardy eur).

Anketa zistila, že používatelia nemajú v obľube cielenú reklamu. Približne 63 % by jej chcelo menej a len 9 % chce viac. Na výzvu, aby respondenti porovnali cielenú a tradičnú reklamu, 41 % označilo cielené reklamy za horšie a 21 % za lepšie.

"Myslím, že vytvárajú množstvo predpokladov, ktoré nie sú pravdivé," zareagovala respondentka Maria Curranová (56). "Ak prejavím záujem o zdravé stravovanie, zrazu sú všetky reklamy o kontrole hmotnosti, cvičení a chudnutí. Doslova ma zaplavia." Podľa jej slov Amazon taktiež zhromažďuje jej údaje, no cielené reklamy nie sú také otravné.

Väčšina respondentov sa zhodla na tom, že vláda musí prijať väčšiu úlohu pri dohľade nad narábaním s informáciami o používateľoch. Podľa ankety 46 % dospelých chce viac vládnych regulácií a len 17 % menej. Ďalších 20 % nechce žiadne zmeny a 18 % bolo nerozhodnutých.

(1 EUR = 1,2346 USD)





 

Tagy: Facebook
   Tlač    Pošli

   

Súvisiace články:


 Video: Cambridge Analytica už ovplyvnila voľby takmer na všetkých kontinentoch. Momentálne spôsobila tiež pád akcií Facebooku (20. 3. 2018)
 Facebook končí s Prieskumníkom. Ľudia nechcú dva feedy. (1. 3. 2018)
 Súd nariadil Facebooku, aby prestal nelegálne zhromažďovať údaje (16. 2. 2018)
 Súd rozhodol, že Facebook porušuje nemecké zákony o osobných údajoch (12. 2. 2018)
 Facebook otvorí v Európe tri školiace centrá pre digitálne zručnosti (22. 1. 2018)
 Facebook zavedie novú funkciu, ktorá uľahčí dobročinné príspevky (30. 11. 2017)
 Facebook mal masívny výpadok, Twitter zaplavili vtipy a obrázky (11. 10. 2017)
 Facebook odovzdá Kongresu politickú inzerciu zaplatenú zrejme z Ruska (2. 10. 2017)
 Facebook sprístupní Kongresu obsah reklám objednaných ruskou agentúrou (21. 9. 2017)
 Facebook musel vypnúť dve umelej inteligencie. Začali spolu hovoriť v neznámej reči (2. 8. 2017)



nasledujúci článok >>
Sloboda zvierat vlani prijala 6368 zvierat,vyše 4200 sa adoptovalo
<< predchádzajúci článok
Paul McCartney bol na pochode v New Yorku proti zbraniam