Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

07. februára 2006

Allianz – SP eviduje už takmer tisíc škôd spôsobených snehom



BRATISLAVA 7. februára - Allianz (WN/PS) – Slovenská poisťovňa počas tohtoročnej zimy doteraz zaevidovala takmer tisíc (982) nahlásených poistných udalostí, ktoré boli spôsobené vplyvom veľkého množstva snehu v kombinácii so ...



Zdieľať

BRATISLAVA 7. februára - Allianz (WN/PS) – Slovenská poisťovňa počas tohtoročnej zimy doteraz zaevidovala takmer tisíc (982) nahlásených poistných udalostí, ktoré boli spôsobené vplyvom veľkého množstva snehu v kombinácii so silnými mrazmi. Z celkového počtu nahlásených poistných udalostí už takmer tristo vyplatila. Najvyšší počet sa týkal poškodenia striech rodinných domov a starších budov, ktoré nevydržali nápor počasia a poškodenia motorových vozidiel. Do včerajšieho dňa náklady na poistné plnenia spolu s rezervami predstavovali približne 10,4 milióna slovenských korún. Allianz - SP počas tejto zimy zatiaľ nezaznamenala v tejto súvislosti škody na zdraví.

Riziko ťarchy snehu môže zasiahnuť aj motoristov. Okrem toho, že by mali za každých okolností prispôsobiť svoju jazdu stavu vozovky, mali by sa uistiť, že vozidlá parkujú na bezpečnom mieste. „Stále častejšie zaznamenávame prípady, kedy sú vozidlá poškodené zosuvom veľkej snehovej masy zo strechy budovy na karosérie motorových vozidiel“, hovorí Anna Gajdárová, riaditeľka odboru likvidácie poistných udalostí v neživotnom poistení Allianz – Slovenskej poisťovne.

Podľa zákona je každý vlastník nehnuteľnosti zodpovedný za škodu vyplývajúcu z tohto vlastníctva. Allianz – Slovenská poisťovňa ponúka spolu s poistením budov aj možnosť pripoistiť si zodpovednosť za škodu vyplývajúcu z vlastníctva budovy. Toto poistenie kryje na škody na zdraví, vrátane nákladov pri usmrtení a na škody, ktoré vzniknú poškodením alebo zničením vecí, vrátane ušlého zisku.

Postup pri likvidácii poistnej udalosti

Pre rýchlu likvidáciu poistných udalostí Allianz – Slovenská poisťovňa vytvorila tzv. Call centrum a Centrum hlásenia škôd, ktoré slúžia na poskytovanie komplexných služieb zákazníkom. Od získavania všeobecných informácií cez hlásenie škodových udalostí, sprostredkovanie obhliadok až po informovanie o postupe pri likvidácii konkrétnych poistných udalostí. Takéto Centrum hlásenia škôd je klientom k dispozícii na každej pobočke Allianz - Slovenskej poisťovne. Informácie môžete tiež získať na bezplatnom čísle 0800 12 22 22.

Poisťovne môžu pri likvidácii poistných udalostí postupovať len na základe zdokumentovanej príčiny a rozsahu poškodenia. To neznamená, že poškodení nemajú začať s prácami na ich odstraňovaní. Podstatné je zachovať poškodené veci k dispozícii a zároveň vedieť preukázať rozsah poškodenia. Pri povinnom zmluvnom a havarijnom poistení poisťovňa odporúča vždy volať políciu, ktorá nehodu zdokumentuje.

Bližšie informácie:

Allianz – Slovenská poisťovňa, a. s., Dostojevského rad 4, 815 74 Bratislava

Mgr. Lucia Muthová, hovorkyňa

tel. 0905 287 111, e-mail: lucia.muthova@allianzsp.sk

FOTO:SITA


   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
MS porušilo zásady o vyjednávaní medzinárodných zmlúv
<< predchádzajúci článok
Ukončenie predaja SE môže ohroziť parlament