|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Sobota 23.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Klement
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
26. septembra 2010
Alonso na Ferrari dobyl Singapur
Víťazom Veľkej ceny Singapuru, pätnástych pretekov tohtoročného seriálu majstrovstiev sveta ...
Zdieľať
Víťazom Veľkej ceny Singapuru sa stal Španiel Fernando Alonso na Ferrari.
Foto: SITA/AP
MARINA BAY 26. septembra (WEBNOVINY) - Víťazom Veľkej ceny Singapuru, pätnástych pretekov tohtoročného seriálu majstrovstiev sveta formuly 1, sa stal na okruhu v Marina Bay štýlom štart - cieľ Španiel Fernando Alonso na Ferrari pred dvojicou jazdcov Red Bullu Nemcom Sebastianom Vettelom a Austrálčanom Markom Webberom.
Pre dvadsaťdeväťročného Alonsa to bolo už druhé víťazstvo za sebou, štvrté v aktuálnej sezóne a celkovo jubilejné 25. v kariére. Rodák z Ovieda dokázal v nočnej veľkej cene zopakovať svoje víťazstvo spred dvoch rokov, tentoraz však bez nečestnej pomoci tímového kolegu. V priebežnom poradí MS sa prebojoval Alonso už na druhú priečku za Webbera a pred Lewisa Hamiltona, ktorému druhé nedokončené preteky po sebe výrazne znížili šance na titul.
V Singapure stáli na štartovom rošte prví piati jazdci celkového hodnotenia MS a v poradí z kvalifikácie aj odštartovali do pretekov. Alonso zablokoval po štarte Vettela a udržal si prvú pozíciu, za nimi sa zoradili Hamilton, Button a Webber.
Už v druhom kole zašiel do boxov na povinnú výmenu pneumatík jazdec Ferrari Felipe Massa, ktorému nevyšla kvalifikácia pre problémy s motorom a po výmene agregátu a následnej penalizácii odštartoval až z posledného miesta. Rovnako v druhom kole musel do boxov Heidfeld, ktorý si poškodil predné krídlo. V treťom kole sa po kolízii s bariérou skončili preteky pre Liuzziho a keďže jeho monopost zavadzal na trati, musel vyjsť na okruh safety car.
Prví piati jazdci zostali na trati, väčšina ostatných na čele s Webberom okamžite zašla do boxov na povinnú výmenu pneumatík.
Webber sa vrátil na 11. pozícii a keď po 5. kole odišiel safety car z trate, okamžite predbehol Glocka a Kobajašiho. V 11. kole sa dostal už na 8. priečku pred Michaela Schumachera. Cez Barrichella sa však už nedokázal prebojovať a čelo pretekov sa mu vzdialilo.
Alonso na čele jazdil výborné preteky a tempo s ním udržal len Sebastian Vettel. McLareny zaostávali v polovici pretekov za vedúcim duom už o viac ako 30 sekúnd. Povinné výmeny pneumatík z vedúcej päťky začal Hamilton v 29. kole a vrátil sa na trať až za Webberom. O kolo neskôr zamierili do boxov v tesnom závese oba vedúce monoposty - Alonso a Vettel a keďže Nemec urobil pri odchode od mechanikov malú chybičku, poradie na čele sa nezmenilo.
V 31. kole tvrdo zaútočil Kobajaši na Schumachera, ktorý s obtrel o zvodidlá. Agresívny Kobajaši však o kolo neskôr skončil v bariére a do neho následne narazil Senna. V 33. kole tak vyšiel na trať opäť safety car a preteky sa v 36. kole, keď safety car zamieril do boxov, prakticky odštartovali odznova.
Na čele bol Alonso pred Vettelom a Webberom a hneď za nimi oba McLareny Hamiltona a Buttona. Najdramatickejší moment sa zrodil v 36. kole, keď Hamilton zaútočil pri predbiehaní jedného z jazdcov o kolo na Webbera. Austrálčan však neuhol a pri výjazde z nasledujúcej zákruty narazil do majstra sveta spred dvoch rokov.
Pre Brita sa preteky skončili, Webber na tretej priečke pokračoval ďalej. V ďalšom kole na tom istom mieste sa situácia zopakovala medzi Schumacherom a Heidfeldom, jazdec Sauberu skončil v bariére a "Schumi" si musel ísť s iskriacim monopostom po nový nos auta. Oba incidenty vyšetrovali traťoví komisári, no posúdili ich ako dovolené. V 46. kole prišiel o bodovanú pozíciu Kubica, keď zo 6. miesta musel opäť do boxov vymeniť pneumatiky a vrátil sa až na 13. miesto.
No jeho stíhačka začala dvíhať v nasledujúcich 10 kolách divákov zo sedadiel. S novými pneumatikami postupne predbehol Alguersuariho, Buemiho, Petrova, Massu, Hulkenberga aj Sutila a došiel si až po 7. miesto.
Na čele sa opäť dvojica Alonso, Vettel odpútala od zvyšku štartového poľa, no Španiel si pozíciu kontroloval a nedal mladému Nemcovi šancu ani na pokus o predbehnutie, hoci ten sa o to do konca pretekov maximálne snažil.
Poradie:
Veľká cena Singapuru (61 kôl, 309,087 km): 1. Fernando Alonso (Šp.) Ferrari, 2. Sebastian Vettel (Nem.) Red Bull, 3. Mark Webber (Austr.) Red Bull, 4. Jenson Button (V. Brit.) McLaren, 5. Nico Rosberg (Nem.) Mercedes GP, 6. Rubens Barrichello (Braz.) Williams, 7. Robert Kubica (Poľ.) Renault, 8. Adrian Sutil (Nem.) Force India, 9. Nico Hülkenberg (Nem.) Williams, 10. Felipe Massa (Braz.) Ferrari, 11. Vitalij Petrov (Rus.) Renault, 12. Jaime Alguersuari (Šp.) Toro Rosso, 13. Michael Schumacher (Nem.) Mercedes GP, 14. Sebastien Buemi (Švajč.) Toro Rosso, 15. Lucas di Grassi (Braz.) Virgin, 13. Heikki Kovalainen (Fín.) Lotus
Najrýchlejšie kolo: Fernando Alonso (Šp.) Ferrari 1:47,976 min.
Nedokončili: Vitantonio Liuzzi (Tal.) Force India, Jarno Trulli (Tal.) Lotus, Bruno Senna (Braz.) Hispania, Kamui Kobajaši (Jap.) Sauber, Christian Klien (Rak.) Hispania, Lewis Hamilton (V. Brit.) McLaren, Nick Heidfeld (Nem.) Sauber, Timo Glock (Nem.) Virgin,
Poradie MS (po 15 z 19 pretekov): 1. Mark Webber (Austr.) Red Bull 202, 2. Fernando Alonso (Šp.) Ferrari 191, 3. Lewis Hamilton (V. Brit.) McLaren 182 bodov, 4. Sebastian Vettel (Nem.) Red Bull 181, 5. Jenson Button (V. Brit.) McLaren 177, 6. Felipe Massa (Braz.) Ferrari 125, 7. Nico Rosberg (Nem.) Mercedes 122, 8. Robert Kubica (Poľ.) Renault 114, 9. Adrian Sutil (Nem.) Force India 49, 10. Michael Schumacher (Nem.) Mercedes 46, 11. Rubens Barrichello (Braz.) Williams 39, 12. Kamui Kobajaši (Jap.) Sauber 21, 13. Vitalij Petrov (Rus.) Renault 19, 14. Nico Hülkenberg (Nem.) Williams 18, 13. Vitantonio Liuzzi (Tal.) Force India 13, 16. Sebastien Buemi (Švajč.) Toro Rosso 7, 17. Pedro de la Rosa (Šp.) Sauber 6, 18. Jaime Alguersuari (Šp.) Toro Rosso 3
Pohár konštruktérov: 1. Red Bull Racing 383, 2. McLaren 359 bodov, 3. Ferrari 316, 4. Mercedes GP 168, 5. Renault 133, 6. Force India 62, 7. Williams 57, 8. Sauber 27, 9. Toro Rosso 10.
SITA
MARINA BAY 26. septembra (WEBNOVINY) - Víťazom Veľkej ceny Singapuru, pätnástych pretekov tohtoročného seriálu majstrovstiev sveta formuly 1, sa stal na okruhu v Marina Bay štýlom štart - cieľ Španiel Fernando Alonso na Ferrari pred dvojicou jazdcov Red Bullu Nemcom Sebastianom Vettelom a Austrálčanom Markom Webberom.
Pre dvadsaťdeväťročného Alonsa to bolo už druhé víťazstvo za sebou, štvrté v aktuálnej sezóne a celkovo jubilejné 25. v kariére. Rodák z Ovieda dokázal v nočnej veľkej cene zopakovať svoje víťazstvo spred dvoch rokov, tentoraz však bez nečestnej pomoci tímového kolegu. V priebežnom poradí MS sa prebojoval Alonso už na druhú priečku za Webbera a pred Lewisa Hamiltona, ktorému druhé nedokončené preteky po sebe výrazne znížili šance na titul.
V Singapure stáli na štartovom rošte prví piati jazdci celkového hodnotenia MS a v poradí z kvalifikácie aj odštartovali do pretekov. Alonso zablokoval po štarte Vettela a udržal si prvú pozíciu, za nimi sa zoradili Hamilton, Button a Webber.
Už v druhom kole zašiel do boxov na povinnú výmenu pneumatík jazdec Ferrari Felipe Massa, ktorému nevyšla kvalifikácia pre problémy s motorom a po výmene agregátu a následnej penalizácii odštartoval až z posledného miesta. Rovnako v druhom kole musel do boxov Heidfeld, ktorý si poškodil predné krídlo. V treťom kole sa po kolízii s bariérou skončili preteky pre Liuzziho a keďže jeho monopost zavadzal na trati, musel vyjsť na okruh safety car.
Prví piati jazdci zostali na trati, väčšina ostatných na čele s Webberom okamžite zašla do boxov na povinnú výmenu pneumatík.
Webber sa vrátil na 11. pozícii a keď po 5. kole odišiel safety car z trate, okamžite predbehol Glocka a Kobajašiho. V 11. kole sa dostal už na 8. priečku pred Michaela Schumachera. Cez Barrichella sa však už nedokázal prebojovať a čelo pretekov sa mu vzdialilo.
Alonso na čele jazdil výborné preteky a tempo s ním udržal len Sebastian Vettel. McLareny zaostávali v polovici pretekov za vedúcim duom už o viac ako 30 sekúnd. Povinné výmeny pneumatík z vedúcej päťky začal Hamilton v 29. kole a vrátil sa na trať až za Webberom. O kolo neskôr zamierili do boxov v tesnom závese oba vedúce monoposty - Alonso a Vettel a keďže Nemec urobil pri odchode od mechanikov malú chybičku, poradie na čele sa nezmenilo.
V 31. kole tvrdo zaútočil Kobajaši na Schumachera, ktorý s obtrel o zvodidlá. Agresívny Kobajaši však o kolo neskôr skončil v bariére a do neho následne narazil Senna. V 33. kole tak vyšiel na trať opäť safety car a preteky sa v 36. kole, keď safety car zamieril do boxov, prakticky odštartovali odznova.
Na čele bol Alonso pred Vettelom a Webberom a hneď za nimi oba McLareny Hamiltona a Buttona. Najdramatickejší moment sa zrodil v 36. kole, keď Hamilton zaútočil pri predbiehaní jedného z jazdcov o kolo na Webbera. Austrálčan však neuhol a pri výjazde z nasledujúcej zákruty narazil do majstra sveta spred dvoch rokov.
Pre Brita sa preteky skončili, Webber na tretej priečke pokračoval ďalej. V ďalšom kole na tom istom mieste sa situácia zopakovala medzi Schumacherom a Heidfeldom, jazdec Sauberu skončil v bariére a "Schumi" si musel ísť s iskriacim monopostom po nový nos auta. Oba incidenty vyšetrovali traťoví komisári, no posúdili ich ako dovolené. V 46. kole prišiel o bodovanú pozíciu Kubica, keď zo 6. miesta musel opäť do boxov vymeniť pneumatiky a vrátil sa až na 13. miesto.
No jeho stíhačka začala dvíhať v nasledujúcich 10 kolách divákov zo sedadiel. S novými pneumatikami postupne predbehol Alguersuariho, Buemiho, Petrova, Massu, Hulkenberga aj Sutila a došiel si až po 7. miesto.
Na čele sa opäť dvojica Alonso, Vettel odpútala od zvyšku štartového poľa, no Španiel si pozíciu kontroloval a nedal mladému Nemcovi šancu ani na pokus o predbehnutie, hoci ten sa o to do konca pretekov maximálne snažil.
Poradie:
Veľká cena Singapuru (61 kôl, 309,087 km): 1. Fernando Alonso (Šp.) Ferrari, 2. Sebastian Vettel (Nem.) Red Bull, 3. Mark Webber (Austr.) Red Bull, 4. Jenson Button (V. Brit.) McLaren, 5. Nico Rosberg (Nem.) Mercedes GP, 6. Rubens Barrichello (Braz.) Williams, 7. Robert Kubica (Poľ.) Renault, 8. Adrian Sutil (Nem.) Force India, 9. Nico Hülkenberg (Nem.) Williams, 10. Felipe Massa (Braz.) Ferrari, 11. Vitalij Petrov (Rus.) Renault, 12. Jaime Alguersuari (Šp.) Toro Rosso, 13. Michael Schumacher (Nem.) Mercedes GP, 14. Sebastien Buemi (Švajč.) Toro Rosso, 15. Lucas di Grassi (Braz.) Virgin, 13. Heikki Kovalainen (Fín.) Lotus
Najrýchlejšie kolo: Fernando Alonso (Šp.) Ferrari 1:47,976 min.
Nedokončili: Vitantonio Liuzzi (Tal.) Force India, Jarno Trulli (Tal.) Lotus, Bruno Senna (Braz.) Hispania, Kamui Kobajaši (Jap.) Sauber, Christian Klien (Rak.) Hispania, Lewis Hamilton (V. Brit.) McLaren, Nick Heidfeld (Nem.) Sauber, Timo Glock (Nem.) Virgin,
Poradie MS (po 15 z 19 pretekov): 1. Mark Webber (Austr.) Red Bull 202, 2. Fernando Alonso (Šp.) Ferrari 191, 3. Lewis Hamilton (V. Brit.) McLaren 182 bodov, 4. Sebastian Vettel (Nem.) Red Bull 181, 5. Jenson Button (V. Brit.) McLaren 177, 6. Felipe Massa (Braz.) Ferrari 125, 7. Nico Rosberg (Nem.) Mercedes 122, 8. Robert Kubica (Poľ.) Renault 114, 9. Adrian Sutil (Nem.) Force India 49, 10. Michael Schumacher (Nem.) Mercedes 46, 11. Rubens Barrichello (Braz.) Williams 39, 12. Kamui Kobajaši (Jap.) Sauber 21, 13. Vitalij Petrov (Rus.) Renault 19, 14. Nico Hülkenberg (Nem.) Williams 18, 13. Vitantonio Liuzzi (Tal.) Force India 13, 16. Sebastien Buemi (Švajč.) Toro Rosso 7, 17. Pedro de la Rosa (Šp.) Sauber 6, 18. Jaime Alguersuari (Šp.) Toro Rosso 3
Pohár konštruktérov: 1. Red Bull Racing 383, 2. McLaren 359 bodov, 3. Ferrari 316, 4. Mercedes GP 168, 5. Renault 133, 6. Force India 62, 7. Williams 57, 8. Sauber 27, 9. Toro Rosso 10.
SITA