|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 25.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Katarína
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
29. novembra 2012
Američania nemôžu za haváriu Concorde, vyhnú sa pokute
Francúzsky súd vo štvrtok zbavil americkú leteckú spoločnosť Continental Airlines trestnoprávnej zodpovednosti za haváriu lietadla typu Concorde z roku 2000. Zvrátil tak prvostupňový ...
Zdieľať
VERSAILLES 29. novembra (WEBNOVINY) - Francúzsky súd vo štvrtok zbavil americkú leteckú spoločnosť Continental Airlines trestnoprávnej zodpovednosti za haváriu lietadla typu Concorde z roku 2000.
Zvrátil tak prvostupňový verdikt spred dvoch rokov, podľa ktorého mohli za katastrofu práve americké aerolinky.
Stroj francúzskej spoločnosti Air France sa počas štartu z parížskeho Letiska Charla de Gaulla vznietil, čo podľa expertov mala na svedomí kovová lamela nachádzajúca na letiskovej dráhe. Tá sa tam dostala práve z lietadla Continental Airlines.
Platiť budú za poškodenie povesti
Americké aerolínie teraz nemusia zaplatiť pokutu vo výške 200-tisíc eur. Ich mechanik John Taylor takisto nebude čeliť trestnoprávnej zodpovednosti za to, že odpadnutú lamelu mal mať na svedomí práve on. Continental Airlines však budú musieť zaplatiť francúzskemu konkurentovi Air France jeden milión eur ako kompenzáciu za poškodenie povesti.
Lietadlo Concorde spoločnosti Air France sa zrútilo na parížskom letisku Charla de Gaulla 25. júla 2000. Zahynulo všetkých 109 ľudí na palube, väčšinou nemeckých turistov. Medzi obeťami sú aj štyria ľudia na zemi, ktorí sa v čase pádu nachádzali v hoteli, do ktorého stroj po tom, ako sa vznietil, narazil.
Lamela z tvrdej zliatiny titánu počas vzletu poškodila pneumatiku a palivovú nádrž lietadla, ktoré sa krátko nato vymklo spod kontroly.
Concordy odišli do minulosti
Jedinými spoločnosťami, ktoré v tom čase používali nadzvukové stroje Concorde na komerčné lety, boli Air France a British Airways. Tie ich prevádzku po tragédii na 15 mesiacov prerušili a po krátkom obnovení lietadlá v roku 2003 definitívne vyradili.
Prvý komerčný let legendárneho lietadla uskutočnili ešte v roku 1976. Celkovo vyrobili len 20 kusov, pričom v začiatkoch stál každý z nich 23 miliónov libier. Lietadlo Concorde bolo produktom spoločného britsko-francúzskeho konzorcia a lietalo na pravidelnej linke Paríž-New York. Túto trasu bolo pritom schopné preletieť za približne tri hodiny, čo sa dodnes nepodarilo prekonať.
Concorde však nebolo jediným komerčným dopravným lietadlom schopným dosiahnuť rýchlosť zvuku. Francúzov a Britov v tomto ešte v roku 1969 predbehli Sovieti, ktorých Tupolev Tu-144 dosiahol takzvanú rýchlosť Mach 2 ešte skôr ako Concorde.
Zvrátil tak prvostupňový verdikt spred dvoch rokov, podľa ktorého mohli za katastrofu práve americké aerolinky.
Stroj francúzskej spoločnosti Air France sa počas štartu z parížskeho Letiska Charla de Gaulla vznietil, čo podľa expertov mala na svedomí kovová lamela nachádzajúca na letiskovej dráhe. Tá sa tam dostala práve z lietadla Continental Airlines.
Platiť budú za poškodenie povesti
Americké aerolínie teraz nemusia zaplatiť pokutu vo výške 200-tisíc eur. Ich mechanik John Taylor takisto nebude čeliť trestnoprávnej zodpovednosti za to, že odpadnutú lamelu mal mať na svedomí práve on. Continental Airlines však budú musieť zaplatiť francúzskemu konkurentovi Air France jeden milión eur ako kompenzáciu za poškodenie povesti.
Lietadlo Concorde spoločnosti Air France sa zrútilo na parížskom letisku Charla de Gaulla 25. júla 2000. Zahynulo všetkých 109 ľudí na palube, väčšinou nemeckých turistov. Medzi obeťami sú aj štyria ľudia na zemi, ktorí sa v čase pádu nachádzali v hoteli, do ktorého stroj po tom, ako sa vznietil, narazil.
Lamela z tvrdej zliatiny titánu počas vzletu poškodila pneumatiku a palivovú nádrž lietadla, ktoré sa krátko nato vymklo spod kontroly.
Concordy odišli do minulosti
Jedinými spoločnosťami, ktoré v tom čase používali nadzvukové stroje Concorde na komerčné lety, boli Air France a British Airways. Tie ich prevádzku po tragédii na 15 mesiacov prerušili a po krátkom obnovení lietadlá v roku 2003 definitívne vyradili.
Prvý komerčný let legendárneho lietadla uskutočnili ešte v roku 1976. Celkovo vyrobili len 20 kusov, pričom v začiatkoch stál každý z nich 23 miliónov libier. Lietadlo Concorde bolo produktom spoločného britsko-francúzskeho konzorcia a lietalo na pravidelnej linke Paríž-New York. Túto trasu bolo pritom schopné preletieť za približne tri hodiny, čo sa dodnes nepodarilo prekonať.
Concorde však nebolo jediným komerčným dopravným lietadlom schopným dosiahnuť rýchlosť zvuku. Francúzov a Britov v tomto ešte v roku 1969 predbehli Sovieti, ktorých Tupolev Tu-144 dosiahol takzvanú rýchlosť Mach 2 ešte skôr ako Concorde.